המלצות אחרי עשרה ימים של טיול בניקרגואה המקסימה

מאת: לימור, בתאריך: 08.04.2019

היינו שניים וטיילנו שם עשרה ימים, הרבה ישראלים נמנעים להגיע לשם עכשיו בטענה שמסוכן שם ממש ולכן לא ללכת, אז ממש ממש לא, כמובן שכמו בכל מדינה אחרת צריך לפקוח עין ולא ללכת במקומות חשוכים לבד בלילה, אבל מבחינת המצב המדיני הכל נרגע ואין ממה לחשוש. יותר מזה - הרבה מהתושבים עובדים בעבודות בתחום התיירות ולכן המצב הכלכלי שלהם כרגע הוא לא פשוט לאחר חודשים רבים שבהם תיירים לא הגיעו למדינה, אז היחס לתיירים הוא בכלל מעולה. רוב התיירים שראינו שם היו קנדים (בכמויות), ראינו במסיבה אחת שלוש ישראליות וחוץ מזה לא ראינו ישראלים בכלל, אז אם אתם מחפשים לפגוש ישראלים לטייל איתם, שם זה פחות המקום. מידע כללי: ניקרגואה נמצאת דרומית לאל סלבדור והונדורס וצפונית לקוסטה ריקה. עיר הבירה שלה היא מנגואה, שם גם יש שדה תעופה . המטבע הוא קורדובה, שקל= כ9 קורדובה, למרות שלרוב המחירים מוצגים בדולרים (אבל עדיין ניתן להכפיל ב32/33 ולשלם בקורדובה). המדינה זולה מאוד מאוד וחדרי דורמס עולים בדרך כלל בין 6-8$ ללילה! (כשבמקום אחד שילמנו 14$ ללילה בגלל המזגן)בכללי מים חמים במקלחת ומזגנים כמעט ואין בחדרים בהוסטלים. הגענו מאנטיגואה גואטמלה ללאון, סגרנו שאטל דרך הרב חיים מחב"ד אנטיגואה ב50$ לאחד, כשבמעברי גבול שילמנו סך הכל 17$ נוספים כל אחד. לאון: ישנו בהוסטל ביג פוט- 25$ לחדר פרטי ו$8 לדורמס. יצאנו יום אחר-כך לגלישה על הר געש דרך ההוסטל, מומלץ ממש ממש ממש!! חוויה מגניבה בטירוף ומספר 2 ברשימה של cnn של חמישים דברים שצריך לעשות לפני שמתים. (20$) יום אחרכך לקחנו סיור פרטי לקניון סומוטו, קניון מדהים מדהים מדהים. אנחנו לקחנו סיור פרטי מליאון שהולך וחוזר באותו היום בגלל קוצר הזמן שלנו, ולכן יצא לנו יקר מאוד (110$ כל אחד) אבל אם יש לכם זמן תוכלו לסוע לעיירה בשם אסטלי ללילה ואז למצוא סיורים של 30$, אבל אז צריך לישון גם באותו היום באסטלי. הקניון עצמו מהמם! שוחים בו וקופצים מהאבנים בצדדים, חוויה שווה ממש. יום אחרכך נסענו לגרנדה- עיר יפיפייה בסגנון אירופי ומאודדד נקייה שכיף להסתובב בה. ישנו בהוסטל דה בוקה אן בוקה, אחלה של הוסטל! יש שם מסעדה ישראלית בשם pita pita, עם אוכל ישראלי טעים בטירוף!!! ודודו הבעלים בן אדם מקסים ממש, ישב איתנו בארוחת צהריים וסיפר לנו על כל מה שקרה בניקרגואה. בגרנדה הסתובבנו בעיר, נסענו להר געש masaya, שם נוסעים עם רכב עד לתצפית על לוע הר הגעש, ואז ממש אפשר לראות את הלבה! יום אחרכך עשינו קייקים באיים של ימת ניקרגואה, נחמד מאוד! עשינו צהריים עד השקיעה כשהשקיעה הייתה מדהימההה! משם נסענו לסאן חואן דל סור, עיירת חוף שהיא די עיירת המסיבות של ניקרגואה, אין שם הרבה מה לעשות חוץ מגלישה אבל ההוסטלים ממש נחמדים וגם כמעט בכולם יש לפחות משהו להציע כל יום (ביר פונג, מסיבת שקיעה ועוד...) ההיי לייט כמובן זה הסאנדיי פאנדיי, כל יום ראשון מ12 יש מסיבת בריכה נודדת (pool crawl) מסיבה שעוברת בין כמה הוסטלים שיש בהן בריכה. משוגע ממש!! יש שם בית חב'"ד אבל כשאנחנו היינו הוא היה סגור לצערי... ישנו בהוסטל hola ola, אחלה הוסטל עם אחלה אנשים, הוא לא בעיירה עצמה, אבל כמה דקות הליכה ממנו. אבל צריך לקחת בחשבון שזו הליכה שעוברת בסמטה חשוכה ולכן לא כדאי לעשות אותה לבד בלילה, אבל בדרך כלל המתנדבים יוצאים בלילה ולכן אפשר פשוט ללכת איתם. משם נסענו לאומטפה אי בימת ניקרגואה שעליו יש שני הרי געש, לקחנו מונית מסאן חואן שאני לא זוכרת כמה היא עלתה לנמל בריבאס, שם יש מעבורות לאומטפה, ההפלגה קשוחה ולמי שיש מחלת ים כמוני אני ממליצה לקחת כדור נגד בחילות, יש מעבורות בגדלים שונים, ככל שהיא יותר גדולה יותר נחמד:) אומטפה מקסימה והצ'יל שם נחמד בטירוף, בגלל קוצר הזמן שלנו לא נהנו מהרוגע ועשינו את כל האטרקציות שיש לעשות שם ביום אחד. ישנו שני לילות בהוסטל זאפילוטה, חוויה משל עצמה, לא יודעת אם מהסוג הטוב או הרעיון זו חווה אקולוגית מגניבה בטירוף, אבל גם יש לזה חסרונות זה בנוי על הר, ככה שהכל בעלייה, לוקח איזה 10 דקות עלייה להגיע מהכביש לחדר. ווי פיי והטענת פלאפון יש רק קבלה (כשהחדר לא כזה קרוב לקבלה) החדרים הם מן בתי עץ כאלה, ותלוי בחדר אבל השירותים לפעמים קצת רחוקים. השירותים הם שירותים אקולוגיים ( שלא מורידים את המים אלה מכסים עם מסורת) בקיצור חוויה, תחשבו אם זה מתאים לכם. אנחנו הגענו לשם מהנמל של אומטפה בשאטל של כ40 דקות. בבוקר שכרנו טרקטורון ב40$ לכל היום (יש גם אופנועים וטוסטוסים ביותר זול אבל אני העדפתי משהו עם ארבעה גלגלים) ונסענו למפל סן רמון, נסענו עם הטרקטורון עד לחניה למעלה, הדרך מהכביש לחניה היא קשה, טוסטוס לא יצליח לעלות את זה ולכן אם יש טוסטוס או הגעתם בשאטל תצטרכו לעלות את זה ברגל (כחצי שעה -40 דקות עליה). מהחניה זה בערך עוד 45 דקות עלייה ואז מגיעים למפל המקסים. משם יצאנו לארוחת צהריים נחמדה מול הר הגעש במסעדה שגם יוצא ממנה סיורי קיאקים שעליו ויתרנו. נסענו לאוחו דה אגואה, מין בריכה עם מים צלולים צלולים שיש שם גם טרזן נחמד +. חזרנו לערב פיצה בהוסטל עם פיצות מעולות!! (כל שלישי). יש גם טיולים על הרי הגעש ויוגה ועוד דברים לעשות באי, אבל אנחנו היינו בקוצר זמן ולכן בוקר אחר-כך כבר עזבנו את אומטפה. מנמל ריבאס לקחנו מונית ממש זולה (אני לא זוכרת כמה היא עלתה בדיוק) לגבול קוסטה ריקה- נסיעה של כארבעים דקות. ביציאה שילמנו 3$ זה היה הטיול שלנו, יכולנו לעשות יותר וגם יש עוד מקומות כמו איי קורן שלא הספקנו להגיע אליהם. אם יש לכם שאלות, אז ממש ממש בכיף!!

תגובה חדשה

כתבות קשורות

ניקרגואה

המסע לקורן איילנד

שמי ניר מובדי ואני שמח לשתף אתכם בחוויה הארוכה שעברתי בדרך אל איי קורן בניקרגואה...