ארגנטינה - צילה 2019 יומן מסע וטיפים חשובים.

חנסב, 27/10/2019 352

אז טסנו לארגנטינה, מי היה מאמין, זוג עם ילדה בת שנה. הזמנו את הכרטיסים 8 חודשים לפני הטיסה טסנו הלוך עם לופטהנזה דרך פרנקפורט וחזרנו עם סוויס דרך ציריך. כיאה לחברות שהן חלק מה Star Alliance הטיסות היו טובות למדי. את מסלול הטיול קבענו מבעוד מועד ובהתאם הזמנו דירות ומלונות: עם הנחיתה בבואנוס איירס המתין לנו נהג שהזמנו כמה ימים קודם לכן דרך חברת הסעות בשם transporte21.com מחירים הוגנים ביותר והמחיר הוא fix בלי שום תוספות על מזוודוץ ודומים. אתה בוחר את הרכב, אתה בוחר את הכתובת, מקבל עלות על המקום ויכול לבקש לשלם ישירות לנהג במזומן. הדירה שהזמנו ב Airbnb בשכונת Palermo הייתה לא פחות ממדהימה. מהארץ הבאנו תיק גב צידנית שקנינו בדקטלון ואת הקניות שלנו עשינו ברשת Carrefour וכך יכלנו להעביר את המוצרים שדורשים קירור ממקום למקום. כרטיס SIM קנינו באחד הקיוסקים ברחוב, סים של חברת Claro, סה"כ קליטה טובה בערים הגדולות וזול. טיסות פנים - את כל טיסות הפנים הזמנו מראש עם חברת Aerolineas argentinas והכל התנהל כשורה על אף האיומים של ועד הטייסים להשבית את הטיסות. התניידות בעיר אך ורק עם Uber! מהיר, אמין, זמין, זול, לא מוציאים פסו מהארנק, הכל באשראי ישירות מהאפליקציה. בואנוס איירס -> איגווסו הטיסה מ AEP (Aeroparque) היא מעולה, השדה צמוד לשכונת Palermo ולקח לנו 10 דקות להגיע לשדה. הטיסה קצרצרה ונחתנו ביעדנו - את ההסעה ביקשנו ממקום האירוח לסגור בעבורנו, 900 פסו עד הצימר (Cabanas) חיפוש קצר בגוגל והגענו לנהג בשם רובן שאחתו סגרנו איסוף בשעות הבוקר למפלים הארגנטינאים / יום למחרת למפלים הברזילאים וחזרה לשדה התעופה. גשם טרופי משוגע לא הצליח להרוס את החוויה העוצמתית שיש למפלים האלו להציעה, היינו סחוטים עד העצם אבל מרוצים מאוד! ביום השני הגיע הנהג, עברנו יחד איתו את הגבול לברזיל עד לפארק המפלים הברזילאי, יום שטוף שמש חיכה לנו ונתן תמונה פנורמית מדהימה על המפלים. ביום השלישי ביקור קצר בשלושת הגבולות (Tres Fronteras) והופ לשדה התעופה - ברילוצ'ה אנחנו באים! אוכל באיגווסו: המרפסת של הדוד היקר (El Quincho del Tio Querido) בשר מדהים ומסעדת Aqva שם אכלנו את הדג המקומי: Surubi שהוא לא פחות ממדהים. איגווסו -> ברילוצ'ה ברילוצ'ה היא היהלום שבכתב הארגנטינאי, איזור מדהים ביופיו! את הרכב הזמנו דרך חברת Modena Rental Car, רנו דאסטר (Dacia) הגיע במצב סביר מינוס. ביום הראשון טיילנו את ה Circuit Chico (המעגל הקטן), חצי יום טיול ברכב עם נקודות תצפית מהיפות שיצא לי לראות בחיי, בחצי היום השני עלינו ברכבל להר ה Otto, נוף משוגע על ההרים הסובבים את ברילוצ'ה שם ישבנו במסעדה המסתובבת (מסעדה עם נוף פנורמי שמסתובבת 360 מעלות). ביום השני עשינו את שבעת האגמים עד סאן מרטין דה לוס אנדס, אי אפשר לתאר במילים כמה יפה הדרך, ממליץ לעצור בכל נקודות התצפית במהלך הדרך (סימן של מצלמה (זה לא מצלמות מהירות, זה נקודות תצפית :))), בנוסף מומלץ בחום לחזור מהכביש המזרחי ולא לחזור מאותה הדרך. אומנם מדובר בדרך עפר אך הנופים שמתגלים הם עוצרי נשימה. (נסו להיכנס לפחות 3 שעות לפני החשיכה). ביום השלישי עשינו הפלגה ל Isla Victoria, יש 2 חברות שעושות את ההפלגה, אותו מחיר שניהן, קחו איפה שיש מקום ומה שמסתדר. חביב ביותר.. לא MUST. מסעדות מומלצות: La parrilla de Tony - הבשר הכי טוב שתאכלו בחייכם. Solo empanadas - האמפנדה הכי טובה שתאכלו בחייכם. המרת כספים מומלץ מאוד במקום בשם ERNI cambio, מקבלים שערים מעולים אפילו טובים יותר מהשער המוצג ב Google. ביום הרביעי התחלנו את דרכנו דרומה, את הגבול לצ'ילה עברנו במעבר Futaleufu, מהעיירה Esquel בארגנטינה הכביש הופך להיות עפר עד הכניסה לצ'ילה (בערך 40-50 ק"מ), את הלילה העברנו בצימר בודד על אחד האגמים הסמוכים לעיירה הישנונית. בבוקר התחלנו את הנסיעה לכיוון Puyuhuapi - הדרך היא מהדרכים היפות בעולם עם נופים מדהימים שלא ניתן לתאר גם לא בתמונות הטובות ביותר. העיירה קטנה ומקסימה, שווה להסתובב בשעות הערב ולצאת לטיול קצרצר על החוף של המפרץ בשעות הבוקר כאשר אין רוח כלל והמפרץ כולו הופך למראה ענקית. בהמשך תוכלו לבלות כמה שעות במעיינות החמים הנמצאים 10 דק נסיעה דרומית לעיירה. יום למחרת התחלנו את הנסיעה לכיוון הקרחון התלוי, ישנה אפשרות לכמה וכמה מסלולים בתוך הפראק כאשר הקל מביניהם הוא 10 דק הליכה והקשה מבניהם הוא שעתיים עד שלוש שעות הליכה - לכיוון. אנחנו בחרנו לקחת את הבינוני - חצי שעה הליכה עד האגם ושם לקחת סירת גומי ממונעת שמביאה אותכם עד הנקודה הקרובה ביותר לקרחון. משם יצאנו לדרך לכיוון Coyhaique - העיר הגדולה ביותר במחוז - עיר אפורה למדי, זמן טוב להתארגן מחדש על ציוד, להתרענן ולהמשיך. בבוקר התחלנו את הנסיעה לכיוון Puerto Tranquilo - שימו לב שבין השעה 13:00-17:00 יש סגירה של קטע בכביש 7 (הקראטרה אוסטרל) ואי אפשר לעבור, הקטע נמצא כ 70 ק"מ דרומית לעיירה Villa Cerro Castillo ואם לא עברתם את העיירה לפני 11 בבוקר אל תמשיכו! אחרת תתקעו במחסום עד השעה 17:00 - תכננו היטב את זמנכם. רוב הדרך היא דרך עפר, נסיעה ארוכה וקשה למדי כולל דרכים הרריים. נסו להתרחק כמה שיותר מרכבים שבאים מולכם ומקפיצים אבנים מהגלגלים, מה שעלול לגרום לשבר בחלון. העיירה Puerto Tranquilo גם היא עיירה קטנה, ציורית ונעימה במיוחד. מומלץ לאכול במסעדה בשם La Brucha (המכשפה). ביום צאו להפלגה לכיוון מערות השיש (לצערנו מזג האוויר לא אפשר לנו את ההפלגה ולכן המשכנו הלאה). נסיעה לכיוון Chile Chico - הנסיעה עצמה כולה בדרכי עפר, קשוח למדי אך נקודות תצפית מדהימות. העיירה עצמה רדומה לחלוטין ויקרה. בבוקר יצאנו מוקדם (הגבול נפתח ב 08:00), עברנו את הגבול ויצאנו במסע לכיוון EL calafate על כביש 40 המפורסם. הקטע שאורכו כמעט 900 ק"מ הוא לא פשוט למי שלא אוהב לנהוג. שימו לב כי לפני היציאה לדרך חובה למלא את מיכל הדלק עד הסוף הסוף הסוף (מומלץ בצד הארגנטינאי כי זול יותר), לבדוק לחץ אוויר בצמיגים, ולבדוק שמן ומים במנוע, כי אם תתקעו על כביש 40, בנקודות מסויימות העיירה הקרובה ביותר נמצאת 200 ק"מ ממך. כביש 40 הוא אתגר לא פשוט, בייחוד שהמפה של גוגל לא מעודכנת! בשלב מסוים הוא יפנה אותכם לכביש שמסומן כ- EX Ruta 40, קטע של 170 ק"מ עד העיירה Tres Lagos שכולו כולו עפר לא ידידותי. לצערי הקשבתי לגוגל ועליתי על הכביש הזה, הדרך הנכונה היא להמשיך על הדרך הסלולה עד Gobernador Gregores ומשם לכיוון Tres Lagos ואז הדרך הלא סלולה יורדת ל 74 ק"מ בלבד. עדיין לא פשוט אבל קל יחסית. שימו לב עוד כי בכביש יש בורות קטלניים, למזלנו הבורות מסומנים ע"י שלטים בהם כתוב Attention Baches. תעברו על בור במהירות והלך לכם הגלגל. שימו לב. ב Gobernador Gregores תלדקו שוב את הרכב. בשעה טובה הגענו לאל קלאפטה, עיר מושלמת! מסעדות מעולות! חיי לילה מטורפים. פשוט עיר כיפית. ביום הראשון יצאנו לטיול של חברת SouthRoad עם משאית 4*4 מפחידה לכיוון ה Torres del Paine, טיול של 15 שעות שלוקח אותכם לכל ההייליט שיש Torres del Paine להציעה. טיול מעולה למי שלא יכול לעשות את הטראקים בפארק (ילדה בת שנה כן?). ביום השני יצאנו לכיוון הקרחון המתנפץ Perito Moreno, חוויה מדהימה, באתר עצמו שילמנו על הכניסה וכן הפלגה של שעה שלוקחת אותכם עד קרבת הקרחון. בהמשך עשינו את מסלולי המרפסות והמתנו לנפילה חופשית של קרחון, היו כמה קטנים ובינוני אחד, חוויה. ביום השלישי נשארנו להסתובב העיר. בעיירה מספר מכבסות, עולה סכום זעום לקילו כביסה מקבלים הכל מקופל תוך 12 שעות גג, אפשר להוסיף קצת תשלום ולקבל באותו יום. מסעדות מומלצות: Don Pichon - מסעדת בשרים מעולה, תזמינו את הטלה הפטגוני (Curderro Patagonia) ולא תצטערו. חוזרים לברילוצה להחזיר את הרכב - את הנסיעה חילקנו ל 2 חלקים, עצירה ראשונה בעיירה בשם Perito Moreno ליד המעבר ל Chile Chico והשנייה ב EL Bolsón, בואך ברילוצ'ה. קטע ראשון 9 שעות נסיעה, קטע שני 7 שעות נסיעה. שתי העיירות קטנות ונחמדות. את הרכב היינו צריכים להחזיר בברילוצ'ה אחרת מתווסף קנס של 1000$ אמריקאי אם מחליטים להחזיר את הרכב ב EL calafate. בדיאבד נסיעה לא פשוטה ומיגעת, לא הייתי חוזר על כך שוב. מברילוצ'ה חזרה לבואנוס איירס, קניות בלי סוף ברחוב ה Avellaneda, שוקולדים ואלפחורסים מתנות ב Carrefour Hypermarket הכי גדול בבואנוס והביתה. למי שטס דרך ציריך עם ילדים - בקומה התחתונה יש Lounges משפחות, משחקייה לילדים, פינות החתלה ואפשרות לקלח את הקטנטנים. היה מעולה.