פלורס

טיפים של גולשים על פלורס

קצת על פלורס

פלורס Flores
פלורס היא עיירה השוכנת במעין אי באגם פטן איצ'ה(Lago de Peten Itza), האי מחובר בכביש אל היבשה. באזור היבשה ישנם שני יישובים פשוטים שנקראים סנטה אלנה וסן בניטו אך רוב המטיילים וגם המקומיים קוראים לכל האזור פלורס.
אל פלורס נוהרים הרבה תיירים במיוחד כדי לראות את אתר העתיקות טיקאל. בנוסף לאתר העתיקות אפשר גם לקחת שייט באגם.
פלורס עצמה היא עיירה חביבה, האוירה כאן נעימה מאד והאנשים נחמדים כיאה לגואטמלה. יש מטיילים שמרוב הנינוחות מתחילים להשתעמם מעט...
המחירים כאן מעט יותר יקרים מבשאר גואטמלה ויש כאן המון מסעדות שמועצבות בהשקעה ועושות חשק לשבת בהן, יש גם המון מקומות על שפת האגם וכיף לשבת שם בערבים.
ניתן לצאת מכאן לשמורה ביוטופו סרו קאווי, יש מטיילים שמעדיפים לישון בעיירה אל רמאטה שקרובה יותר לשמורה.
שכשמגיעים לפלורס יש שאטלים שמציעים טיולים לטיקאל ולסמוק והם די יקרים. ההוסטלים לעומת זאת מציעים טיולים שונים בעלות נמוכה בהרבה, כמו כן חנויות ברחוב מציעות מחירים נמוכים גם כן.

לעוד טיפים של גולשים על פלורס הוספת טיפ

גוואטמלה- המלצה מספר 2 קובאן פלורס ועוד

לפני שאני התחיל לתת לכם פירוטים ורשמים מהטיול שלי. אני חייב לציין דבר חשוב לכל המגיעים לגוואטמלה. הקהילה המקומית כמעט ולא מדברת אנגלית, ספרדית היא בגדר חובה! לכן או שתלמדו לפני כן בארץ או תלמדו כאן באחת הערים (אני בטוח ששמעתם המלצות על סן-פדרו). בכל אופן נתחיל עם קובאן. קובאן היא עיר מאוד ידידותית, ניתן להתמצא בה בקלות באמצעות מפה שתמצאו בבניין העיירה. אין בקובאן כמעט תיירים, מכיוון שרובם ישנים בלנקין ומטיילים רק בסמופ שומפיי. אך מי שמחפש הוסטל טוב, ניתן למצוא סמוך למרכז העיר מקום בשם דון פדרו, שקט שם, יש אחלה חדרים, מרפסת עם גינה, שירות כביסה ומקלחות עם מים חמים. בנוסף הבעלים מאוד נחמד. ביום הראשון עשינו סיור בעיר, ניתן לעלות לתצפית צפונית לעיר שבראשו מנזר, לא תוכלו להחמיץ את התצפית מכיוון שמדרגות המנזר מאוד בולטות. עוד 200 מטר מערבית לשם יש את הפארק של קובאן המכיל מסלולים של חצי שעה עד יום שלם, ההליכה היא מעין סיור ביוטופי עם מדריך מקומי בתוך ג´ונגל מלא פרחים, ציפורים וסנאים, יש אפילו אגם שברי המזל יזכו לראות בו תנין. משם ניתן להמשיך בתחבורה המקומית לסיור קפה בחווה בצ´יקוח. הנסיעה עולה חמישה קאצל והסיור עוד 75, בסיור יסבירו לכם בספרדית על תהליך גידול וייצור הקפה ובסיומו תזכו לעשות קנופי (אומגה מעל שדות הקפה והאגם שיש שם), כמובן שבסיום תזכו לקפה מתוצרת מקומית. סמוק שומפיי- ניתן להגיע לשם מקובאן בהסעה מקומית עד לנקין במחיר של 20 קאצל, אך אל תתבלבלו גם אם אומרים לכם עד האתר, יורידו אותכם בלנקין. בלנקין אל תתפתו לנסוע בשאטלים, האוטובוס המקומי ייקח אותכם ב-15 קאצל עד הכניסה לאתר. האתר עצמו יפה ושווה להקדיש לו 4 שעות לפחות להתפנן במים ולאכול שם משהו. ניתן לרדת בחזרה ללנקין בטרמפ או באוטובוס המקומי. לחובבי הטיולים מבינכם, הרצינים שלא מפחדים מתחבורה מקומית, ותכל´ס גם אין סיבה, לפחות לא עם רואים שעולים גם אנשים מבוגרים וילדים, אני ממליץ להגיע לעיירה בשם צ´יסק וממנה לצאת לטייל במערות קנדלריה ובלגונה לנצ´ואה. העיירה עצמה שוממת לחלוטין וכנראה תהיו התיירים היחידים, אבל מאוד קל וקרוב לצאת ממנה לטיולים שהוזכרו. למערות קנדלריה מגיעים באוטובוס לרקסוחה ומבקשים לרדת בכניסה לפארק, שם משלמים 50 קאצל ויוצאים לטיול של שעה עם אבובים במערה הגדולה ביותר בגוואטמלה, הטיול מלווה במדריך ופ

טיפ מסכם מסלול 5 שבועות בגואטמלה-מקסיקו-בליז

להלן טיפ מסכם לטיול של 5 שבועות במקסיקו-בליז-וגואטמלה. הטיפ עדכני לחודש דצמבר 2010. הטיול היה טיול תרמילאי, לינה באכסניות, נסיעה בתחבורה ציבורית. גואטמלה - ארץ עם נופים מרשימים ותרבות אינדיאנית מענינת. זוהי הארץ הכי זולה במסלול, הוצאה יומית של כ $30, והיא המומלצת ביותר לקניות של מזכרות, מתנות, ובכלל דברים יפים ומקוריים, בייחוד אם מסיימים שם את הטיול. בכל מקום אחר המבחר יהיה פחות מרשים ואותם פריטים יעלו הרבה יותר. נחתתי בגואטמלה סיטי ומשם לקחתי מיד שאטל (כשעה) לאנטיגואה. אנטיגואה עיירה עתיקה, ציורית, מוקפת בהרי געש מרשימים, ומאוד מתוירת לכן יש בה מבחר גדול של מסעדות, ברים ואפשרויות לינה. ישנתי באכסנית ה black-cat . האכסניה לא מומלצת ללינה, משום שהחדרים מאוד מוזנחים ומלוכלכים. אני נעקצתי קשות (!) מפשפשים במיטה. באותו מחיר אפשר לישון באכסניות הרבה יותר טובות בעיר. אבל מאוד מומלץ להגיע למסעדה של האכסניה בשביל להכיר מטיילים אחרים ולהחליף חוויות וטיפים. מגישים שם אוכל מעולה וזול ובערב המסעדה הופכת לבר קטן ותוסס. האטרקציות באנטיגואה זה טיול שקיעה להר הגעש פאקאיה - לא לפספס! (טיפוס לא קל, ללבוש בגדים נוחים), כמו כן השוק של העיר שווה ביקור וגם מסעדת מקדונלדס המפורסמת עם הנוף הנהדר להר הגעש. באנטיגואה בחודש דצמבר מזג האויר היה חמים ביום וממש ממש קר בלילה. יש להצטייד בפליס. שק שינה יכול גם לעזור. מאנטיגואה נסעתי לכפר סן-פדרו שלחופי אגם אטיטלן (כארבע שעות). האגם מהמם ביופיו ומוקף בכפרים אינדיאנים מענינים ובמטעי קפה! זה אחד האיזורים הכי אותנתיים במסלול, בו ניתן לראות את התרבות המקומית - המקומיים דוברים את שפתם העתיקה ולבושים בתלבושות המסורתיות. מסן פדרו אפשר לעשות טיול זריחה לאף האינדיאני, טיול סוסים לכפרי האיזור, טיול לחוות קפה, טיפוס להר געש, שייט באגם או סתם להתפנן. כדאי לשוט לכפר פנחצ´ל ולעשות שם קניות בשוק של מזכרות ומתנות. יש שם מבחר גדול ומרשים ומחירים ממש זולים. גם בסן פדרו היה קר מאוד בלילה. ישנתי בזולה, אבל ממש לא חובה לישון שם. האוכל שם בהחלט טוב (קינוח מומלץ – שלום למלכה!) מסן פדרו נסעתי ללנקין, שצמודה לשמורת הטבע סמוק שמפיי. הנסיעה עוברת דרך אנטיגואה והיא הנסיעה הכי ארוכה ומפרכת במסלול (12 שעות) בלנקין מאוד מאוד חשוב להתרחק ולהמנע מאכסנית אל רטירו!! ה

הגעה ממקסיקו דרך בליז

הסיבה שאני רוצה להעלות את זה היא בגלל שלא הצלחתי למצוא המון מידע לפני שאני עשיתי את הדרך הזאת. אז התחלתי את הדרך בעצם בפלאיה היפיפיה. המקום היחידי שממנו אפשר לעבור את הגבול לכיוון בליז הוא צ´טומל אז צריך להגיע לשם, אני לקחתי אוטובוס לילה והגעתי לשם בסביבות השעה 4. בתחנת אוטובוס של ה ADO הלכתי לקופה של הכרטיסים וביקשתי כרטיס לפלורס בגווטאמלה שם היא סוף סוף אמרה לי שיש הסעה שעוזבת ב 7 ועולה 400 פזו. שמח קניתי את הכרטיס וחיכיתי כמה שעות להסעה. הגיע מאין מיניבוס ארוך של חברת SAN JUAN. כל מי שהיה שם עלה על ההסעה והיה לנו מספיק מקום אבל עוד 2 אנשים והיה מתחיל להיות מאוד צפוף שם. במעבר גבול החוצה ממקסיקו ינסו לקחת לכם כסף, תדרשו קבלה רשמית ולרוב הם יוותרו. בכניסה לבליז לא דורשים כלום (אלא אם אתם בדרכון ישראלי תצטרכו לברר לבדכם). ישנה עצירה קצרה בבליז סיטי שם בדרך כלל יורדים כמה אנשים, המשכנו את הנסיעה. ביציאה מבליז צריך לשלם 15 דולר אמריקאי או 30 בליז. בכניסה לגווטאמלה שוב ינסו לסחוט ממכם קצת כסף, שוב תבקשו קבלה רשמית ופתאום אין דרישה לכסף. זהו, עכשיו תגיעו לפלורס, אל תקשיבו לבחור שעולה על ההסעה לקראת הסוף הוא מוכר דברים בממש יקר. מקווה שזה עוזר סוסי

אזהרה הוסטל Mirador Del Lago

ממליצים לא להתקרב למלון הזה. הגענו למלון לאחר שנהג ההסעה שהביא אותנו המליץ עליו לחבורה עימה נסענו ובעקבות ההמלצות כאן באתר. מכיוון שחיפשנו חדר עם מקלחת ושירותים פרטיים ומכיוון שהמחיר פה מאוד נוח (80 קצאל) החלטנו להישאר. למחרת כששבנו מארוחת הבוקר ראינו חומרי ניקוי ומגב ליד דלת החדר ובעלת הבית מיהרה אלינו לשאול אם אנחנו רוצים שינקו לנו. ניסתה להראות כאילו היא התחילה לנקות והתנהגה מוזר. אמרנו לה שאין צורך בניקיון וכשנכנסנו לחדר ראינו שמישהו נכנס לחדר בהעדרנו והזיז לנו את הדברים. למזלנו ניהלנו מעקב אחרי כמות המזומן והמחאות הנוסעים שהיו ברשותנו. בבדיקה גילינו מיד שחסרות לנו המחאות נוסעים ו- 40$. היה שקוף שנלקח רק חלק מהסכום באופן שלא יחשיד. לא ברור לנו מדוע ההמלצות למקום. החדר שלנו היה בעל מראה מוזנח. ממש לא היינו מגדירים את בעלת הבית כנחמדה. היא לא הפסיקה ללחוץ עלינו להזמין הסעות וטיולים דרכה. הצוות היה מורכב משני מבוגרים שנראו שיכורים במשך כל היום. בקיצור אנחנו ממליצים לנסות את המלונות בצד השני של האי (ישנו רחוב מלא בכאלה) או להתפשר על המקלחת והשירותים וללכת ל- Los Amigos המגניב ביותר. איפה שלא תבחרו - ממליצים לשמור היטב על החפצים לאורך השהות בפלורס.

Chal Tun Ha Lodge
המקום של ניל על האגם, נמצא על גבעה הצופה על פלורס עם נוף פשוט מדהים... ניל (הבעל הבית) מגיע עם סירה פרטית ולוקח אתכם משם ולשם מתי שתרצו!(וכן זה כלול במחיר), המקום עצמו פשוט ברמה. בריכה הצופה אל הנוף, מסעדה במחירים טובים, קלסר סרטים ענק של רק לבחור ולראות, וחדרי עץ מרווחים ברמה גבוה ובמחירים סבירים. בחדרים יש מגבות, מקלחת נקייה ואף סבונים קטנים. יש גם אפשרות לעשות קמפינג ולהקים אוהל בדשא, במרחבים גדולים.
יש פה אינטרנט חינם ואפילו אלחוטי (גם בעברית), שירותי כביסה, ראוי לציין כי המקום  נמצא על חצי אי ועליו גם כן יש אטרקציות. המחירים סבירים והלינה היא בדורמס או בחדר פרטי עם מקלחת ושירותים פרטיים.
היחס מעולה, ניל יכין לכם את האוכל וגם יישב אתכם בארוחה אח"כ הוא יכול גם לטיול עם הסירה עם כמה בירות לאור השקיעה... המקום הומלץ בחום ע"י מטיילים, אם אתם מגיעים לכאן תפנו כמה ימים מהלו"ז למנוחה על הבריכה...
פרטי התקשרות: הכי קל זה כשמגיעים לפלורס לגשת לקפה UKA ברחוב סנטרו אמריקה והם מתקשרים לניל שיבוא לקחת אתכם עם הסירה, אפשר גם לבקש להגיע למכבסה (שצמודה לקפה) ששמה הוא Petenchel ומשם יצרו קשר עם ניל.
אבל בכל זאת הנה הנייד של ניל:
502-42190851
הטלפון של קפה אוקה: 502-7867-5499
אי מייל: [email protected]

Youth Hostel Los Amigos

הוסטל נחמד עם אוירה טובה ותיירים מכל העולם, במקום חדרים פרטיים צבועניים עם ציורי קיר יפים. המחיר סביר לחדר זוגי וזול למיטה בדורמס. יש כאן גם מסעדה טובה ובר.
כתובת:Calle Central - ליד Pro-Peten.
טלפון: 78675075 (502)
אי מייל: [email protected]

Hotel Jaguar Inn
מלון מצוין עם תנאים טובים, ממוקם בסנטה אלנה ויש בו 18 חדרים אמבטיה פרטית, מיזוג אוויר, טלויזיה בכבלים ואינטרנט אלחוטי. מסעדה ממוזגת וגם שולחנות בחוץ. יש מכאן גישה נוחה לבנק ולתחנת אוטובוס ולפלורס, יש סיורים והעברות לטיקאל.
מקום מעולה להעביר את השהות באזור.
טלפון: 502-79260002 | 502-77833647

התחנה המרכזית של פלורס ממוקמת בעיירה סנטה אלנה. מכאן יש אוטבוסים ליעדים רבים, הפופולרים:
אל רמאטה - 40 דקות, יש גם מיניבוסים.
גואטמלה סיטי - 9 שעות, יש מספר חברות ומספר רמות של אטובוסים.
קובאן - 6 שעות.
ריו דולסה(למעונינים להגיע לליווינגסטון) - 4 שעות.
בליז סיטי(בליז) - 5 שעות.
צ'טומאל(עיירת גבול מקסיקנית על גבול מקסיקו-בליז) - 7 שעות.

שאטלים
יש מכאן שאטלים למספר יעדים כמו פאלנקה שבמקסיקו, קובאן, אל רמאטה ועוד...
ניתן גם לנסוע בשאטל מפלורס עד בליז סיטי , נסיעה שאורכה בערך 5 שעות. הוואן מודרני ונוח, הכביש טוב.
מי שירכוש כרטיס נסיעה מגואטמלה ישלם מן הסתם הרבה יותר זול מאשר הבאים מהכיוון הנגדי (כרטיס מגואטמלה יעלה בערך 100 קצאל) בעוד שאותה הנסיעה מבליז לגואטמלה תעלה לכם כ-25 עד 30 דולר. מהבאים מגואטמלה, יהיה עליכם לשלם בצד הגואטמלי מס יציאה בסך 20Q. (או 5USD). בכניסה לבליז דרך מעבר הגבול Benque Viejo (הגבול המערבי כפי שנקרא שם) קיימת עמדה של לשכת התיירות בה ניתן לקבל מידע בסיסי ומפה. מחלקים שם שובר הנחה ל-Taxi Boat, אותו כנראה תצטרכו לקחת באיזשהו שלב כאשר תרצו להגיע מבליז סיטי לאיים.