המלצה המלצה המלצה בליז - Anwar tours

חיים, 26.10.2019 45

החלטנו לנסוע לבליז כתחנת עצירה של כמה ימים בין מקסיקו לגואטמלה. אני אתחיל ואגיד שבחיים לא חשבתי שבאמצע הטיול שלי אעצור בשביל לכתוב המלצה על משהו אבל במקרה הזה לא לכתוב על האנשים האלה יהיה פשע. נסענו במטרה לחוות באמת את העולם שמתחת למים והבנו שיש אטרקציה של יום שלם (5-6 שעות) של שנרקול בכמה יעדים, כולל שנרקול עם כרישים. דרך ההוסטל הגענו לחברה שעושה את הסיור בשם Anwar tours. הגענו בבוקר למשרדים הכל רץ בצורה חלקה, קיבלנו ציוד והלכנו עם שני המדריכים שלנו, גיאן והאווח לכיוון הסירה, כבר ברגע הראשון הבנו שאנחנו בידיים טובות. נתחיל מזה שהסירה הייתה באמת מצוינת, סירה עם מנוע מה מובן מאליו בכלל באי. התחלנו את היום בעצירה ביעד ראשון בשביל לעשות שנרקול חימום, וכמובן שהגיע איזה חתול ים לביקור. אחרי שסיימנו שטנו למקום השני שם כבר העניינים הפכו לרציניים, אחד המדריכים נכנס איתנו למים וממש כמו סיור במוזיאון, אנחנו אחריו והוא עוצר ליד דגים ומסביר לנו מאיזה סוג הם, פעם ברקודה, פעם כריש, פעם מנטה רי, עברנו ליד ריף עצום שיורד לעומק של 15 בהובלה של המדריך. שם באמת נחשפנו פעם ראשונה לכרישים שבשבילם באנו, האוול המדריך עשה הכל בקצב הנכון צילם אותנו וצילם וידיאו ממש סנטימטר מהכרישים הכל לבקשנו. ועברנו למקום השלישי, שם פגשנו כרישי ענק, המדריכים זרקו להם אוכל ואנחנו קפצנו מהצד השני של הסירה ושחינו לכיוון הענקים האלה, מחזה מדהים ולא נתפס לכל אוהבי העולם הימי, לשחות בצמוד לכרישים בגודל 2-3 מטר. לאחר מכן המשכנו אל היעד הרביעי שם ראינו הריסות של סירות, ולאחר מכן קיבלנו זמן חופשי בריף גדול ופתוח. חשוב לציין שבכל מקום ניתן לנו זמן ככל שרצינו עד בערך 50 דק בכל מקום מה שיותר מהספיק לגמרי! המדריכים הם אלה שעשו לנו את כל החוויה, ישר התחברנו אליהם והם החליטו לתת לנו עוד אקסטרה מעבר למה שהם צריכים, תוך כדי השיט חיפשו בעין פרת ים וצב ים, ואחרי שתפסו בעין צב ים עצרו את הסירה ונתנו לנו לשחות איתו עד שנמאס לנו. לאחר מכן המשכנו למקום עם דגי קרפיון גדולים וסוסוני ים גם שם נתנו לנו מעל ומעבר למה שהבטיחו לנו לפני שסגרנו את הסיור הזה. האוכל היה מצוין, מקבלים מגש עם המבורגר ותוספות או עוף עם אורז וסלט, שלא יורד באיכות ממנה בכל מסעדה מקומית אחרת, לאורך השיט חתכו לנו אננסים וחילקו שתייה מתי שרק ביקשנו. חשוב גם לציין שאחד החברים הרגיש רע מאוד מהרגע הראשון ואחד המדריכים נצמד אליו, עזר לו וטיפל בו לאורך כל הדרך. יצא לי לעשות הרבה טיולי שנורקלים ובהרבה מקומות שונים והחוויה שקיבלתי כאן לא מתקרבת לאף אחד, אנשים טובים שבאמת חשובה להם החוויה שלנו. הכל בחיוך, כל מה שרצינו קרה גם בלי שביקשנו, היום נגמר בחיפוש אחרי תנין שיש שם בנהר, עוד אקסטרה מהם, טיפ שקיבלו מאיתנו שלא מתאר עד כמה הם עשו לנו את החוויה. אז אם מגיעים לבליז, מומלץ מאוד, ללכת רק לAnwer tours ולבקש את שני המדריכים המדהימים האלה! לא תתחרטו!