פונו והאיים הצפים

כותב הכתבה/טור :
אני, שרון סופר, עובד 7 שנים בחברת היי-טק בת"א. באזור פברואר 2006 החלטתי שבאוגוסט זה הזמן הנכון מבחינתי להגשים חלום קטן ולטייל בפרו. התחלתי לחפש מידע וטיפים באינטרנט ומכאן יצרתי מסמך שתיאר את מסלול הטיול שלי


                                                                                                                                  

                         המשך המסע בפרו - פונו והאיים הצפים


 
נסיעת לילה הייתה סבירה  למעט שמשת השירותים של האוטובוס שהתנפצה. פיצוץ השימשה נשמע כאילו האוטובוס הפיל משהו ודרס אותו. תומר וחמי ישבו יחד, לצידי ישבה צרפתייה יחד העברנו חוויות וסיפורים על ה- Huay Huash, וה- Inca Trail. מסתבר שהיא, אחותה וחבר של אחותה בדיוק כמונו עשו את ה- Inca Trail והם בדרכם לאיים הצפים. למרות זאת לא יצאנו יחד לשייט, היות והיה זמן לשרוף עד תיאום ההפלגה. כשהיינו ב- Inca Trail ניקו המדריך סיפר שהמאצ’ו פיצ’ו נבנה בצורת קונדור, כדי לצלם את המבנה צריך היה לטפס את ההר הסמוך (ווייני פיצ’ו) ולאף אחד לא היה ממש כח לטפס אותו. מסתבר שהצרפתייה עלתה לשם וצילמה. ביקשתי בצורה עדינה במידה ויתאפשר לה לשלוח לי את התמונה. את התמונה קיבלתי בסופו של דבר כשבוע לאחר החזרה לארץ, ממש הפתיעה אותי לטובה.
הגענו לפונו בסביבות 5:00 כשעה מאוחר מהמתוכנן, אבל זה לא שינה דבר היות והיינו צריכים סוכנות הפלגה. אדם בשם חואן הגיע אלינו והציג מכתב המלצה מישראלים לגבי השייט באגם טיטיקאקה, שם נמצאים האיים הצפים. היינו עייפים והוא נראה אמין אז סגרנו בסוכנות בה הוא עובד - Inka Advanture. שילמנו 20 Sol לשייט שמתוכנן לצאת ב- 7:45 ושמנו את הציוד לשמירה במשרדי הסוכנות. בזמן עד השייט הסתובבנו קצת בפונו העיר ואכלנו נישנושים ממאפיה ליד הפלאזה.
בסביבות 9:00 לאחר שכולם נאספו והגענו לנמל יצאנו לשייט. השייט אורך בערך 3 שעות וכולל ביקור בשני איים מתוך רבים. בדרך לאיים יצא המון עשן מהמנוע של היאכטה והיא כמובן נעצרה. תומר הפעיל את ה- IPod שלו יחד עם רמקולים כך שלכולם היה נחמד עד שהמנוע תוקן. לאחר כחצי שעה המשכנו בדרך והגענו לאחד האיים, שם ציפו לנו המקומיים, כמה מפתיע, עם מזכרות וכדומה. קיבלנו הסבר מלא באנגלית ובספרדית על החיים באיים, מהמדריך והמשכנו לאי נוסף. היינו עייפים כולם מנסיעת הלילה, תומר וחמי לא ממש התרשמו מהאיים, ולא הפסיקו לקטר. למען האמת היינו בשייט ולא נותר לנו אלא להמתין עד סופו כדי להתפנות.

                          
האיים עצמם בנויים מצמח הגדל בנהר, עליו נוספו שכבות רבות ממנו. מצמח זה המקומיים בונים גם את בתיהם, אוכלים אותו ומייצרים מזכרות ממנו. מה שנקרא ניצול מלא של הצמח.
עם סיום השייט הלכנו לאכול צהריים, לפי המלצת אחת המדריכים, למעשה הוא הצטרף אלינו. לאחר מכן הלכנו לקנות כרטיסים ל- Arequipa, וב- 15:00 יצאנו לנסיעה דרך Cruz Del Sur, במחיר של 35 Sol. הנסיעה ארכה כ- 6 שעות ביציאה מתחנת האוטובוסים יש מחירון למוניות, כך שלא צריך להתמקח. זהו המקום הראשון ויחידי שנתקלנו בו שבעצם 
מציג מחירי מוניות למקומות בעיר. בסביבות 9:30 היינו כבר בפלאזה של Arequipa...

                           
דרגו את הכתבה
ציון סופי: 4.5/5 מספר מדרגים: 2

תגובות

תגובתך התקבלה בהצלחה ותעלה לאחר אישור צוות האתר. הוספת תגובה