🚩 סיכום טיול של 40 ימים בקולומביה ⏰

מאכלים ששווה לנסות בקולומביה 🍽️ בנדג'ה פאיסה(Bandeja Paisa): חתיכות של בשר, דגים או עוף מוגשות עם מנה צדית של שעועית, אורז, תפוחי אדמה, אבוקדו ובננות מטוגנות. 🍽️ארפה(Arepa):נראה כמו פנקייק, אבל זה ממש לא פנקייק.. מאפה מקמח תירס, אשר אפוי על האש. נמצא בכל מקום בקולומביה וניתן לשלב בו תוספות רבות... מאכלים ששווה לנסות בקולומביה 🍽️ בנדג'ה פאיסה(Bandeja Paisa): חתיכות של בשר, דגים או עוף מוגשות עם מנה צדית של שעועית, אורז, תפוחי אדמה, אבוקדו ובננות מטוגנות. 🍽️ארפה(Arepa):נראה כמו פנקייק, אבל זה ממש לא פנקייק.. מאפה מקמח תירס, אשר אפוי על האש. נמצא בכל מקום בקולומביה וניתן לשלב בו תוספות רבות. ארפס עם גבינה, ארפס עם ביצים, ארפס עם בשר וכו'.... 🍽️ אמפנדאס(Empanadas): נמצא בכל דרום אמריקה, בקולומביה תמצאו לא מעט כאלו. מאפה עם גבינה/בשר/עוף שנמצא בכל פינה. 🍽️בוניילוס(Buñuelos):סופגניית גבינה הגרסה הקולומביאנית, קצת יותר מתובל מהמתכון המקסיקני. 🍽️ אובלאה(Oblea): וופל עם גבינה וריבה. סופר טעים! 🍽️ בשר אוראדה (Carne Oreada): בשר פרה קשה במיוחד.. 🍽️ טרוצ'ה(Trucha): דג המוכר גם בשמו העברי "טרוטה". מאד טעים, לא יקר 10-20 ש"ח בערך בארוחה שלמה. . 💵כסף💵 בבנקים BBVA, Davivienda, Santander לא לוקחים עמלה על משיכה. שימו לב שלפעמים שמשתמשים בכרטיס אשראי לוקחים עמלה על גיהוץ. . 🔀 *מסלול כללי* 🔀 בוגוטה--🚍--> סן חיל--🚍--> בוקאראמנגה--🚍--> מינקה--🚍--> סנטה מרתה--🚍--> טגנגה--🚍--> טיירונה--🚍--> בוריטקה--🚍--> פלומינו--🚍--> קרטחנה--🚍--> מדג'ין--🚍--> גואטפה--🚍--> סלנטו--🚍--> קאלי--✈--> בוגוטה . 📍 בוגוטה 🌐כללי את בוגוטה ניתן לחלק לשלושה חלקים: לצפון, מרכז ודרום. הצד הצפוני הוא הצד היקר יותר של בוגוטה, ניתן לראות זאת במסעדות יקרות יותר, אנשים עמידים יותר וכו.. הצד הדרומי הוא הצד העני של בוגוטה, ניתן לראות זאת ע"פ הבתים הישנים והמצב הכלכלי של האוכלוסיה- לצד הדרומי אני ממש ממליץ לא להגיע עקב רמות הפשיעה הגבוהות שם.. מרכז בוגוטה זה האזור העיקרי שטיילתי בו, סוג של אזור בניים שהוא מצד אחד זול יותר מהצפון ומצד שני עם פחות עוני. באזור יש המון מקומות תיירותיים. . 🙆‍♂️פן אישי- ביום הראשון טיילתי קצת לבד באזור מרכז בוגוטה, מאוחר יותר יצא לי לטייל עם חברה קולומביאנים שגרים באזור שעשו לי אחלה קבלת פנים ולימדו אותי קצת סלסה, ספרדית ולקחו אותי לסיבוב מסביב לעיר. יצא לי לטייל קצת בלילה בעיר אך לא מומלץ כלל(עקב הפשיעה)! אלא אם כן יש לכם חברים מקומיים שנותנים לכם גיבוי והולכים אתכם איכן שלא מסוכן.. (הם יודעים הכי טוב). ביום בשני יצא לי לטייל עם ישראלים מההוסטל באזור שהוא מין מרכז קניות עצום עם המון מוצרים זולים באופן מוגזם ואזורים בעלי משמעות רבה לעיר. . 🌈אטרקציות - 👌מוזיאון הזהב (Museo Del Oro) ע"פ מה ששמעתי, מוזיאון ממש יפה ומרשים עם המון זהב מההסטוריה של קולומביה. הרבה המליצו לי ללכת אליו. הבעיה שצריך להזמין מקום מראש והתורים עמוסים לפעמים. . 👌מונסראטה (Monserrate) הר שממנו ניתן להשקיף על כל העיר, אין ספק כי יש שם נוף מרשים.. על ההר יש מין סוג של שוק מקומי, מסעדה San Isidro (ממליץ) וכנסייה. . 👌 כיכר בוליבר (Placa Bolivar) הכיכר הראשית והחשובה ביותר של בוגוטה. שם נמצא בית המשפט הלאומי ובית הקונגרס הלאומי, מי שראה פעם נרקוס בטוח יזכור את המקום מהסדרה. . 👌מרכז קניות (El Gran San) מרכז קניות ענקי עם המון מבחר! קחו בחשבון שיש שם המון חיקויים, אך גם הם נראים לא רע בכלל וזולים מאוד. . 👌 פארק העצמאות (Parque De La Independencia) פארק נחמד שאפשר לטייל בו.. . 👌 נקודת תצפית על כל העיר (Mirador De La Calera) אני הגעתי לשם על אופנוע. אחלה נקודת תצפית שמשקיפה על כל העיר.. בדר"כ תיירים לא מגיעים לשם ומי שמגיעים אלו בעיקר המקומיים. . . 📍 סן חיל-בוקרמנגה 🌐כללי סן חיל (San Gil) היא בירת האדרנלין והספורט האתגרי של קולומביה. עיר מתויירת במזרח קולומביה. בּוּקָרָמַנְגָּה היא בירת מחוז סנטנדר. . 🙆‍♂️פן אישי- מבוגוטה נסעתי באוטובוס לסן חיל, נסיעה של כ7 שעות. מסן חיל לקחתי מונית להוסטל בעלות של 4.5 אלף פסו(מאוד זול). ההוסטל שישנתי בו הוא Nirvan, הוסטל בעל חווית אירוח מצויינת, אוכל מעולה, חדרים מסודרים, WiFi, טלוויזיה ובעלים שעזרו לי בכל שאלה- ההוסטל עצמו דיי זול 25 אלף פסו ללילה. לאחר סן חיל נסעתי באטובוס לעיר המרכזית של המחוז בוקאראמנגה, עיר שבדרך כלל לא מגיעים אליה מטיילים. . 🌈אטרקציות בסן חיל 👈באנג'י(Bungee Jumping) ניתן לעשות בגבהים שונים ובמחירים מעולים. אני לא עשיתי😅 עלות של בערך 80 אלף פסו. . 👈 המערה בקריטי (Espeleismo La Vaca)- במרחק של 20 דקות נסיעה מסן חיל ניתן למצוא את העיירה קריטי, עיירה יפה ותיירותית. בעיירה זאת יש אטרקציה של כניסה למערה, שימו לב כי תצטרכו גם להכנס למים מכיוון שלאורך כל המערה יש מים ואפילו תצטרכו לצלול בשביל להכנס עוד לעומקה, אני מאוד נהנתי, אך לאנשים בעלי פחד מחלל סגור לא מומלץ😬 . 👈 הבריכות ליד קריטי (Balneario Pescaderito) נחל שלאורכו קיימות המון בריכות מים טבעיות, אחלה מקום לטייל ולהכנס למים. . 👈 המערה האינדיאנית (Espeleismo El Indio)- גם מערה שניתן להכנס לאורכה. לי פחות המליצו עליה אז לא הגעתי. . 👈סנפלינג (Circuito Nirvana) טיול סנפלינג סמוך למפלים של הנהר הקרוב. נשמע מגניב ואפילו דיי מומלץ! . 👈 מצנחי רחיפה (Parapente China Mocha) למי שאוהב את הגובה, האנדרנלין וטיסה של איזה 30 דקות, סן חיל זה מקום מומלץ מאוד בתחום של מצנחי רחיפה. . 👈 רפטינג רמה 5!(Rafting Suarez) לוקחים אתכם לנסיעה של כשעה מסן חיל לתחילת המסלול בנהר. הראפטינג עצמו הוא ראפטינג רמה 5, גודל הגלים אשר אותם היינו צריכים לעבור היו עצומים, אין ספק שזאת חוויה מעולה למי שאוהב את האנדרנלין. עשינו את הרפטינג שלושה מטיילים ומדריך. . 📍 מינקה 🌐כללי מינקה היא עיירה קטנה בת חמש מאות תושבים, השוכנת למרגלותיה של סיירה נבדה המתאפיינת בצמחייה השופעת ובנהרות המים הרבים הממלאים אותה. . 🙆‍♂️פן אישי מבורמנגה לקחתי אוטובוס לסנטה מרתה, שם את התיק הגדול באחד ההוסטלים. מסנטה מרתה לוקחים אוטובוס למינקה בתחנה Cootrans Minca ב-8 אלף פסו, רבים מגיעים למינקה בשביל להגיע להוסטל הידוע Sierra Hostel https://bit.ly/3hWtcXE , הידוע בנוף משגע הצופה לעבר מינקה עצמה וסנטה מרתה. בשביל להגיע לאותו ההוסטל שנמצא כ-7 ק"מ ממינקה עצמה יש שלוש אפשריות. אופנוע ב-25 אלף פסו, לא ביטיחותי (במיוחד לאחר גשם), לקחת ג'יפ ב-125 פסו לנסיעה או ללכת את זה ברגל(3-2.5 שעות בעליה). אני הלכתי את זה ברגל, אך אני לא ממליץ למי שאינו בכושר (העלייה קשה ולא פשוטה). . ההוסטל עצמו מעולה, בריכה עם מים חמים, נוף משוגעעע ואווירה רומנטית..(כל מי שהיה שם אלו זוגות קולומביאנים, היה לי קצת מוזר להיות שם לבד חח..). יום אחרי זה חזרתי למינקה ברגל, בדרך עצרתי במפלים של מינקה(אחלה נקודת עצירה). לאחר מכן המשכתי שוב בגשם למינקה ומשם אוטובוס לסנטה מרתה. . 🌈אטרקציות מינקה ההוסטל (Sierra Minca) בוקינג - https://bit.ly/3hWtcXE בחרתי להכניס אותו, עקב יחודו של ההוסטל. . המפלים של מינקה (Marinka Waterfalls)- נמצאים במרחק הליכה של שעה ממינקה. שני מפלים באזור מסודר עם מקלחות ומסעדה- עלות כניסה 5 אלף פסו. . 📍 סנטה מרתה-טגנגה כללי סנטה מרתה היא עיר בחופה הצפון מזרחי של קולומביה. זוהי העיר הראשונה שנוסדה בקולומביה והשנייה שנוסדה בדרום אמריקה, לאחר קומנה שבוונצואלה. טגנגה הוא כפר דייגים קטן השוכן סמוך לעיר סנטה מרתה. . 🙆‍♂️פן אישי לאחר שהגעתי לסנתה מרתה ממינקה, נשארתי לילה בסנטה מרתה באיזה הוסטל של 20 אלף פסו ללילה בDowntown (האזור המתוייר בעיר).. מקום עם חיי לילה והמון מסעדות.. באופן אישי לא עפתי על סנטה מרתה- במיוחד עקב העוני שמוביל לפשיעה רבה ברחבי העיר.. אך כמובן יש גם אזורים שמאוד כיף להסתובב בהם בתחושת ביטחון. לאחר סנטה מרתה נסעתי לטגנגה, שם עשיתי קורס צלילה לכוכב שני ורענון. מקום מאוד נחמד לצלילות (לא הכי מטורף אך עדיין מקום נחמד..). . 🌈אטרקציות סנטה מרתה- העיר התחתית (Downtown)- המקום הכי מתוייר בסנטה מרתה, חיי לילה, מסעדות ופארק נחמד.. רחוב 5 (Carrera 5)- רחוב ראשי עם המון חנויות, אוכל רחוב וכו'.. מוזיאון (Quinta De San Pedro Alejandrino) מוזיאון פתוח שמציג את ההיסטוריה של סנטה מרתה. . 🌈אטרקציות טגנגה צלילות תוכלו למצוא ברחבי טגנגה מבחר רב של מועדוני צלילה, רוב המועדוני צלילה משתמשים בסירות על מנת לצאת ולצלול באי שנמצא לא רחוק מטגנגה. ממליץ על המועדון צלילה Baracuda , בעלים ישראלי ואחלה מדריכים. . הדוכן של קלי דוכן שייקים שנמצא על החוף. הדוכן שייך לקולומביאנית בשם קלי שמדברת עברית באופן שוטף. מחיר מעולה, מקום נחמד לשבת בו מול הים וקאלי אחלה אשת שיח. . חופים באזור טגנגה יש לא מעט חופים נחמדים שלחלקם ניתן להגיע ברגל וחלקם צריך להגיע עם סירה. . 📍 פארק טיירונה כללי הפארק הטבעי החשוב ביותר של קולומביה הנמצא ליד העיר סנטה מרתה על חוף הים הקריבי ובו מנים רבים של בעלי חיים בהם קופים, איילים מיני צבים וזוחלים. . 🙆‍♂️פן אישי ישנם שלוש אפשריות להגיע לפארק טיירונה: תחבורה ציבורית מסנטה מרתה ב-7 אלף פסו, בסירה מטגנגה ב-50 אלף פסו או דרך חברה טיולים בסביבות ה150+- אלף פסו. אני לקחתי את התחבורה הציבורית והגעתי דיי מהר לכניסה. הכניסה לפארק בעלות של 54 אלף פסו ובנוסף צריך לעשות ביטוח- לא ברור למה אם אתם כבר מבוטחים דרך חברה מהארץ.. אך עדיין עלות הביטוח לא יקרה(דורשים 5 אלף פסו ליום). מהכניסה ניתן לקחת אוטובוס בעלות של 5 אלף פסו אל החניון.. אני הלכתי את זה ברגל מהכניסה ולקח לי בסביבות 50 דקות להגיע לחניון. משם המשכתי בשביל שמוביל לכיוון החופים-שביל מאוד מסודר . הלכתי עד לחוף קאבו סן חואן, בדרך עברתי בחופים לא פחות יפים ששווים כניסה אם יש לכם זמן, בדרך אף תפגשו אינדיאנים שינסו למכור לכם מוצרים שונים.. שתכלס לא ברור אם הם באמת אינדיאנים.. חוף קאבו סן חואן דיי יקר, יש לכם אפשרות לישון באוהל במחיר של 50 אלף פסו או בערסל במחיר של 40 אלף פסו, בנוסף האוכל יקר משמעותית מהמתחמי שינה האחרים. . 🌈אטרקציות טיירונה חופים (Canaveral, Arrecife, La Psicina, Cabo San Juan)- כל חוף יפה בפני עצמו, אך באופן אישי החוף שהכי אהבתי היה La Psicina. . 📍 בוריטקה-פלומינו כללי בוריטקה ישוב שנמצא על שפת החוף-בפוסט זה לא אתמקד ביישוב עצמו. פלומינו ישוב שנמצא גם הוא על שפת החוף ונחשב לעיירת המסיבות של קולומביה. . 🙆‍♂️פן אישי הגעתי ל- El Rio Hostel בוקינג https://bit.ly/3AyRvlB שממוקם צמוד לבוריטקה. הוסטל עם אווירה טובה ועם אנשים מכל העולם (מקום שבהחלט שווה להגיע אליו). לצערי שלושה ימים אחרי שעזבתי את המקום הנהר עלה על גדותיו והרס את רוב ההוסטל, לכן שווה לבדוק אם ההוסטל שופץ לפני שמגיעים. . בהוסטל יש אפשרות לעשות טיול אבובים בנהר שלצידו בעלות של כ-30-40 אלף פסו.. הזרם יקח אתכם עד לחוף שם תוכלו בצ'יל להרגע ולחזור מתי שתירצו. שימו לב! הנהר מפריד בין שני החופים של בוריטקה.. זה נראה שקל לחצות אותו בשחייה, אך מי שאינו שוחה טוב זאת סכנה עבורו. חציתי עם חבר את הנהר בשחייה ובאמצע הנהר הוא התחיל לטבוע ולהטביע גם אותי.. למזלי אני מציל מוסמך ואיכשהו חילצתי אותו משם, אבל זה היה יכול להגמר רע מאוד.. קיצר, החוף בגדה המזרחית מטורף וממליץ להגיע. . אחרי אל ריו נסעתי לפלומינו. עיירת המסיבות על פי המקומיים.. עיירה נחמדה עם חוף מטורף! הגענו לחיבור של הנהר עם הים שם פגשנו משפחה שמוכרת אוכל מקומי. הגענו לפלומינו באמצע שבוע והיה מאוד שקט. מאמין שבסופ"שים יש שם יותר חיי לילה. . 🌈אטרקציות בוריטקה- הוסטל אל ריו (El Río Hostel) בוקינג https://bit.ly/3AyRvlB מקום עם אווירה טובה ואנשים מכל העולם. לבדוק לפני שמגיעים אם שיפצו את המקום אחרי השיטפון. . אבובים בנהר (Río Buritaca)- מההוסטל עד לחוף ומשם נותנים לכם טרמפ חזרה להוסטל.. במחיר של 30-40 אלף פסו. . החוף של בוריטקה (Playa Boritaca)- חוף יפה, בעיקר בצד המזרחי של הנהר. . 🌈אטרקציות פלומינו 👌 אבובים בנהר (Río Palomino) ניתן לעשות שם גם אבובים.. 👌 ספורט ימי- 👌 קייט, גלישת רוח וכו.. . 📍 קרטחנה כללי קרטחנה היא עיר נמל בצפון קולומביה, לחוף הים הקריבי, המשמשת כבירתו של מחוז בוליבר. העיר העתיקה של קרטחנה מוקפת בחומות אשר בנו הספרדים בתקופת המאה ה-16, בנוסף הבניה היא בעלת מאפיינים ספרדים. . בקרטחנה תמצאו לא מעט אמריקאים אשר מגיעים לשם לנפוש. זה מה שמסביר את המחירים הגבוהים באזור לעומת כלל קולומביה. בנוסף, שימו לב שהפשיעה בעיר ברמה גבוהה ויש לא מעט זנות. בעיר יש חיי לילה, מסעדות רבות ולא מעט אטרקציות- בעיקר ספורט ימי. . 🌈אטרקציות בקרטחנה 👌 ספורט ימי 👌 אופנועי ים, גלישה וכו'.. 👌 השכרת אופניים השכרת אופניים על פי שעה וסיבוב מסביב לעיר העתיקה ומחוצה לה. עלה לנו ל-3 שעות 20 אלף פסו. . 👌 ההר הגעש הבוצי (Volcán Del Totumo) הר געש בתוכו יש מלא בוץ(אומרים שזה טוב לעור או משהו) ולידו יש אגם שתוכלו לשטוף את עצמכם לאחר מכן (20 אלף פסו). האגם הורוד (El Mirador) אגם שצבעו בצבע ורוד.. האמת בתמונות הוא נראה יותר חום מורוד😅.. צריך להגיע ביום שימשי יותר על מנת לראות את צבעו הורוד.. . 👌 פלאיה בלנקה (Playa Blanca) אחד החופים הפופולרים ביותר בקרטחנה. איי רוסריו (Islas Del Rosario) יום של כיף באחד מהאיים. צריך הפלגה של לפחות 45 דקות לאחד האיים שתבחרו לבלות בהם. . 📍 מדג'ין כללי מדג'ין בירת מחוז אנטיוקיה. העיר השנייה בגודלה במדינה, אחרי בוגוטה. לקחתי אוטובוס מקרטחנה למדג'יין אוטובוס של 14 שעות.. תעשו לעצמכם טובה ופשוט תזמינו מראש טיסה(אותו מחיר).. במהלך הטיול ברחבי קולומביה כולם סיפרו לי על מדג'ין כחוויה מדהימה ואכן זה נכון! כמות רבה של מועדונים, ברים וכולם תמיד שמחים וחוגגים! בנוסף, למדג'יין יש היסטוריה רבה ומעניינת, בעיקר עקב פאבלו אסקובר.. נשארתי במדג'ין שבוע בגלל שעשיתי קורס בספרדית למתחילים(ממליץ ממש למי שצריך חיזוק). השם של הבית ספר Centro Catalina. . 🌈אטרקציות מדג'ין- 👌 קומונה 13 (Comuna 13) שכונה שהיית פעם אחת השכונות המסוכנות ביותר בקולומביה. כיום, השכונה בטוחה לגמרי, עם המון תיירות וציורי גרפיטי.. אפשר לקחת סיור לשם או להגיע עצמאית בעזרת המטרו. . 👌 המטרו (Metro) התושבים מתגאים ורואים במנטרו כמשהו מיוחד אשר מחבר את כל חלקי העיר. לנו זה אולי מובן מאליו, אבל להם לא. הנסיעה נוחה ומהירה ואף בחלק מהמקומות תוכלו לקחת רכבל(חלק מהמטרו) ללא צורך בתשלום נוסף- על מנת לראות את העיר מלמעלה. . 👌 הסיור של פאבלו אסקובר יש המון סיורים של פאבלו אסקובר ובכל סיור יביאו לכם מישהו שהיה קשור אליו באותה תקופה, הנהג של פאבלו, שומר הראש שלו ועוד.. יקחו אתכם לבית הכלא שלו, לאתר הנצחה לזכר ההרוגים ולקבר. עלות של 100 אלף פסו.. סך הכל היה מעניין, אבל עדיין העלות יחסית גבוהה ולא מוצדקת לפי דעתי. . סיורים בחינם (Real City Tour) סיור במרכז העיר, סיור אוכל וסיור פירות.. כל זה בחינם! סיור ברמה ממש גבוהה, אני נהנתי ממש! אך שימו לב לתת בסוף הסיור טיפ למדריך.. זה מקור הפרנסה שלו. . 📍 גואטפה כללי במרחק נסיעה של שעה וחצי ממדג'ין נמצאת העיירה הציורית גואטפה. רחובות גואטפה ססגוניים ושופעים בצבעים עשירים, העיירה שוכנת למרגלות הרים ירוקים וסלע ענקי במיוחד. . לוקחים אוטובוס מהטרמינל הצפוני שבמדג'ין בעלות של 16 אלף פסו, נוסעים במשך שעתיים ומגיעים לעיירה גואטפה. העיירה עצמה צבעונית ותיירותית במיוחד. ישנתי בהוסטל Lake View (זול ועם המון תרמילאים). . בגואטפה יש לא מעט אטרקציות, בעיקר בתחום הספורט הימי. הדבר העיקרי אליו מגיעים אל גואטפה זהו הסלע הענקי שעומד ליד העיירה, אין ספק שזאת תופעת טבע מרשימה במיוחד. בשביל להגיע לסלע לוקחים מהעיירה טוקטוק בעלות של 10 אלף פסו או אוטובוס בעלות של 2 אלף פסו. . כאשר תגיעו לסלע תצטרכו לשלם בכניסה כ20 אלף פסו, לאחר מכן תצטרכו לעלות כ750 מדרגות בשביל להגיע לפסגה. למעלה יש נוף משוגע שצופה על כל האזור ואף חנויות נוחות למי שרוצה להירגע עם בירה או שייק גואנבנה. . 🌈 אטרקציות גואטפה ✌ ספורט ימי ✌ אופנועי ים, גלישת רוח וכו'.. ✌ אופניים ניתן להשכיר אופניים ולרכב בדרך עיקפית לכיוון הסלע(דרך יפה שאין בה כמעט תנועה), בערך שעה של רכיבה לסלע ומהסלע לעיירה חצי שעה. . ✌ הסלע (La Piedra) האטרקציה המרכזית של המקום, סלע ענקי שעומד ומשקיף על כל האזור, אין ספק שזאת תופעת טבע מרשימה במיוחד. . 📍 סלנטו כללי בלב אזור ייצור הקפה הגדול בקולומביה שוכנת העיירה היפה סלנטו. ממנה תוכלו לצאת לסיורי קפה ולאטרקציות באזור. . בשביל להגיע לסלנטו לוקחים אוטובוס מהטרמינל הדרומי של מדג'ין, בדרך כלל השעה של האוטובוס הישיר לסלנטו היא 13:30, אך אם לא הספקתם לא נורא! אפשר לנסוע לארמניה ומשם לקחת אוטובוס לסלנטו. אני פספסתי את האוטובוס הישיר ולכן הגעתי לארמניה שם עשיתי לילה.. בגדול ממה שחוויתי אין שם משהו מיוחד. הגעתי לסלנטו והתאכסנתי ב-Viajero Hostel https://bit.ly/3nV6QcW. שם נתנו לי מגוון של אטרקציות שניתן לעשות באזור. . בגדול יצא לי לראות את השקיעה מההר אשר משקיף על סלנטו Mirador Alto de la Cruz, לעשות את עמק קוקורה, לשחק Tejo ולהכיר קצת את העיירה. . 🌈אטרקציות סלנטו- ✨עמק קוקורה(Valle Del Cocora) ניתן להגיע לעמק ע"י ג'יפ ממרכז העיירה בעלות של 4 אלף פסו לכיוון. בעמק עצמו ישנם שני פארקים שעליהם תצטרכו לשלם בכניסה באזור ה5 אלף פסו. בפארקים תוכלו לראות את העצים המתנשאים לגובה רב (עד כ80 מטר) ותוכלו להצטלם בנוף המיוחד ועל היד המפורסמת. . בגדול יש אפשרות לעשות שם מסלול מעגלי של 12 ק"מ או מסלול קצר יותר של 6 ק"מ. עשיתי את ה12 הלכתי באיזי ולקח לי 6 שעות.. במסלול ישנו מפל אליו אפשר להגיע, גשרים כמו של אינדיאנה ג'ונס ונוף מטורף. . ✨ ההר ליד סלנטו(Mirador Alto De La Cruz)- הר אשר משקיף על העיירה ומסביב לה, נוף מטורף. ממליץ להגיע בשקיעה. מרכז העיר ורחוב 6 (Centro Y Carrera 6)-- הרבה חניות, ברים וכנסייה יפה. . ✨ לשחק Tejo משחק אשר עליכם לזרוק גוש ברזל על מטרה ולפגוע כמה שיותר במרכזה על מנת לצבור נקודות, אם פגעתם בחתיכות עם החומר נפץ זה מתפוצץ. עלה לי 8 אלף פסו כולל בקבוק בירה. . ✨ לבקר בחוות קפה (Coffee Farms) תוכלו לראות את התהליך וכיצד מכינים קפה. החוות נקראות El Ocaso, La Arzacia, Las Acacias. מה שהכי המליצו לי זאת החווה Las Acacias. . ✨ לטייל בהר געש (Cerro Machin Volcano) הר געש שנמצא 3 שעות נסיעה מסלנטו, דיי קשה להגיע לשם. ניתן לעשות את ההר געש כטרק של יומיים עם מדריך. . ✨ ללכת לעיירה פילנדיה (Filandia) עיירה צבעונית שנמצאת לא רחוק מסלנטו, ניתן להגיע באמצעות ג'יפ ממרכז העיר. . 📍 קאלי כללי קאלי ידועה כבירת הסלסה. העיר השלישית בגודלה בקולומביה, מונה כ 2.07 מיליון נפש. בקאלי התארחתי ב-Couchsurfing אצל מישהו שאח שלי התארח אצלו לפני 13 שנה. זה בהחלט היה מיוחד מכיוון שהוא הביא לי בית קרקע של 2 קומות רק לעצמי במרכז העיר. ביום הראשון יצא לי לראות מופע סלסה במועדון El Mulato ולרקוד שם קצת סלסה-מקום דיי יקר אבל המופע בהחלט מטורף. . ביום הלכתי לטייל בנהר Rio Pance-מקום ממש נחמד שלא רחוק מהעיר ולשיעור סלסה. ביום השלישי יצא לי לטפס את ההר בצופה על קאלי Hill of Three Crosses- יש שם גם אחלה של פארק כושר להתאמן בו לאחר העליה ודוכני שייקים. . 🌈אטרקציות קאלי- 💃 שיעורי סלסה(Viajero Hostel o Romba Elite) בגדול רשמתי את שני המקומות האלה מכיוון ששם עשיתי את השיעורים, אבל יש המון מקומות ברחבי העיר שאפשר ללמוד בהם סלסה.. ב-Viajero העלות היא 5 אלף פסו, במידה ואתם ישנים שם זה חינם.. בRomba Elite העלות היא 15 אלף פסו ויש שם מגוון של שיעורים(לא רק סלסה). . ✌גבעת שלושת הצלבים(Cerro De Las Tres Cruces) הר אשר משקיף על כל קאלי והסביבה. ממליץ לטפס בזריחה מכיוון שלאחר מכן חם מאוד.. העליה לפסגה לוקחת בין שעה לשעה וחצי.. למעלה יש פארק כושר מטורף ודוכני שייקים במחירים זולים. . ✌הנהר ליד קאלי(Rio Pance)-- נהר עם מים יחסית רדודים, לצידו יש פארקים ושביל שניתן ללכת לאורכו.. מקום נחמד, כחצי שעה ממרכז העיר בנסיעה. . ✌מופע סלסה(El Mulato)- מופע סלסה במועדון El Mulato, כשהייתי זה היה בשעות 23:00 ו-1:00.. שווה לבדוק לפני שמגיעים. עלות של כ20 אלף פסו לכניסה.. בין מופע למופע ניתן לרקוד.. הרגשתי שהמקום הוא יותר באווירה מבוגרת. . ✌קלאב שלום(Club Shalom) קאנטרי קלאב ענק שנמצא בבעלות יהודית ומאפשר כניסה חינם לישראלים ע"פ השמועות.