המלצות כלליות על לנסויס שפאדה

tania

13/08/2018

127

איפה לאכול - יש המון מסעדות. מלא פיצות במחירים טובים. יש גם מסעדה מקסיקנית סבבה ליד השוק. סופרים יש לפחות 3 ויש גם מאפיות וחנויות של ירקות ופירות ככה שאפשר גם לבשל. מה לעשות - אנחנו היינו 4 ימים: יום 1 - טיול למפל סאסגו. 16 קמ (הלוך חזור) רמה בינונית. ההליכה היא לא בדיוק בשביל מסודר אלא בתוך קניון כזה.. הרבה סלעים וטיפוס. אין עליות קשות. אחרי 8 קמ מגיעים למפל מאוד נחמד.. אפשר להכנס לשחות/ לקפוץ למים/ להכנס מתחת למפל או סתם להשתזף.. בדרך חזרה עוברים בבריכה נוספת בה יש סוג של מגלשת מים טבעית מהסלע.. (הרבה מטיילים הולכים רק לזה בלי לדעת שיש בכלל אופציה של מפל..). נופים מהממים. הליכה טיפה קשה. יום 2 - יצאנו (קבוצה של 4) עם רכב לבריכה בתוך מערה (פוסו אזול) שהמים בה צלולים בטירוף ככה שאפשר לראות מטרים רבים בתוך המים. עושים סיבוב קצר עם שנורקלים בבריכה וממשיכים למפל (מוסקיטו ווטרפול) שבו ניתן לרדת עד למפל או להשאר בבריכות שמהן נוצר המפל. (אם יש פחות מ4 ימים ניתן לוותר על היום הזה) יום 3 - יצאנו קבוצה גדולה לסיור 5 הנקודות. בהתחלה נוסעים לבריכה שנקראית "בריכת השטן" בריכה חמודה עם מפל מהמם שניתן כמובן להיכנס למים. ממשיכים לבריכה נוספת בתוך מערה שגם בה ניתן לעשות שנורקלים. אגם עם מים צלולים ומדהימים (יש אופצייה של אומגה למים או סתם להינות מהאגם היפה). מערת נטיפים ענקית עם נטיפים מטורפים בצורות שונות. ותצפית מדהימה מדהימה על כל האזור. יום 4 - מפל פרימוורה. מסלול יותר פשוט (גם סלעים וזה אבל יותר קל) עוברים בהמון בריכות טבעיות ומגיעים בסוף למפל יפה (בערך כל 45 דק נכנסים למים ככה שההליכה לא כבדה). חצי יום. את המסלול ביום הראשון והרביעי ניתן לעשות עצמאית או עם מדריך. אנחנו עשינו עם מדריך. את המסלול ביום השלישי עשינו דרך הסוכנות של עופר (בחור ישראלי שמנהל סוכנות טיולים "זן טור") אם אותו המדריך. אריק המדריך - היה לנו את המדריך הכי אדיר בברזיל. קוראים לו אריק. מדבר אנגלית שוטפת. תיכנן לנו את המסלולים. מצא לנו עוד אנשים לרכב. עזר לנו עם ההוסטל, עם הסופר, עם הבנק. הכל. הבנאדם סופר נחמד ומכיר כל אבן, עץ וחיה בלנסויס ואם תראו קצת התעניינות הוא ילמד אותכם המון. לדעתי החוויה בלי אריק הייתה אחרת לגמרי. מספר טלפון של אריק - 5575991319121 אפשר ליצור קשר באנגלית.