אתר גרינגו

טיול בסלטה שבצפון ארגנטינה

דורית ועמי עזבו את בואנוס איירס הקרה ולקחו טיסה לסלטה שם חיכה להם מזג אוויר נעים ואביבי. במהלך השהייה שלהם בסלטה הם יצאו לכמה טיולים וחזרו עם תובנות מעניינות על הארגנטינאים.

23/10/2021
גרינגו אמריקה

עשו עכשיו ביטוח נסיעות וטיילו בארגנטינה בראש שקט

התייעצו איתנו בוואצאפ

סלטה ממוקמת בצפון ארגנטינה והיא מוקפת בשלוש מדינות: צ’ילה, פרגוואי ובוליביה והיא ידועה בשם: La linda  - "היפה" בגלל הנופים היפים שלה והגיוון הגיאוגרפי שלה. אפשר למצוא בסלטה אזורים צחיחים, יערות טרופיים, הרים, עמקים (עמק הלרמה: valle de Lerma) שבו ממוקמת סלטה, נהרות, שמורות קקטוסים ועוד..

הכיכר המרכזית בסלטה The 9th of July Square

בערב הנחיתה כבר סקרנו קצת את סלטה והגענו לכיכר המרכזית הפלאזה ,במקום הזה ייסד את העיר בשנת 1582 פרננדו דה לרמה.
בכיכר עצמה ממוקמת כנסיה ואפשר למצוא מוזיאונים רבים סביב הכיכר. בשעות הסייסטה הכיכר כמעט וריקה מאנשים, אך לקראת השעה 19:00 כשהסייסטה נגמרת הכיכר הומה אדם.

רחוב פלורידה

רחוב פלורידה בסלטה מזכיר את רחוב פלורידה בבואנוס איירס, מדרחוב מלא באנשים, אומנות, חנויות, רוכלים ומלא בחיים ואוכל.
אנחנו נעצרנו משתוממים מול עגלה של פופקורן מתוק. נשמע תמוה, אבל אנחנו היינו מרותקים לאופן שבו הכינה המוכרת את הפופקורן.

Calle Balcarce

רחוב מומלץ למי שרוצה לחוות מוסיקה ושמחה ארגנטינאית אמיתית...
הרחוב נמצא באזור תחנת הרכבת, בעבר העובדים היו מגיעים אחרי העבודה לנוח וליהנות מה- "Milonga" (ריקוד ארגנטינאי פופולארי). וכיום יש ברחוב למעלה מ 30 פאבים, PENAS (מקום שבו אפשר למצוא אוכל מקומי ולראות מופעים) ובסופ"שים  יש ברחוב שווקים.

דרך היין - Cafayate

נסענו בכביש מספר 68 דרומית לסלטה ולאורך הדרך ליוו אותנו הרים משוננים בצבע אדום.
Cafayate היא העיר החשובה ביותר בעמק, העיר מפורסמת בזכות יקביה ופסטיבל הפולקלור שנערך בה בפברואר ונקרא
Serenata. אנחנו חיפשנו יקבים לאורך הדרך, אך מצאנו אותם רק כשהגענו לעיר. נכנסנו לאחד לעשות טעימות. ולראות איך מייצרים יינות. היקבים נסגרים לקראת השעה 18:00 אז מומלץ להגיע לפני.

קצ' - Cachi

הדרך ל  Cachi ברובה איננה סלולה, אנחנו נסענו על כבישי עפר בנופים הרריים מדהימים. עברנו בין כפרים, הדרך הייתה מפותלת ומאחורי כל סיבוב מצאנו נוף אחר. לא היה משעמם לרגע. כמה דקות מקצ'י יש שמורת קקטוסים הנמצאת בין  קצ’י לבין Escoipe, בשמורה הזו ניתן למצוא עקבות של דינוזאורים ודגים. הקקטוסים באיזור מכונים קרדונים והם פורחים אחרי 20 שנה והמקומיים משתמשים בעץ הקקטוס לעבודות בניה ואומנות. מכיוון שהאזור יבש הציפורים עושות בקקטוסים חורים ושותות מהם מים.

Santa Rosa de Tastil

עיר דרום אמריקאית קדומה, עתיקות של עיר מלפני תקופת האינקה.
אנחנו ראינו את העיר אחרי השקיעה כך שהיה קשה לראות אבל למרות זאת, הבניה הצפופה של העיר (שרידי העיר) מרשימה ביותר.

Tren de las nubas

אחד משלושת פסי הרכבת הגבוהים בעולם שנמצאים בגובה של 4200 מ’ ואורך המסילה הוא 217 ק"מ.
הרכבת נחנכה בשנת 1948 והיא קישרה בין ארגנטינה לצ’ילה. היא שימשה להעברת מינרלים ועם השנים היא היוותה מקור משיכה גדול מאוד לתיירים.

מדבר המלח Salinas Grandes

המקומיים חוצבים במלח ועושים איתו יצירות אומנותיות. ממש מקסים פה, זה לא מלוח כמו ים המלח, לפחות על פי הטעימה, זה שונה, אך דומה. הים שלנו הוא הנמוך בעולם ואילו כאן מדובר בכמה אלפים של מטרים מעל פני הים.

באחד הימים שלנו לקחנו טיול מאורגן ונתקענו עם המשאית למשך 4 שעות (למשאית היה גג נפתח ושירותים ושולחנות אוכל- משהו בסגנון נסיעת ספארי). הארגנטינאים לא הוכיחו תושייה, שלחו מדריך אחד להזעיק עזרה ואחרי כמה שעות כשהוא לא חזר נשלח מדריך אחר ובינתיים הנהג עלה לאחד ההרים לנסות לקלוט משחק כדורגל. כשסוף סוף הגיעה העזרה המיוחלת היא הגיעה בצורה של מיניבוס מצ’וקמק ואת כל שאר הטרק עשינו בנסיעה מהירה.

ביקשנו פיצוי וקיבלנו והמסקנה היא שלפני כל טרק שאתם עושים תגידו לחברה שמוציאה אתכם שבמידה ומאיזו שהיא סיבה אתם מזמינים רמה א’ ומקבלים רמה ד’ אתם מבקשים שיחזירו לכם את פערי המחירים בין שתי החבילות כי לפי מה שהבנו זה קורה הרבה מאוד בארגנטינה.

הטיול שלנו נגמר, חזרנו לבואנוס איירס ועכשיו החשק רק גבר. ארגנטינה יפהפייה וסוף סוף ראיתי את זה במו עיני.

למידע נוסף על: סלטה

עזרנו לכם? הזמינו אותנו לקפה

הזמינו אותי לקפה

תגובה חדשה

ליותם(מהתגובה הקודמת)

שי

18.01.2008

וואלה אחי אני גולש פה המון באתר כי השתמשתי באתר בזמן הטיול ומאד הייתי מרוצה עליו. שמתי לב שאתה רק נותן ביקורת בונה(גם בכתבה הקודמת). אל תשכח שאנשים נוסעים לטייל ולא למפות את כל צפון ארגנטינה ודרום בכל פינה ובכל כפרון. לדעתי הכתבה אחלה ורשומה בצורה חביבה וכיפית! צריך גם לדעת לפרגן קצת

לא מתקרב למצות וחבל...

yotam

17.01.2008

שלום ביקורת בונה ברוח טובה... קראתי את הכתבה ואני חושב שהיא כתובה בסגנון קריא ופשוט ונחמד שנותן קצת יותר חשק לטייל באזור- וזה חשוב. אבל חשוב מאד לדעת שבאזור המיוחד של סלטה-חוחוי אפשר לבלות גם חדש ולצאת עם תיאבון... כמה דוגמאות בשביל לסבר את האוזן: הפארק הלאומי "לגונה דה לוס פוסואלוס". הפארק הלאומי "באריטו". הפארק הלאומי "קאלילגואה". הפארק הלאומי "אל ריי". קבראדה דל טורו המדהימה. כל אזור מדבריות המלח שמצפון מערב לסלטה, כולל הכפר "טולאר גראנדה" שעל ידו נמצאים ה"אוחוס דל מאר", ותופעת הטבע הייחודית והמדהימה "קונו דה אריטה" כפרים נוספים כמו "מולינוס", "אנגאסטאקו", "דאפי דל ואז´ה", "אירוז´ה", "פורמאמארקה" ועוד ועוד... ויש עוד ה מ ו ן מה לראות,לחוות ולעשות באזור המופלא הזה. אגב, "צפון ארגנטינה" כוללת גם את הפרובינציה של פורמוסה, עם ג´ונגלים ופארק לאומי משובח באותו השם. ובקיצור, מכיוון שהכתבה כתובה בצורה טובה, חבל שחסר כ"כ הרבה מידע על האזור... בכל אופן הביקורת היא בונה, ונכתבה ברוח טובה- מקווה שתקבלי זאת בהבנה. להתראות יותם