סיכום טיול באקוודור 🐸

דגש על גניבות שמרו על החפצים שלכם תמיד, בכל מקום, פאוץ' מלפנים, פלאפונים לא סתם זרוקים על השולחן במסעדות, נסיעה במונית לא עם חלון פתוח יותר מידי, והכי חשוב - באוטובוס, תיק עליכם ולא מתחת לרגליים ולא על המדף מעל הראש, גם אם יגידו לכם לשים, אל תסכימו! . 📍 קיטו עיר מרכזית וענקית באקוודור, עיר הביר... דגש על גניבות שמרו על החפצים שלכם תמיד, בכל מקום, פאוץ' מלפנים, פלאפונים לא סתם זרוקים על השולחן במסעדות, נסיעה במונית לא עם חלון פתוח יותר מידי, והכי חשוב - באוטובוס, תיק עליכם ולא מתחת לרגליים ולא על המדף מעל הראש, גם אם יגידו לכם לשים, אל תסכימו! . 📍 קיטו עיר מרכזית וענקית באקוודור, עיר הבירה, נמצאת בעמק בכמות מטורפת של צפיפות, בדרך כלל נוחתים בה או בגואקיל להתחלה באקוודור (תלוי אם מתחילים בגלאפגוס או לא). . 😴 לינה בקיטו secret garden https://bit.ly/38k1W3P הוסטל אש, מקלחות חמות וטובות, חדרים מטופחים ומעבר לזה, במרפסת למעלה יש בר שלם שמציע גם ארוחות במהלך היום בשעות מסויימות, אווירה טובה, תצפית קלאסית על קיטו, גם בלילה גם ביום. מעבר לזה נתנו לנו גם סיור חינם ב-10 בבוקר של 3 וחצי שעות עם מדריך באנגלית על קיטו והחלק ההיסטורי שלה. . 🙆‍♂️ חוויות רכבל teleferico - 🚊 נסיעה של 10-15 דק מההוסטל, 4 דולר במונית, רכבל שלוקח אתכם במחיר של 8.5 הלוך חזור לגובה של 4050, תצפית על כל קיטו, מדהים, וביום טוב ללא עננים אמורים לראות גם את הר הגעש. ממליץ לעשות. . סיור בעיר - 🚶‍♂️🏰 אנחנו יצאנו לסיור דרך ההוסטל בחינם, 3 וחצי שעות ברחבי העיר, על החלק ההיסטורי שלה גם. אפשר לחתוך באמצע הכל טוב. . 🌮 מסעדות יש אזור שנקרא plaza focha, יש שם באזור לא מעט מסביב, קצת במרחק מההוסטל של 5-10 דק נסיעה. מעבר לזה יש אפשרות לאכול בהוסטל (אך מעט יותר יקר). . המלצות כלליות בנק guayquil - 💸 אנחנו הבנו מבחור ישראלי שגר פה שעדיף בבנק הזה, הצלחנו למשוך עד 400 דולר במכה בעמלה של 1.5 דולר למשיכה מהכספומט, תנסו יותר אם צריך. אוטובוסים - 🚃 תחנת מרכזית שנקראת quitumba, נמצאת 20 דק מההוסטל (6 דולר מההוסטל גג במונית), כל אוטובוס שאתם עולים, כמו שכתבתי למעלה, שמרו על החפצים שלכם. . 📍 בניוס מקום מדהים באקוודור, מגיעים לאזור שנמצא פשוט בעמק אחד מטורף בין הרים ירוקים מדהימים, מקום עם אווירה טובה ולא מעט מה לעשות, המון טבע שונה (הרים ירוקים, תצפיות, נהר, מפלים) ואטרקציות מהנות, תהנו מהמקום. . 😴 מקומות לינה בבניוס Erupcion https://bit.ly/3szvNMd הוסטל חמוד מאוד, ממקום ממש על כיכר מרכזית וקרוב לשדרה הראשית של הברים והכל. יש בהוסטל מרפסת על הגג שיש שם בר חמוד, ואמצע שלו יש מסעדה קטנה שהיא גם הלובי והמטבח שלכם. חשוב להגיד שהוסטל לא מטורף (לא חדרים גדולים מידי), אם תמצאו משהו נחמד יותר אפילו אולי עדיף, באופן כללי סך הכל נהננו מההוסטל ומהאירוח שבו של בעלי המקום. . 🙆‍♂️ חוויות Chiva - 🚍🌲 סיור עם רכב משאית קטן שמאחורה יושבים בספסלים בחוץ אך תחת קורת גג, עם מוזיקה ואווירה לאורך הדרך (עולה 3/4 דולר + 1/2 דולר כניסה לאזור התצפית, תלוי באיזו תצפית). לוקחים אתכם לתצפית יפה (של גשר מוחזק ע"י שני פסלי ידיים גדולות) תצפית על כל בניוס (צריך לעלות ביום טוב כדי לראות משהו שהוא לא עננים). לנו מאחר והיו עננים נתנו אופציה לשלם רק 2 דולר נוספים במקום 4 דולר כדי להגיע לאזור נוסף. לקחו אותנו לדרך המפלים, לאורך כל הדרך רואים טבע מדהים בין ההרים הירוקים, נהר ומפלים בלי הפסקה בכל מקום, טבע מדהים. במהלך הדרך עוצרים לכם גם בנקודות מסויימות שיש בהן תצפיות ואטרקציות כמו אומגות, כדור שאתם בתוכו וקשורים מתקן ומעיפים אתכם חזק מעל הנהר ועוד. . casa del arbol תצפית יפייפיה על העיר עם נדנדות חמודות גבוהות, ממליץ להגיע גם לשם. ממליץ לצאת ולעשות את זה (את האטרקציות האלו אפשר לעשות גם ביום שאתם לוקחים אופניים ועושים פשוט את דרך המפלים כך שלא חובה לעשות את 2 הסיורים, לבחירתכם). . טיולי רגלי עצמאי ותצפיות - 🚶‍♂️🌄 אם תלכו לכיכר המרכזית שליד ההוסטל erupcion תראו כנסייה גדולה ועל הקיר שלה בחוץ באמצע מפה של בניוס. על המפה יש הסבר על המון מסלולים שונים שאפשר לעשות לפי אורך ורמה כדי להגיע לתצפיות יפות על ההרים הירוקים מסביב. . ראפטינג - 🚣‍♂️ אתחיל בזה שזה ראפטינג נחמד, לא מהמטורפים שעשיתי, נהר לא רגוע בהחלט אבל לא קפיצות או עליות וירידות מטורפות, כן נחמד ואווירה בסופו של דבר, אנחנו נתנו לו דרגה של 3.5+. אנחנו סגרנו דרך איתי בעל ההוסטל הישראלי טרנסילביניה ב25 דולר, לוקחים אתכם נסיעה של 45 דק בערך לנקודת ההתחלה, משם שעה וקצת ראפטינג בנהר ובדרך חזרה ארוחת צהריים כלולה. . טיול ג'ונגל פויו - 🌴🚶‍♂️🌴 נסיעה של שעתיים מבניוס לנקודה הראשונה בה מתחילים בשיט בקאנו בנהר למשך 20-25 דק (אם יש גשם בכלל נחמד מוסיף לאווירה). משם המשכנו להליכה בג'ונגל של שעה וחצי טוטאל הלוך חזור כשהנקודה אליה מגיעים היא מפל, ההליכה מגניבה מאוד בתוך היערות, מגיעים למפל יפייפה שאפשר להיכנס אליו (ממליץ נחמד מאוד). לאחר מכן מגיעים לארוחת צהריים קלה ונחמדה שכלולה במחיר ומשם ממשיכים לכפר של האינדיאנים. חשוב להגיד שבהחלט הם אינדיאנים אך הם עושים לכם את המופע שהם באמת לבושים ומכניסים אתכם לעניינים, קצת ציורים על הפנים, תלבושות, ריקודים, כלי ציד, ממש נחמד האמת, נהננו מאוד. משם המשכנו לנקודת תצפית יפייפיה, יערות שלמים בנוף ובאמצע לגונה מדהימה עם איים קטנים, השיא היה נדנדה בתצפית למעלה, תעשו אותה, מדהים (העלייה לתצפית עולה 2 דולר נוספים, ממליץ לעלות). ומשם סיימנו בקפיצה קטנה למקומיים שמכינים קקאו וחזרה לבניוס. אנחנו סגרנו את הסיור גם כן דרך איתי הבעלים של ההוסטל הישראלי - היינו קבוצה של 6 אז המחיר היה 22 דולר לאחד. יום מדהים, ממליץ בחום. . אופניים ומפל דיאבלו - 🚴‍♂️🌲 יש אפשרות להשכיר אופניים כמעט בכל מקום, אנחנו השכרנו ב4 דולר ליום שלם. נוסעים עם האופניים את דרך המפלים, מלאת אטרקציות חמודות - אומגות, רכבלים, סופרמן ועוד שטויות אקסטרימיות חמודות. דרך מדהימה ללא ספק והכי מדהים זה הסוף, מפל דיאבלו שמגיעים אליו מפל מטורף אל תוותרו עליו. בחזור מעלים את האופניים על רכבי משא וחוזרים איתם. *נקודה חשובה - הדרך מעט מסוכנת כי ברובה על צד הכביש ויש מכוניות שנוסעות, היא לא הכי סימפטית בחלקה אבל הנוף לאורך הדרך מדהים, קחו את זה בחשבון. . 🌮 מסעדות Memexico de mi sabores - 🌯 מסעדה מקסיקנית שנמצאת גם כן קרוב להוסטל erupcion, מנות כמו במקסיקו - בוריטוס, טאקוס ועוד, מנות טובות מאוד. יCimarron - 🥩 מסעדת בשרים ארגנטינאית מצויינת שנמצאת ברחוב הצמוד להוסטל erupcion, מסעדת בשרים מצויינת, לאוהבים לא ממליץ לפספס. פיצה ברחוב - 🍕 בשדרה הראשית של הברים, אם אתם מגיעים מהצד של ההוסטל erupcion, אתם הולכים ישר עוברים בלוק אחד ואז עוד קצת ומצד שמאל ברוב הערבים יש עמדה קטנה של פיצות (משולש ב1.25 דולר) פיצה מעולה, ממליץ. Aromi - 🥞 בית קפה אליפות שנמצא צמוד להוסטל erupcion, סנדוויץ טובים לבוקר ומעבר לזה פנקייק אליפות, ממליץ. Mongos - 🍻 בר שנמצא בשדרה הראשית, בר נעים אווריה טובה לשבת לשתות בירה (ונרגילה למי שאוהב). המלצות כלליות בנק guayquil - 💸 כספומטים בצבע ורוד, לחוששים שמגיעים מהערים המרכזיות שלא יהיה, אז יש גם בבניוס. כביסה - 🧼👕 Laundry services "KAIROS" ‏‪099 746 9639‬‏ https://maps.app.goo.gl/kMHZoZ8VhMnNYAb4A אחלה מכבסה בבניוס, דולר לקילו, מהיום להיום, ריח סבבה, שולחים הודעה בווצאפ שהכביסה מוכנה ✌️ . 📍 מונטניטה עיירת חוף חמודה, חוף אחד (לא משוגע יותר מידי זו האמת ..) עם גלים חמודים גם לגלישה למי שמעוניין, מסביב מספר רחובות קטנים מלאים במסעדות/חנויות/חתוליות/ברים ועוד .. בכללי עיירה מקומית שאנחנו לא השתגענו ממנה יותר מידי, סביבה יש עוד עיירות שונות שכן שווה ללכת להסתובב קצת להכיר את התרבות המקומית בכללי זו דעתי. מגיעים בעיקר בסופ"ש בשביל המסיבות (באמצע שבוע אין) ובסופ"ש מפוצץ. . 😴 לינה דירה אנחנו לקחנו דירה, היינו 6 חבר'ה, בעיניי, כל עוד אתם קבוצה קטנה קחו דירה ביחד, הרבה יותר נחמד במקום כזה לבשל ולא לאכול במסעדות היקרות, לשבת כולם בדירה לשתות יחד לפני המסיבה או ישיבות בכללי. . חוויות 🙆‍♂️ חשוב להדגיש שהעיקר של המקום הוא מסיבות בסופ"ש ויש עוד דבר אחד מרכזי שאל תוותרו עליו (בעיקר אם אתם מגיעים בעונה) והוא סיור לוויתנים. סיור לוויתנים - 🐳 אין ספק שאחת החוויות המטורפות. אנחנו סגרנו דרך חברת rosita (0997638407), חברה מצויינת שלוקחת אותו לסיור בלב ים, יודעת למקם את עצמה במקום הנכון, לא זזה עד שרואים לוויתנים ונהנים מהם כולם, סירה גדולה, טובה ונוחה. הסיור עולה באזור ה20-25 דולר לבנאדם. לוקחים אוטובוס באזור ה40 דקות נסיעה לפוארטו - לופז, מגיעים לשם ויוצאים לדרך, שיט באזור ה3 שעות סך הכל, מגיעים ללב ים ופשוט רואים ממרחקים כל הזמן לוויתנים, מתקרבים לחלקם וזה מדהים, אנחנו זכינו להיות קרוב מאוד ללהקה של 5 לוויתנים, יוצאים, משפריצים, אפילו אחד ממש נופף עם הסנפיר החוצה מספר פעמים אלינו, והשיא היה שלוויתן אחד ממש קפץ כולו מחוץ למים, אין מילים. לאחר מכן, עוד הלכנו לשנרקל בקטנה במקום אחר קצת להרגיש את המים, פינקו אותנו גם בקצת אבטיח, שתייה קרה ועוגת בננה טובה. ממליץ מאוד על הסיור הזה (כמובן לבדוק שאתם בעונה)! . מסיבות 🕺🏻💃🏻 פוקו לוקו בר שנמצא ממש צמוד לחוף הים, אחלה מקום, מסיבה ברוח דרום אמריקאית טובה, מוזיקה טובה - בעיקר רגאטון. לוס ביץ מתחם ענק שגם כן נמצא צמוד לחוף, בעיקר מוזיקת טכנו, ועלות יחסית גבוהה (תלוי יום - אזור ה20-20 דולר כניסה) נחשב למועדון ממש טוב. מסעדות 🌮 מסעדת המבורגרים - 🍔 אם תלכו לרחוב שבו נמצא ההוסטל היידן-האוס, אז ממול הכניסה לרחוב יש מסעדת המבורגרים קטנה, אנחנו ישבנו אכלנו המבורגר כפול לא רע בכלל רק ב4.5 דולר (שעוד ביחס למחירים שם בכללי בסביבה אחלה מחיר), נהננו מאוד. פיצה - 🍕 בכניסה לרחוב של ההוסטל היידן-האוס תמשיכו טיפה ממש פנימה ומצד ימין יש פיצה אליפות, הבחור מכין אותה במקום בטאבון, 6.25 דולר למגש, אכלנו כמה פעמים, פיצה טובה מאוד ! יtambo - 🍝 מסעדה שנמצאת ברחובות הברים והמסעדות קרוב לים, מסעדה לא רעה בכלל עם פסטות טובות האמת והמבורגרים חמודים מאוד. שדרת הקרפים - 🥞 יש שדרה של אזור ה6 דוכנים של אוכל, נמצאת בכניסה לכל הרחובות אתם תמצאו אותה בקלות. כל דוכן מוכר טוסטים וחביתות, שייקים מעולים, קרפים ופנקייקים, ממליץ מאוד לשבת להתפנק ככה בקטנה וגם לא יקר (הכל אזור ה2-4 דולר). . המלצות כלליות על מונטניטה כספומט - 💸 בשדרה של כל הברים והמסעדות יש כספומט guayquil בצבע ורוד. כביסה - 🧼 אנחנו עשינו מול ההוסטל kiwi, היינו מרוצים. חדר כושר - 🏋️‍♀️ למעוניינים, בשדרה של כל הרחובות, בלוק אחד מקביל לבלוק של הלוס ביץ' יש חדר כושר בקומה ה2 שהוא פתוח כזה, חמוד מאוד (עולה 3 דולר כניסה יומית). סופרמרקט - 🥚🥗 אם אתם מסתכלים לכיוון הים, מצד ימין שלכם, באזור ה300 מטר מהרחוב של ההוסטל היידן-האוס יש סופרמרקט גדול. מקווה שעזרתי, תמשיכו לעוף על הטיול שלכם ! 🔥