חזרה עצמאית מהוואי וואש דרך יימק וקרחטמבו

בני, 27.10.2013 1773

עשינו מסלול מקוצר של 5 ימים במקום 8 . דרך סוכנות enjoy Huayhuash. כאשר רובנו המשכנו ללימה במקום לחזור להווארז. –אנו סיימנו ביימה/יימק במקום בקרחטמבו. ביימק אמור היה לחכות מיני-וואן שיקח אותנו לקרחטמבו בעבור 200 סול לגיפ . והוא לא היה (הבנתי שזה קורה הרבה). ויש רק איזו הסעה שמגיעה ב9 לילה ויוצאת ב3 . אין אף מכונית בכל הכפר הזה -אז שכרנו איזה טנדר ממשלתי שייקח אותנו לקרחטמבו (כאשר הסוכנות שילמה את ההפרש) -3 שעות נסיעה באוטו צפוף. בקרחטמבו ישנו חצי לילה .כי ב6 בבוקר יוצא האוטובוס היחיד מהעיירה . שלא הזמינו לנו מקום עליו מראש . ולא היה איפה לשבת. המתנו כמו ילדים טובים ורק בסוף עלינו עלך האוטובוס –טעות! על האוטובוס של 60 איש העמיסו איזה 200 היה צפוף בטירוף. נסענו 6 שעות עומדים על חצי רגל. לכן הכי טוב אם אין לכם כרטיס זה פשוט להגיע מוקדם להעמיס את המוצילות ולעלות על האוטובוס, להגיע לסוף האוטובוס ולשבת על הריצפה. במהלך הנסיעה עובר מישהו וגובה את הכסף 25 עד לפטבילה, 35 ללימה. האוטובוס הזה מגיע אחרי 6 שעות לפטבילקה שמשם אפשר או ללכת להווארז או ללימה. (אפשר להמשיך איתו ללימה אבל לא מומלץ –כי הוא מאסף, ישן וצפוף). מהכפר הזה יש מיני וואנם ב20-30 סול להווארס 3 שעות נסיעה. אנו לקחנו מונית שירות 5 דקות נסיעה לעיר הבאה: בראקס ששם יש אוטובוסים ללימה. אחד טוב שיוצא כל 3 שעות עולה כ20 סול וחברה אחרת שיוצאת כל 15 דקות ועולה 15 סול –אוטובוס רגיל מקומי נסיעה של 4 שעות. בעזרת נהג מונית הגענו לסוכנות של מיני-וואן ושכרנו שם מיני וואן עד למלון בלימה ב400 סול. לקח יותר מ3 שעות. מסקנה כדי לשפר את הנסיעה: להתעקש על מיני-וואן כלול במחיר שיחזיר אתכם להווארס או לפטבילקה ואם לא אז מיני וואן כלול במחיר לקרחטמבו ובמידה ולא אז שישריינו מקום על ההסעה המקומית שיוצאת ב3 בלילה מיימק ובכל אופן שיזמינו לכם מקומות על האוטובוס בקרטחמבו. אם אי אפשר מיני-וואן עד לפטבילקה שלכם בני סימן טוב