קצת מידע על קי קולקר בליז

guy, 31.08.2018 31

קצת מידע על קי קולקר, בליז קודם כל בבליז בדומה לרוב המדינות במרכז מקבלים דולר אמריקאי ומטבע מקומי. המטבע המקומי של בליז הוא דולר בליזאי שכותבים אותו באותו סימן של דולר אמריקאי, אז שווה לוודא באיזה מטבע מתכוונים שכתוב ׳$’. רוב העניין באי נמצא יחסית קרוב לקו החוף אבל האי קטן והכל די קרוב. אבל אישית לדעתי מומלץ לא לישון בקו החוף כי זה מייקר את השהייה, אבל כל אחד וההעדפה שלו. באי עצמו אין בדיוק חופים פשוטים להכנס אליהם למים. בחופים יש בדר״כ דקים לספינות בלבד ואין בדיוק חוף ים כמו שאנחנו רגילים אליו אבל יש כמה חופים בהם אפשר להתרחץ וארחיב עליהם בהמשך קצת על איך שאנחנו הגענו לשם: אנחנו עושים גל עולה והגענו מכיוון גואטמלה. נסענו מסמוק שמפיי לפלורס. ההסעה שלנו סודרה דרך ההוסטל שהיינו בו. הנסיעה הזו לוקחת בסביבות 10 שעות ואין נסיעות לילה אז הגענו יחסית בערב לפלורס ונאלצנו לישון שם לילה. מי שמעוניין אפשר לעשות שם את הפירמידות של הטיקל. ומפלורס יש אוטובוסים שיוצאים רק לפנות בוקר או מוקדם בבוקר. אפשר לקנות כרטיסים לבליז סיטי או ישר לקי קולקר בסוכנות מול ההוסטל מירדור. קנינו כרטיס לבליז סיטי ושילמנו מראש בסוכנות על שיט לאי קי קולקר. בנסיעה יש מעבר גבול שמחתימים בו דרכונים שזה חלק מהמעבר. האוטובוס יוריד אתכם כנראה ברציף של הסירות ומשם אוניה ישר לקי קולקר. מקומות מוכרים שקצת יתנו כיוון: - קוקו קינג: בר-מסעדה שממוקם על אי אחר שאליו יש מעבורת חינם כל רבע שעה בערך. מה הקאטץ׳? שכדי לחזור חינם צריך לקנות לפחות ב-10$ במסעדה. אחד החופים הכי יפים בסביבה. חול לבן, מים טורקיז, אבובים ונדנדות, כמו גן עדן בסרטים. - ספליט: איזור של ברים-מסעדות שהכי דומים לחוף באי, יש איך להכנס למים דרכם והמון כיסאות חוף להשתזף. - ספורט בר: המועדון שיוצאים אליו בערב. יש בו המון אירופאים שיוצאים אליו, אווירה טובה וכיף כשיש יותר אנשים. כמה מקומות מוצלחים שמצאנו במהלך השהייה שלנו: - Coffee ‘n’ beans: ביתן קפה קטן שממוקם בצורה מאוד בולטת על השדרה הראשית מול החוף. קפה מעולה עם יחס מקסים של הבעלים ואוכל טוב ממש. פתוח רק עד 18 בערב אבל מתאים ממש לארוחות בוקר. גם יש כרטיסיה שאחרי מספר ניקובים מסוים מקבלים משהו חינם. - Yummy Yummy restaurant: מסעדה סינית קטנה שנמצאת ממש מול הספורט בר. אוכל ממש טעים וממש זול. מאוד מומלץ. אגב, לכו לשנרקל! חובה! לנו הספיק חצי יום