חזרה לטיפים

אויוני

אתרים מדהימים, מסלולי טיול

גייזר

האוטובוס לאיוני מגיע ב7:30 בבוקר. וההסעות יוצאות בדרך כלל בסביבות 11 הג´יפ שלנו של סוכנות OLIVOS יצא ב12.
כך שיש מספיק זמן להגיע למקום להירשם באחת הסוכנויות ולצאת. אם אתה לבד –יצרפו אותך לאחת מהקבוצות.
תחנה ראשונה מגיעים לבית קברות לרכבות –כל מיני קטרים ישנים שפזורים שם –נחמד לא יותר מזה.
אחרי כן מגיעים לשדה המלח שם מצטלמים ליד ערימות מלח אח"כ מגיעים לאיזה מוזיאון של פסלי מלח + חנות.
ואז מגיעים למדבר מלח עצמו –שדה חלק של מלח ושם עושים את כל התמונות המצחיקות. אח"כ הגענו לאי של קקטוסים, מי שרוצה לעלות לתצפית צריך לשלם עוד 30 בוליביאן –לדעתי חבל על הכסף. פשוט צילמנו את הקקטוסים למטה.
ואז מגיעים לאכסניה הראשונה שהייתה ממש ברמה טובה. המבנה בנוי ממלח. ויש שם מים חמים –רשום שם שמקלחת עולה 10 אבל ממני לא גבו כסף.
כל אחד קיבל חדר זוגי או יחיד –ממש סבבה.
ביום השני על הבוקר הגענו למקום עם כל מיני סלעים יפים כמו בפארק תמנע. אח"כ הגענו לכמה לגונות שיש בהם פלמינגו. ובסוף היום הגענו ללגונה הצבעונית/האדומה שם צריך לשלם לשמורה 150 בוליבאן כל אחד.
השומר לא יצא בכלל מהבותקה ובכלל אין ביקורת –אז אפשר אולי להוריד אדם או 2.
דבר נוסף הנהג אסף מאתנו כסף והלך לשלם –ולא קיבלנו קבלות –כך שיש מצב שהוא התחלק בחלק מהכסף עם השומר...
בלגונה נמצא ההוסטל השני שהוא ברמה ירודה – דורמס מלא מיטות קומה אחת –אבל ג´נט אמרה לנו מראש שכך יהיה. והכל היה חשוך ולעומת זאת אכסניה לידנו הייתה ברמה ממש טובה –כך שאולי יש מה לדבר עם הסוכנות שיתנו את היותר טובה.
מההוסטל הלכנו רגלית לאורך צד ימין של הלגונה האדומה לתצפית על הלגונה. ממש שווה הליכה של 20 דקות ואז טיפוס קטן על הגבעה. ממש נוף עוצר נשימה. אני הלכתי גם לאגם עצמו רואים מקרוב את המים ממש אדומים (מהם הפלמינגו מקבל את הצבע שלו).
למחרת יצאנו ב 6 בבוקר לכיוון הגייזרים . אזור הגייזרים ממש מגניב אחלה תמונות . יש שם גם איזור של בוץ רותח שגם נחמד. אח"כ המשכנו למעיינות החמים (היו כמה ג´יפים שחזרו בגלל מזג האוויר אנחנו המשכנו)
ובתכלס לא היה מסוכן. המים עצמם ממש כיפיים היינו שם כ40 דקות . זו בריכה פתוחה צמודה ללגונה.
לא המשכנו למקום השלישי של אותו יום –כי הדרך לא אפשרה זאת.
משם המשכנו נסיעה של 5/6 שעות ישירות עד לאיוני.(כמו שאמרו לנו מראש שכך יהיה)