לעוד טיפים של גולשים על טומבס הוספת טיפ

הזהרו מנהגי טוק-טוק בטומבס

בטומבס שבפרו אשר קרובה לגבול אקוודור אין תחנה מרכזית מסודרת –לכל חברה יש תחנה משלה שנמצאת בחור אחר. ולהגיע לשם בלילה זה בכלל לא סימפטי. כשירדתי מהאוטובוס מגוואייקיל קפץ עלי אחד שצעק מנקורה מנקורה –הייתי בטוח שזה סוכן של חברת אוטובוס. בדיעבד מתברר שהוא נהג טוק טוק שמקבל אחוזים על כל נוסע שהוא מביא לאוטובוס. הוא שיכנע אותי שיש אוטובוס טוב למנקורה שיוצא עכשיו ושהמושבים למטה עולים 10 סול ולמעלה 20 סול (בתחלס בפרו המושבים למטה יותר טובים). עליתי לטוקטוק ואז הוא התחיל לטרטר אותי ממקום למקום ואין אוטובוסים. קלטתי כי הוא עושה עלי קומבינה אבל הייתי כבר בידיים שלו. פתאום גם התחיל לדבר על 80 סול וכדומה –פה הרגעתי אותו ואמרתי לו בתקיפות שלא יבלבל את המוח ואז הוא אמר שהוא התכוון ל8 דולר –קיצור ניסה לסבן אותי מזלי שאני יודע קצת ספרדית. לבסוף הוא סידר לי אוטובוס ישן צפוף נורמל וביקש עוד 10 סול שכר טרחה –מה שבהתחלה הוא אמר שהנהג נותן לו את החלק שלו. הבאתי לו 5 ועליתי לאוטובוס . כי בשביל עוד 6 שח לא שווה להישדד שם. כך שאם אין לכם מה לעשות בטומבס בכלל אל תגיעו לחור הזה עדיף נסיעה ישירה מנקורה-גוואייקיל שלכם בני סימן טוב

מעבר הגבול באגואס ורדס(טומבס)

השמרו ממעבר הגבול באגואס ורדס(טומבס) כשתרדו מהאוטובוס בטומבס ותשאלו לגבי אוטובוסים, יסבירו לכם שיש אוטובוס ישיר לקיטו רק מווקיאס (עיירת הגבול האקוודורית) ושכדאי לסוע לשם במונית שעולה רק 30 סול, במקום לקחת אוטובוס מטומבס לגואיאקיל למעשה, כשתגיעו למעבר הגבול, הנהג יאמר לכם שזה מעבר מאוד מסוכן, ושהוא מגיע רק עד נקודה מסוימת כדי לעבור אותה, ולקרב אותגם לגבול, יהיה עליכם לשלם 20 סול נוספים! שהוא טוען שאינם עבורו, אלא עבור אגרות ושוטרים אם אתה אוצה, כך הוא אומר, אתה יכול ללכת, מדובר בשלושה קילומטרים(מה שאינו נכון, פחות מ1), אבל השמר, כי זה מאוד מסוכן! אם תרצה, הוא מציע, שלם עוד 20 סול, ואז תמורת טיפ סמלי, עמיתי ילווה אותך עד לתחנת האוטובוסים לאחר מכן, עליכם לקחת מונית להגירה האקוודורית, שנמצאת במרחק 7 קמ(1 וחצי דולר במונית) כל הבלגן הזה נחסך, אם אתם לוקחית אוטובוס מטומבס לגויאקיל, שישמור על הציוד שלכם, יעצור בהגירה, וייקח אתכם לגויאקיל, שם תוכלו לקחת אוטובוס לקיטו בכל מקרה, אם בחרתם בדרך האחרת, שלמו לו המקום מבולגן מאוד ודחוס, מלא במנצלי הזדמנויות, כגון תיירים תופעת החטיפה והבריחה(של ציוד) עשויה להיות נפוצה, ולא תוכלו להתמודד איתה ראו הוזהרתם!

חברת טיולים מומלצת בישראל המיתמחה בדום אמריקה

אני ובעלי רוצים להמליץ על מאוד חברת גלובוס שנימצאים בארץ GLOBUS) ADVENTURES) מצאנו המלצות עליהם באינטרנט ויצרנו איתם קשר הנציג שלהם אורן היה מאוד מיקצועי ועזר לנו בהכול הוא ממש נותן שרות מהלב בהתחלה קצת היססנו אבל אחרי שדיברנו עם כמה לקוחות שחזרו מטיולים איתם הינו שמחים שמצאנו אותם והיתקדמנו איתם הם בנו לנו מסלול המתאים לזמן שלנו ובנוסף לסוג טיול שאנו רוצים ואחר כך ניפגשנו מספר פעמים ניסנו לקבל מספר הצעות מחיר אפילו מחברות בפרו אבל המחירים שלהם היו הכי זולים והסבירו לנו שיש להם משרדים בכול המדינות בדרום אמריקה המדריכים והטיולים הם שלהם והם אלה שמבצעים את הכול המדריכים שלהם היו מיקצועים מאוד נחמדים ואפילו היו חלק שלא הפסיקו להצחיק אותנ וגם האוכל בטיול היה ברמה גבוהה מאוד המלונות שסגרו לנו היו ממש טובים ומאוד נהננו בהם עם מיקלחת חמה טלויזיה וטלפון וגם מי שרוצה שרות חדרים הנציג שלהם אורן תמיד דאג לנו ווידא שהכול בסדר איתנו ושהכול מתואם ובאמת לא היו לנו בעיות תיאום או לוגיסטיקה מאוד שמחנו שהכרנו אותו הוא ממש עזר לנו בהכול והקדיש מעצמו המון למעננו אנחנו מטילם הרבה אבל בטיול הזה מאוד נהננו מהיחס וגם מהשרות של החברה אנחנו ממליצים עליהם בחום אתם הפרטים שלהם הם 072-2832848 והניד של אורן הוא 050-4172215 אימיל:[email protected]

חברת טיולים מומלצת מאוד

אנחנו רוצים להמליץ בחום על חברת גלובוס אני ואישתי יצאנו לטיול דרך חברת גלובוס בארץ והיה ממש ומעבר למצופה אורן הנציג של החברה בארץ בנה לנו מסלול מדהים של פרו בוליביה ואקוודור ובנוסף את כול הטיול סגרנו איתו במחיר יותר נמוך מהמחיר שהיה עולה לנו במדינות שבהם טיילנו ליפני היציאה קיבלנו את רשימת הטלפונים ואנשי הקשר של הנציגים והמנהלים של החברה בכול מדינה ואת רשימת המלונות שבה נישן ואת הנהגים שיאספו אותנו אבל לא הינו צריכים את זה כי הכול היה כשורה מתואם ובזמן ממש חברה טובה עם אחריות כלפי הלקוח ושרות מעולה פגשנו אותו עוד מיספר פעמים כדי לקבל תידרוך מלא על הכול וטסנו. במהלך הטיול הוא היה איתנו בקשר טלפוני למלוןובדק תמיד שהכול כשורה המדריכים של החברה היו מיקצועים מאוד ודוברי אנגלית ואפילו חלקם יודעים עיברית מאוד נהננו מהטיול וזה לא הטיול הראשון שלנו בעולם ומאוד חששנו לטייל בדרום אמריקה והופתענו מאוד לטובה אפילו כשחזרנו לארץ שלחנו לחברה מיכתב תודה ולאורן שלחנו מיכתב ומתנה מאיתנו ואנחנו עדין בקשר איתו הוא ממש אדם טוב ישר ואיכפתי וגם עוד לקוחות שדיברנו איתם אמרו את זה ושיבחו את החברה והוא מוכן לעזור לכול אדם תמיד באשר הוא הטלפון שלו הוא 0504172215 והאימיל של החברה הוא [email protected] ותירשמו FOR OREN

טרק האלפמאיו בוואראז/לכל הישראלים!

שלום שלום! דבר ראשון אני רוצה להגיד שאחרי חצי שנה בדרום אמריקה והסתכלות מרובה פה בפורום רוב הטיפים פה הם ממש שקרים גסים... בחיי, איזה 90 אחוז מההודעות פה הם בנושא "נגנב לי האייפוד מהחדר והמנהל לא הסכים לפצות אותי בחיים אל תלכו להוסטל XCVZXV!!!!" נו באמת... חבר´ה תשמרו על הדברים שלכם ואל תהיו תמימים, אבל גם תקחו בעירבון מוגבל ביותר את מה שנכתב פה בפורום, ישראלים משום מה אוהבים ללכלך על עסקים של אחרים ובחיים לא לקחת אחריות על המעשים בעצמם ובגרינגו רואים את זה המון. לענייננו! כשהייתי בוואראז יצאנו לטרק ה"אלפמאיו" לשמונה ימים עם קסה חיימה המפורסם. האמת היא שחשבנו שיהיה אירגון בינוני ביותר של חיימה כי הוא נראה כזה עארס חאפר אבל היה ממש מעולה. חיימה אירגן לנו כמות מאוד גדולה של אוכל וציוד מצויין - שולחן, כיסאות, אוהלים, שק"שים וכו´. יש לציין כי חיימה שכח או "שכח" 3 מזרונים אבל אנחנו הבאנו את שלנו אז לא הייתה בעיה. החלק הכי טוב היה המדריך שלנו שהיה באמת מצוין ועובד כטבח במסעדה בזמן שהוא לא עם קבוצות קוראים לו אלפרדו ואתם יכולים לבקש אותו מחיימה. בכל הטיול נתקלתי במדריכים בינוניים ותמיד היה מוזר לראות את השלטים בהוסטלים שנראים פחות או יותר בתבנית הבאה: "לכל הישראלים! קנינו פה קולה אצל הסניורה והיה מדהים! הסניורה מקסימה וממש אוהבת ישראלים... המקום הכי טוב בדרום אמריקה! בקשו את חוליו, או שם כזה ואחר ואז מיליון שמות בעברית" ואני שואל.. איך זה הגיוני? האם כולנו משקרים? הרי יש גם המון מדריכים על הפנים ואף פעם לא רואים שלט שאומר היה פה לא משהו, האוכל ככה-ככה... הסיבה שאני כותב את כל זה היא בגלל שכשחזרנו מהטרק הייתה לנו נסיעה של 10 שעות באוטובוס קולקטיבו בחזרה לוואראז, אבל זה היה בזמן השביתה של יולי 09, והכבישים נחסמו. ישנו בהוסטל באחת הערים בדרך בגלל שהכביש היה חסום, ובארבע בבוקר יצאנו במונית ספיישל לוואראז, היחידה שהסכימה להסתכן בהשלכת אבנים וכאלה וגם לקחה 150 סול שזה מחיר מופרז כמובן לנסיעה של שעה אבל מה לעשות היו תנאים מגבילים. הגענו לוואראז לחיימה מחוייכים ושמחים והסברנו לחיימה יפה (בלי צעקות, וגם בלי אמיגוווו ופוסיבלהההה) שמאוד נהננו ובחוזה חיימה חתום על הסעות הלוך וחזור ושישלם למונית. חיימה שילם תאמינו או לא, ובגלל זה אני כותב לפניכם - מסבתר שמדובר בבנאדם י

כתבות

הסכנה שגבתה מחיר כבד בטרק לאור מותו של המטייל אביב ברומברג ז"ל החלטנו להעלות כאן כתבה על מחלת הגבהים על מנת לחדד את האזהרה בנושא ולמזער את הסיכון בקרב המטיילים.
סיפור חטיפה באריקיפה אחרי רבע שעה של נסיעה ברחובות ארקיפה ושיחת חולין קצרה עם הנהג כדי לתרגל עוד קצת את הספרדית, לפתע, הנהג פנה פניה חדה שמאלה לסמטה צדדית, אורטל הסבה את תשומת ליבי שירה, נראה לי שאנחנו לא בכיוון. הרבה לפני שהספקתי להביט סביבי, רכב מתנגש בנו מאחור. 3 גברים רצים לעבר המונית ומתנפלים עליה.