קוסקו

כותב הכתבה/טור :
אני, שרון סופר, עובד 7 שנים בחברת היי-טק בת"א. באזור פברואר 2006 החלטתי שבאוגוסט זה הזמן הנכון מבחינתי להגשים חלום קטן ולטייל בפרו. התחלתי לחפש מידע וטיפים באינטרנט ומכאן יצרתי מסמך שתיאר את מסלול הטיול שלי

המשך המסע בפרו - קוסקו

הנסיעה לקוסקו
הנסיעה מחייבת מעבר בלימה, כ- 8 ש’, ואז נסיעה לקוסקו כ- 18 ש’. החלטנו שזה מיותר לשרוף זמן על נסיעות ובחרנו בנסיעת לילה ללימה דרך Cruz Del Sur במושבי Kama ב- 60 Sol ובטיסה לקוסקו דרך Air Condor ב- 94$ (כולל 6$ מיסי נמל). בלימה ירדנו בתחנה הראשונה הקרובה יותר לנמל התעופה, משם לקחנו מונית לנמל ב- 25 Sol. מחיר המונית כנראה היה יקר אבל לאחר נסיעת לילה לא היה לנו קח להתמקח יותר מידי. תומר ואני שילמנו ואיכשהו תומר לא הכניס את הארנק שלו לכיס. לצערנו הלך הארנק, מבחינה כספית 10  Sol זה לא נורא הבעייה היא רישיון הנהיגה שהיה איתו, למה בכלל הוא הביא אותו? בחזרה הוא יצטרך להנפיק חדש וזה קצת מעיק, לא נורא. הגענו בדיוק לסיום עליה למטוס, אבל בשל אובדן הארנק וההתעסקות עימו פסח עלינו זמן העלייה למטוס. נאלצנו להמתין לשעה 9:00 לטיסה הבאה. הטיסה ארכה שעה אחת, להזכירכם במקום 18 ש’ באוטובוס כך שעבורנו זה היה ממש שווה.

קוסקו
נחתנו בקוסקו בסביבות 10:00 ולקחנו מונית ב- 10 Sol לרחוב Saphi שם ממוקמים ההוסטלים שרצינו לשהות בהם. המצחיק היה שלפני הטיסה מלימה לקוסקו מקומי תפס את חמי לגבי שהיה בקוסקו וחמי נתן לו את שמו. יצא שכשהגענו המתינה מקומית עם שלט גדול ועליו שמו של חמי, VIP או לא ?VIP בגדול מונית כמעט לכל מקום בקוסקו בשעות היום זה 2 Sol ובערב מ- 22:00 זה 3 Sol, קצת מוזר "לכל מקום" אבל כך זה עובד שם. הלכנו ל-hostal  Conqista משום ששם בוודאות יש חדרים פרטיים. חדר עלה לנו 15 Sol כולל שירותים ומקלחת חמה. לאחר מספר שעות חמי לא אהב את המקום, בין היתר הוא היה ריק, אז עברנו למחרת ל- Huonari מצידו השני של הרחוב. שם ויקטור הבעלים מדבר עברית ויש הרבה ישראלים. ב- Huonari חדר משותף עולה 15 Sol כולל ארוחת בוקר. חדר פרטי עולה 17 Sol, כולל שירותים ומקלחת חמה וכן ארוחת בוקר. מריה מצוותת על ארוחות הבוקר שלא תמיד מגיעה. מריה תמיד עייפה ואי אפשר לכעוס עליה, אישה ממש חביבה. במשך מספר ערבים תומר וחמי חזרו ממאמא אפריקה או מאמא אמריקה שתויים, בכל פעם תומר היה קורא לחתול לבן שהיה ב- Hostal וזה היה נכנס לחדר. חמי שהוא אלרגי לחתולים היה מנסה להרחיקו בעוד תומר לא ממש עוזר לו. לא למדו בלילה הראשון וכך התהליך חזר מספר לילות.
במהלך הימים בעיקר הסתובבנו, לא עשינו דברים מיוחדים מלבד טרקטורונים שכללו מסלול מוטור-קרוס שהיה מדהים, בעיקר המתנו ל -27-08-2006 בו נתחיל את האינקה טרייל. את הטרקטורונים עשינו דרך תומר מהבית של פיסטוק, שהיה ממש בסדר איתנו לאורך כל התקופה שלנו בקוסקו. שילמנו 40$ על 3-4 ש’ נסיעה.
יצא לנו לאכול פעמיים זיוה ב- "נרגילה" וב- "חלום כחול" ליד סמטת המציקים, חמי הרגיש אח"כ כ"כ רע שהיה בטוח שהזיוות לא טובות. האמת שגם אני אכלתי זיוות אבל לא הרגשתי בבעיה כלשהי, יש לי כנראה קיבה מנירוסטה ביחס אליו.
הפלאזה גדולה ומאוד יפה, המון מוניות קטנות שמזכירות מכונות כביסה או מכוניות מתנגשות בלונה פארק. סמטת המציקים פשוט זוועה, ממש לא כיף ללכת לשם, אבל בקצה הרחוק מהפלאזה יש את Yokomama מסעדה עם תפריטים בעברית (כמו רוב המסעדות) ושקשוקה טעימה – מאוד מומלץ. דרך אגב הם היחידים בסמטה שלא מציקים לעוברים ושבים.

פלאזה דה ארמאס - קוסקו
פעילויות יומיות:
  1. מצנחי רחיפה עולים 60$ לכ- 40 דקות רחיפה.
  2. טרקטורונים עולים 35$ לכ- 3 שעות ו- 40$ כולל מסלול מוטור-קרוס לא להחמיץ שווה את הכסף.
  3. מסלול של כ- 12 אתרים בקוסקו והסביבה עולה כ- 80$ אם הולכים בסוכנות באופן מסודר.
  4. אופניים עולים כ- 15$, סיור אופניים מודרך בקוסקו עולה 35$.

שווקים:
  1. אÈרÀטÆסÆנÈל – בעיקר למתנות אותנטיות, מה שרואים בכל מקום אבל בריכוז גדול יותר.
  2. Molino – בעיקר לאלקטרוניקה, מוזיקה, תיקים ונעליים.
חובה לשמור על הארנקים, יצא לנו לראות כיס קרוע מסכין של ישראלי שנגנב לו הארנק.

בילויים:
רובם באזור הפלאזה -
  1. בגדול יש את כל המאמות (אפריקה, אמריקה...) – ב- 16:00 וב- 18:30 יש סרטים, מה שנדרש מכם זה לקנות משהו לאכול ו/או לשתות. בנוסף ישראלים לא משלמים על כניסה ומשקה ראשון. הרבה חבר’ה פשוט מדלגים ממקום למקום ושותים חופשי.
  2. באר אירי ממוקם הכי גבוה בעולם והם מציינים אז זה בשלט בכניסה.
מגוון רחב של מועדונים, המקומיים כבר יציקו לכם לגביהם.