מסלול טיול באיי הגלאפגוס 📍

איזבלה 📍 ‏Wall of tears קיר שנבנה ע״י אסירים במחנה עבודה שהיה פה בשנות ה-40 וה-50. רכבנו על אופניים בדרך ממש יפה בערך ארבעים דקות עד שהגענו (אפשר גם ללכת אותו אבל לוקח הרבה יותר זמן. לשכור אופניים ליום עולה בערך 8$ ואנחנו שכרנו בBike&surf). בדרך חזרה עצרנו בכל מיני נקודות ותצפיות שונות על השביל ש... איזבלה 📍 ‏Wall of tears קיר שנבנה ע״י אסירים במחנה עבודה שהיה פה בשנות ה-40 וה-50. רכבנו על אופניים בדרך ממש יפה בערך ארבעים דקות עד שהגענו (אפשר גם ללכת אותו אבל לוקח הרבה יותר זמן. לשכור אופניים ליום עולה בערך 8$ ואנחנו שכרנו בBike&surf). בדרך חזרה עצרנו בכל מיני נקודות ותצפיות שונות על השביל שעליהן דילגנו בהלוך. היה מהמם ומיוחד ממש. כל המסלול באורך של 5 ק"מ והרכיבה בו לא קשה. קחו בחשבון שהמקום נסגר ב-15:00 אז שווה להגיע לעשות אותו בבוקר כדי לא להיות בלחץ של זמן. . concha perla שנירקול ליד המעבורת concha perla - אחלה מקום, כמה דקות הליכה מהכניסה עד לאזור השנירקול עצמו. כדאי להגיע בבוקר (סביב 09:00-10:00) כי אז רואים הכי הרבה דברים ואין כמעט אנשים. ראינו שם להקת איגל ריי, צבי ים, מלא סוגי דגים וגם אריות יום. . ‏Los túneles מומלץ מאוד, סיור רגלי קליל ושנירקול בנקודה מגניבה וגם תצפית ימית על הדרך. החלק השווה באמת לא היה השנירקול בעיניי, אלא מה שראינו על הסירה בדרך לשם והסיור הרגלי עצמו שהיה ממש מיוחד. בשנירקול ראינו בעיקר צבי ים וכרישים, מבחינת דגים לא הייתה שם כמות מטורפת אבל נחמד. ראינו גם סוסון ים שהיה ממש מגניב, לא יצא לי לראות במקומות אחרים בכלל. סיור בהר געש סיארה נגרה - חמוד אם יש זמן, לא חובה. קצת שובר שגרה מהדברים האחרים ואחלה למי שאוהב קצת ללכת. חברת bike and surf - חברה מעולה להשכרת ציוד ולכל מיני סוגי סיורים. מחירים סבבה והבעלים ממש חמודים ומדברים אנגלית טובה. מסעדות מומלצות - royal rock, maestro, iguana point. בר יפה לשקיעה - sunset bar . סנטה קרוז 📍 צלילה בסימור ומוסקורה - צלילה מדהימה, מומלץ ממש למי שעם רישיון. אני יצאתי עם חברת macarrón שהיו סבבה. הם רוצים 150 דולר על הכל כולל ציוד אבל הצלחתי להוריד אותם ל-140. כמה שתבואו יותר אנשים ככה יותר סיכוי שיעשו לכם מחיר טוב יותר. . טרטוגה ביי הליכה של בערך שעה מהכניסה עד לחוף עצמו. ההליכה לא קשה ודי יפה, ומגיעים קודם כל לחוף מהמם עם מלא איגואנות, הולכים את כולו ואז מגיעים לחוף עצמו שבו אפשר לשנרקל. הראות לא כל כך טובה ומה שבעיקר שווה זה החוף עצמו. . לאס גריאטס לוקחים מונית מהמזח (פשוט מגיעים ושואלים את הסירות שנמצאות מי לוקח לשם, יש כל כמה דקות) והנסיעה עולה 80 סנט. משם יש הליכה של איזה רבע שעה עד לכניסה שם משלמים 10$ ומקבלים מדריך שהולך איתך את כל הדרך. יש שתי תצפיות ונקודת שנירקול אחת יפה, צריך להביא ציוד בעצמך. המרכז של דרווין - חמוד, אפשר לקחת מדריך ב10$ לבן אדם ולראות גם את המרכז צבים שלהם. נחמד וקצר יחסית לנו כל הסיור לקח איזה שעה וחצי. . סאן קריסטובל 📍 צלילה לקיקר רוק עם חברת wreck bay - עובד שם בחור בשם דוד שמדבר עברית, ממש חמוד ומסביר הכל כמו שצריך לפני הצלילה עצמה. במהלך הצלילה כל הצוות היה סופר מקצועי, גם לצוללים עם הרישיון וגם לאלה שבצלילת היכרות. מומלץ למי שרוצה יותר מצלילה אחת בגלאפגוס (מי שרוצה אחת- לדעתי עדיף בסנטה קרוז) מרכז ההסברה - נחמד ממש, כדאי לבקש מדריך דובר אנגלית מהנשניול פארק כדי להבין יותר טוב. . ‏Tijeretas hill מסלול של 10-15 דק הליכה שמתחיל במרכז הסברה, השביל מתפצל לתצפית מלמעלה ולאזור שנירקול מלמטה. יפה ונחמד ממש, הראות במים די טובה אבל אין הרבה מה לראות (בעיקר כלבי ים וקצת צבי ים, מעט דגים) ‏Playa Mann - חוף עם מלא כלבי ים, אפשר גם סתם להינות ממנו או להיכנס לשנרקל. . טיפים כללים ✅ מניו אוף דה דיי - ברוב המסעדות יש menu el día, תפריט במחיר טוב שמביא לכם גם מנה ראשונה (מרק לרוב) גם עיקרית עם אפשרות בחירה (אורז עם עוף/בשר/משהו אחר) וכוס שתייה. עוזר ממש להוזיל עלויות של אוכל באיים. באיזבלה רוב המסעדות מציעות את התפריט ב7$, בסנטה קרוז ב5$. בסאן קריסטובל יותר קשה למצוא, המסעדה שאנחנו אכלנו בה נקראית lucky ובה היה תפריט וגם מנות טובות וזולות. ✅ להביא מזומן - יש כספומטים באיים אבל לא כולם עובדים ובלי קשר צריך לא מעט מזומן רק בשביל להיכנס לאיים (ויזת תייר וכו). שווה להביא מספיק לכל התקופה באיים. ✅ לוודא שהתאריך על הויזה נכון - לבקש ויזה עד התאריך עזיבה שלכם ואפילו אחרי אם אפשר (ליתר ביטחון), שימו לב שבטופס שמביאים לכם רשום התאריך הנכון. לנו הביאו בטעות תאריך לא נכון וזה יכול סתם לגרום לזה שתקבלו קנס בעזיבה. ✅ אפליקציית גו פרו - Quik GoPro, כמעט כל חברה שתעשו איתה צלילה/שנירקול/גלישה או כל דבר אחר תשתמש בגו פרו והרבה פעמים הם יגידו לכם להביא דיסק און קי כדי לשמור עליו את התמונות. הפיתרון הכי קל הוא האפליקציה הזאת שמורידה הכל ישר לנייד. ‏✅ WiFi - הקליטה באיים לא טובה, אז כל אפליקציה/פרק בנטפליקס שבא לכם להוריד שימו לב שאתם עושים את זה לפני שאתם מגיעים. ✅ קרם הגנה - באיים זה יקר במיוחד. עדיף להביא אתכם. ✅ לקיחת מעבורת - אפשר לקנות כרטיס בכל חור בערך והמחיר הוא כמעט תמיד 25$ לכרטיס. מגיעים בשעה שרשומה למזח ופשוט אומרים את היעד או את שם הסירה שרשום לכם לאנשים שמסתובבים שם וישלחו אותכם לבן אדם המתאים. קחו בחשבון שיש עוד הוצאות קטנות לאורך הדרך אז תביאו כמה דולרים (מונית ימית, כניסה לאי ועוד כל מיני שטויות) ✅ הגעה ועזיבה - סאן קריסטובל ובלטרה (אי צמוד לסנטה קרוז שיש בו רק שדה תעופה) הם שני השדות של גלאפגוס. לא משנה איפה תרצו לנחות עדיף להמריא מהשדה השני בחזור כדי לייעל את הזמן שלכם שם (אם נוחתים בבלטרה האי הראשון שתגיעו אליו הוא סנטה קרוז והוא מקשר בין כל האיים, ואז עדיף לסיים בסאן קריסטובל ולהמריא משם כדי לחסוך זמן וכסף) תהנו!