סיכום טיול במקסיקו של 3 שבועות ✌

💰מספר דגשים להתנהלות עם כסף במקסיקו: ⛔ שימו לב במשיכה מהכספומטים ללחוץ על סירוב ברגע שהבנק מציע עמלת המרה לדולרים משלו (נסיון לסחוט עמלה גבוהה יותר מכם). ⛔ כשאתם מגיעים לבנק לטובת המרת דולרים שימו לב שאתם עם דרכון עליכם, חובה להציג אותו. ⛔ בין ערים ואיים ממליץ להסתובב עם חגורת כסף לתחושת הבטחון ... 💰מספר דגשים להתנהלות עם כסף במקסיקו: ⛔ שימו לב במשיכה מהכספומטים ללחוץ על סירוב ברגע שהבנק מציע עמלת המרה לדולרים משלו (נסיון לסחוט עמלה גבוהה יותר מכם). ⛔ כשאתם מגיעים לבנק לטובת המרת דולרים שימו לב שאתם עם דרכון עליכם, חובה להציג אותו. ⛔ בין ערים ואיים ממליץ להסתובב עם חגורת כסף לתחושת הבטחון שלכם. ⛔ משיכת כסף עדיף לבצע מכספומטים בתוך בנקים או במקומות נורמליים ולא סתם מהרחוב, ואיפה שאפשר עדיף תמיד לגהץ (כל עוד דאגתם לאשראי עם עמלות גיהוץ נמוכות). ⛔ בנוסף, תדעו שבמקסיקו יש נורמה של שיחוד שוטרים. אז אם אתם נעצרים איכשהו על עבירות תנועה, החזקת סמים וכד׳, תכירו שזה פתרון אפשרי ובאופן כללי הימנעו ממפגש עם שוטרים. . 📍 איסלה מוחרס: הגענו ונסענו ישר לאיסלה. אין מה להיתקע בקנקון בלילה הראשון אם מגיעים בשעה סבירה. סים קנינו בדרך בoxxo בקנקון (35 שקל לכמה ג’יגה, פייסבוק, אינסטגרם וואטסאפ ללא הגבלה חוץ משיחות קוליות, וקצת דקות לשיחות פנימיות במקסיקו). איסלה אי נחמד שכיף לנחות אליו. שווה לשים לב שהמזג אוויר אחלה כי זה אי שמבאס להיתקע בו במז״א חרא. הגעה לאיסלה באוטובוס מהשדה בקנקון לתחנה המרכזית, מונית למעבורת, מעבורת מקנקון לאיסלה ומונית למקום בו אתם ישנים. אל תעלו למונית ישר בכניסה/יציאה למעבורת כדי שלא יעשקו אתכם סתם.. המחירים נעים בין 50 ל100 פזו (תלוי במרחק, אתם תלמדו מהר כמה סביר לשלם). . 🏠לינה באיסלה מוחרס באזור הצפוני של האי (ששם הרוב מתרחש) - סלינה https://bit.ly/2ZzCwKK מומלץ עם אווירה ומיקום נח. בדרום - נומדס מהמם, אם שם אז רק דורמס, כי חדר פרטי יקר והעיקר במקום הוא החוף והנוף מחוץ לחדר ולא החדר עצמו (חוף ים פרטי מהמם). . 💪 שלוש אטרקציות מומלצות באיסלה: 🦈שחייה עם כרישי לוויתן - חוויה מטורפת אם זו העונה. אנחנו סגרנו ב-1300 פזו לאדם שזה נחשב זול, והיה מעולה. שימו לב שזו הפלגה של שעתיים וחצי לכל כיוון בסירה לא הכי נוחה, אז למי שסובל מהים שיהיה מוכן. בסוף נוסעים לחוף מקסים בקצה הצפוני של האי ואוכלים בסירה, סיום נחמד לחוויה הזאת. . 🚗 השכרת רכב גולף/אופנוע ונסיעה למס נקודות - תשכירו לחצי יום (800 פזו בערך, אל תנסו להתמקח, הם לא מתפשרים). ממליץ לנסוע כמה שעות למסעדה שנקראת קין חא, היא בדרום ומהמסעדה יורדים לחוף ים פרטי ויפה עם אופציה להשתמש בכל המתקנים (קיאקים, סאפ, בריכות) בתמורה ל300 פזו שאיתם גם ניתן לקנות אוכל ושתיה במסעדה (אחלה אוכל). משם נסיעה לנקודה הדרומית ביותר - פונטה סור. היינו שם גם בזריחה, תחסכו לעצמכם. אמנם הזריחה תלויה ביום אבל לא שווה להתעורר מוקדם בשביל זה.. תהיו שם באור יום, תצפו בנוף מהנקודה ותמשיכו במסלול מעגלי עם הרכב גולף או האופנוע להקפת האי (נסיעה חזור לאורך קו החוף)- בדרך תראו המון וילות ומתחמים מרשימים, ונוף נקי ויפה. . 🌇 שקיעה בחוף הצפוני (פלאיה נורטה) - שקיעה יפה ובאופן כללי מומלץ לבלות בחוף (מים בצבע טורקיז וחוף יפה). . ⛔ אטרקציות לא מומלצות: 1. פארק גרפון- נמצא בדרום ובזבוז כסף מוחלט. הדבר היחיד שנחמד שם הן אומגות אבל הן לא שוות את הכסף בכלל (50 דולר). 2. האכלת צבי ים 🐢- זה זול אבל סתם בזבוז זמן לפי מה שהבנו.. אם אתם מגיעים בעונה שיש שחרור צבי ים לים זה יכול להיות נחמד, אחרת מיותר. . עוד על איסלה: 🕍בית חבד אחלה ממש וקרוב מאוד לסלינה וצמוד אליו יש בנק, 🛒יש רק סופר אחד גדול מאוד במרכז האי, 🕺🏼מסיבות יש בהוסטלים או ברחובות הראשיים בצפון האי, 🍴 מי שמעוניין יש מסעדה טבעונית טובה בצפון (תחפשו בגוגל ותראו ישר לפי ביקורות). אנחנו היינו באיסלה 4 לילות כולל סופש. . 📍 הולבוש: אי מהמם שקצת תקוע בעבר אבל גם מותאם לתיירים עם אחלה מסעדות מקומיות ואווירה רגועה. לשים לב שמגיעים במזג אוויר סביר כי אם לא, רוב האי מוצף וחבל. ים מהמם ואנשים מדהימים. הגעה במעבורת חזרה לקנקון, משם אוטובוס לציקילה ומשם מעבורת להולבוש. ישנו בהוסטל che https://bit.ly/3BtQpY2 היתרון: קרוב למעבורת, החיסרון: 10 דקות הליכה מהים, אבל גם ככה כיף ללכת באי בעיניי. יש גם את הטריבו שקרוב לים. https://bit.ly/3BAyUpa . ✌ אטרקציות בהולבוש: 1. אפשר לצאת לסיור שלושת האיים🚤- טיפה מיותר אבל כן נחמד להעביר ככה את הבוקר. בעונה הזאת שתדעו שלא רואים פלמנגויים. אנחנו סגרנו מסוכנות ברחוב במחיר סביר. 2. פלנקטונים בלילה 💡- אם מדליק אתכם אחלה, אנחנו ויתרנו. 3. פשוט צאו לים בשקיעה🏝, לכו לחוף הצפוני (40 דקות הליכה על החוף) ותגיעו לחוף ים מקסים שאפשר ממש ללכת בו בתוך המים. בנוסף באי יש שני מגרשי כדורגל נחמדים🥅 (חול ואספלט), אופציה למסאגים על החוף, 🪙בנק אחד ואחלה מסעדות. אנחנו היינו בהולבוש שני לילות. . 📍 פלאיה: בתקופה הזו שחיי הלילה מתים פלאיה משמשת בעיקר כנקודת יציאה לטיולי יום ולמי שאוהב אווירה של טיילת באילת. עשינו שם שני לילות בהוסטל סיאב. חדרים טיפה קטנים אבל מיקום מעולה. https://bit.ly/314P9Or . מפלאיה יצאנו לטיול יום לציצן איצה, לסונטות וליואדוליד. נחמד ממש, אנחנו נהנינו והמחיר סבבה לגמרי. אין בעיה לסגור מהסוכנויות ברחוב- תפנו למישהו שנראה לכם אחלה, תתמקמו טיפה ותסגרו. מבדיקה שלנו יציאה לבד שכוללת תשלומי אגרה בדרך, ביטוח מלא לרכב, כניסות לאתרים ואוכל, יוצאת יותר יקרה וארוכה וחבל על הכאב ראש. בפלאיה עצמה בערב הסתובבנו ברחוב המרכזי ובו גם יש מסיבות וברים עד 23:00. 🍻יש בר על החוף ממש בכניסה לחוף שמנהל אותו ישראלי עם אחלה וויב ואחלה שירות, ולא מעט מסעדות נחמדות ברחוב המקביל לשדרה הראשית (גוגל מסביר יותר טוב בחיפוש פשוט). בפלאיה יש שני בתי חב״ד, שאחד מהם פעיל יותר והוא נחמד ממש. . 📍 קוזמל: אי עם כמה אטרקציות נחמדות ואווירה אחלה. ישנו אצל עובד - חדרים סבבה ביחס למחיר ואחלה אוירה של ישראלים למי שאוהב (נחמד במיוחד בהגבלות הקורונה הנוכחיות וגם לאור העובדה שהאי גם בשגרה לא מתמחה בחיי לילה). עשינו בקוזמל 🤿קורס צלילה כוכב שני בברפוט - היה אחלה. גם למי שאין כוכב מומלץ להתנסות בים בקוזמל בצלילת נסיון. . ארוחת שישי בבית חב"ד שם היא הצגה עם שירים ודברי תורה למי שמתחבר (אני פחות האמת). המסעדה בבית חב"ד מעולה ממש, אפילו הטובה ביותר מכל בתי החב"ד שהיינו בהם במקסיקו. גם המסעדה החלבית מתחת לבית חב"ד שהם מתפעלים פשוט מעולה. . נפלנו על מזג אוויר גשום בשבת ובראשון 🌧אז כמעט ולא יצאנו לאטרקציות.. האטרקציות האפשריות באי מלבד צלילות הן: 🐬 בילוי ושחיה עם דולפינים - אומרים שכיף ממש ושהם לא מתעללים בהם. שימו לב שהמקום סגור בימי ראשון. 🏝 אי התשוקה - אי שקט ובטולי לרוגע של כמה שעות. ✌ הסיאלו - הרבה כוכבי ים, לפעמים חתולי ים ושנירקול בנקודות בתוך הים. 🌴 טיולי ג’יפים וסוסים באי ובג׳ונגל . תכלס תלכו לאטרקציות שיותר מעניינות אתכם/ן. הכל אפשר לסגור דרך עובד או להיעזר בבית חב"ד (יש להם צמיד הנחות נחמד לכל האטרקציות שעולה 50 פזו - תרומה לבית חב"ד תכלס). . 📍 מקוזמל נסענו ללילה בפלאיה ויצאנו מפלאיה לצלילה בסנוטות. סגרנו דרך ברפוט והייתה חוויה ייחודית למרות מז״א לא מאה. אחכ לילה בקנקון בו ישנו במעין הוסטל ויצאנו בערב לקוקו בונגו 🎭- הופעות מושקעות מאוד ודחסו הכל עד 23:00, לדעתי הכסף שווה את החוויה. קונים כרטיסים מחוץ למועדון ואין טעם להתמקח על המחיר כ״כ (עולה עשרות דולרים). . 🛫משם טסנו בבוקר לכיוון סן קריסטובל 📍 הגעה ל 📍 סן קריסטובל דרך טיסה של שעה וחצי מקנקון לשדה הקרוב ונסיעה באוטובוס של כשעה וחצי. בסן קריסטובל היינו במשך שבוע וחצי וישנו בהוסטל פוארטה ויאחה (דלת ישנה) https://bit.ly/32MhqL8 אחלה הוסטל עם הרבה תיירים, זול, ארוחות בוקר וערב כלולות במחיר, דורמס סבבה (לא הכי טובים שתהיו בהם אבל לטעמי אחלה) ולובי וחצר נחמדים לישיבות, פינג פונג, כדורגל שולחן, מתקן כושר, סרטים וכו׳. לשים לב להזמין להוסטל מקום מראש. . 🥾טיולים מומלצים בסן קריסטובל: 🏜 לאס נובס: טיול חוויתי של יומיים בטבע. אנחנו יצאנו דרך בית חב"ד ולדעתי עדיף, בטח לשומרי כשרות אבל לא רק. יותר זול, נמצאים ביותר מקומות, ישנים בבקתות עץ מהממות על שפת האגם ועוד. גם כל מי שיצא עם יגיל נהנה ממש. ברמת העיקרון זה טיול חוויתי שכולל נופים מדהימים, תצפיות מרשימות, קייאקים באגם מהמם, שלצידו ישנים גם, ואווירה כיפית. . 👩‍🌾 סיור כפרים: סגרנו דרך ההוסטל ב-300 פזו. אחרי שגם נסענו לבד לשם במונית יום לפני, כדי לספוג את האווירה ולא להיות בלחץ זמן מההדרכה. בסיור יש מדריך דובר אנגלית שקצת צריך להתאמץ להבין אותו, אבל זה מספיק. חוויה של ספיגת התרבות המקומית ומראות קצת שונים. חצי יום שלטעמי מומלץ. . 🧗 טיפוס צוקים: סגרנו דרך בית חב"ד ב-650 פזו. נוסעים לצוקים ומטפסים עליהם עם מדריכים, מהבוקר עד הצהריים המאוחרים. חצי יום של חוויה ייחודית שאין אותה בצד הקאריבי. לא קל פיזית אבל מומלץ למי שמתחבר. . 🌄 תצפית לזריחה: חינם עם מנדי מבית חבד (תשלום רק על מונית) - עולים בזריחה לנקודת תצפית שמנדי מוביל אליה ובה רואים את כל העיר בצורה יפהפיה. בימים מעוננים רואים את העננים מתחתיכם גם. בד״כ קורה בשישי, ולדעתי מאוד מומלץ לקום לזה. . 🏞 קניון אל סומידרו: סגרנו דרך ההוסטל ב-350 פזו. חצי יום של שיט נחמד ממש - נוף מרשים בתוך המים ולנו יצא לראות קופים, להאכיל אותם ולראות תנינים וגורים שלהם. . 🍾חיי לילה בגלל שזה המקום היחיד בערך שחיי הלילה פעילים בו (סן קריסטובל עיר ירוקה) אז ניסינו לאזן בין טיולים לחיי לילה. יש מסיבות טכנו מומלצות בשלישי ושבת בלילה במועדון שנקרא הרייב. המון תיירים מגיעים לשם. אנחנו פחות התחברנו למוזיקת הטכנו. שאר המועדונים ברחובות המרכזיים מלאים במקומיים ולא נתקלנו במסיבות שוות יותר מידי. יש בר בשם wine bar שהאלכוהול בו זול ממש. כיף לשבת שם באופן כללי וגם אם רוצים לשתות לפני מסיבות. . 🍽מסעדות מומלצות בסן קריסטובל: The verda - מסעדה טבעונית פשוט מעולה וזולה בטירוף. 🍔אכלנו בה כמה וכמה פעמים. * 🍨קינוחים נחמדים במאפיה שנקראת או לה לה במרכז * יש עוד לא מעט מסעדות מומלצות (אחת בשרית מומלצת מאוד ועוד, פשוט חפשו בגוגל או שתשאלו בהוסטל). . 🔹עוד בעיר: 🛍שווקים: שניים עיקריים כשאחד נמצא במרכז, בו יש תכשיטים, בגדים ומזכרות נחמדות במחיר שניתן להתמקח עליו 💵בנק לייד הסטארבקס בכיכר המרכזית עם עמלה נמוכה (34 פזו) 🧺כביסה בכמה מקומות קרובים להוסטלים במחיר זול ושירות מעולה (תשאלו כבר בהוסטל בדיוק איפה). . 🏋️חדרי כושר: יש אחד במרחק 30 מטר מהפורטו ויאחו שאפשר לעשות בו מנוי לשבוע ב-300 פזו ואחד קצת רחוק יותר שאפשר להיכנס אליו גם חד פעמית ב-50 פזו. אחלה חדרי כושר למי שחשוב לו. שימו לב שהם סגורים בראשון. . 💆🏻‍♂️מסאג ומניקור פדיקור זולים יחסית בסן קריסטובל, אתם תראו שעם ההסתובבות בעיר כבר יציעו לכם. . 🕍בשבת היינו בארוחה בבית חבד - אחלה אווירה. . 📍 יש כאלו שממשיכים מסן קריסטובל לפורטו אסקונדידו- האזור הפאסיפי של מקסיקו עם חופים שקטים בטירוף וחיי לילה למי שאוהב. דורש הרבה זמן נסיעה, ואנחנו ויתרנו. . מסן קריסטובל נסענו לגוואטמלה בנסיעת יום, שיוצאת בשלישי, חמישי ושבת. אפשר לסגור הסעה דרך בית חבד ב - 1100 פזוץ שימו לב להדפיס לנסיעה את התעודת מתחסן שלכם (לא את התו הירוק), ולהכין 500 פזו לתשלום במעבר גבול (לרוב דורשים). הנסיעה עצמה קשוחה בחלק של מקסיקו גם מבחינת צפיפות וגם בגלל כמות הבאמפרים, ובחלק של גוואטמלה טיפה רגועה יותר. יש כמה עצירות התרעננות לאורך הדרך, וסך הכל היא לוקחת כ-12 שעות.