אל צאלטן פיץ רוי 2017

אני ממש רציתי לראות את הפיץ רוי בזריחה, דיברנו עם הפקידת קבלה בהוסטל ראנצ׳ו גרנדה והיא סיפרה לנו שהלגונה ממש מתחת לפיץ רוי עדיין קפואה בזמן הזה של השנה, אז עדיף לנו לראות את הזריחה בלגונה קאפרי. יצאנו בשעה 3 וחצי, הזריחה אצלנו היתה בשעה רבע ל6. יצא שהגענו שעה לפני הזמן ללגונה. ממליצה לצאת אולי טיפה יותר מאוחר בסביבות 4-רבע ל4. קר ממש בשעה הזאת, אז תביאו בגדים חמים! אחרי שראינו את הזריחה, המשכנו למעלה עוד שעתיים וחצי עד שהגענו לפיץ רוי עצמו. נכון, הקילומר האחרון קצת קשה (אני שהולכת יחסית לאט סיימתי אותו בשעה וקצת) אבל הוא ממש לא בלתי אפשרי. הגענו לפיץ רוי בסביבות שעה 9 בבוקר, אחרי שכל האנשים שראו את הזריחה בפיץ רוי עצמו ירדו ממנו ואלו שהיו איתנו בלגונה עוד לא הגיעו, יצא שהיינו למעלה לבד. היה אש! בסך הכל לקח לנו 12 שעות, כולל שעה בלגונה קפארי ועוד שעתיים וחצי של צילומים ומנוחה בפיץ רוי. המלצה! תיקחו איתכם דברים מתוקים ואם אתם רוצים ליד הלגונה יש מחנה שאפשר להדליק בו אש ולבשל שם ארוחת בוקר מול הזריחה. בכל מקרה באל צ׳אלטן יש עוד המון מסלולים לעשות, כמו תצפית הנשרים והקונדורים מקום מהמם, מומלץ ללכת לראות ממנו את השקיעה. ההליכה היא קצרה יחסית ולא קשה, בסביבות השעה וקצת תלוי לאיזו תצפית מחליטים ללכת. תצפית על הר לומה דל פליגו, שבה רואים תצפית של 360 מעלות של כל הפארק, אחלה תצפית אבל צריך לקחת בחשבון שכמו בפיץ רוי הקילומר האחרון בעליה הוא קשה יחסית. יש גם תצפית למרגלות ההר והוא גם יפה למי שלא רוצה לטפס. לוקח 4 שעות לכל כיוון. לגונה טורה, לצערי לא עשיתי את המסלול הזה, אבל אמרו שהוא קליל ממש, לוקח 3 שעות לכל כיוון ומי שרוצה ניתן אפילו לשלב אותו באותו יום של הפיץ רוי אבל זה יוצר יום ארוך מאוד. בנוסף, לאורך כל העיירה רואים מצד שמאל שלה צוק, שאלנו וגילינו שאפשר לעלות לשם. לא ממליצה יותר מידי, עלינו דרך עלייה קשה שאפילו ירדנו על ארבע כדי לא להחליק. כדי לרדת מהצוק אמרו לנו שיש דרך פחות תלולה לרדת ממנה. חיפשנו אותה בסביבות השעה וחצי, עד מצאנו משהו שנראה כמו שביל, אבל דרש מאיתנו לרדת דרך סלעים שלא היו בטיחותיים כל כך. בכל מקרה את הנוף מהצוק אפשר לראות גם בקונדורים. מקווה שעזרתי.