טורטוגרו

טיפים של גולשים על טורטוגרו

קצת על טורטוגרו

טורטוגרו Tortuguero
הכפר טורטוגרו המונה כאלף תושבים, הוא כפר חביב ונעים ממנו יוצאים לצפייה בצבים (מכאן מקור שמו) ובשאר חיות בפארק הלאומי  טורטוגרו.
הכפר עצמו נמצא בפתח הפארק באיזור מבודד וההגעה לכאן לא הכי קלה מה שמעט מייקר את המחירים במקום לעומת שאר קוסטה ריקה.
שימו לב אין בכפר מקום להוציא כסף, הצטיידו מראש.
לעוד טיפים של גולשים על טורטוגרו הוספת טיפ

קןסטה ריקה מסלול טיול - שבועיים

קוסטה ריקה 1. חאקו – הגענו לקוסטה ריקה בטיסה מקנקון. עיירת חוף במערב קוסטה ריקה, שעתיים וחצי נסיעה מסן חוזה ולא רחוק ממנואל אנטוניו. עיירה קטנה אבל מאוד מתויירת ומפותחת שיש בה לא מעט תושבים ישראלים, עם הרבה חיי לילה ומסעדות. יש מלונות והוסטלים יקרים יחסית אבל אפשר לפנות ליוסי ומארי אלמקייס החמודים שמארחים ועוזרים לישראלים בכיף ובנדיבות לא רגילים, לפחות להגיע לארוחת שישי בערב שהבית שלהם הופך למקום עלייה לרגל לישראלים באזור! החוף בחאקו פסיפי שחור ושונה מחופי מקסיקו הקאריביים אבל מיוחד. 2. לה פורטונה + הר געש ארנל – מחאקו אפשר להגיע בתחבורה ציבורית (דרך פונטו ארנאס) תוך 5-6 שעות לאזור לה פורטונה, איזור שיש בו מעיינות חמים שנובעים מהר הגעש ארנל. בלה פורטונה אין יותר מידי מה לעשות חוץ מלישון לילה אחד ולהיות במעיינות החמים. אנחנו ישנו בבקתותEL BOSQUE ב-18$, המחירים נעים בין 15-30$ לחדר זוגי. להיזהר באזור מנוכלים שמנסים לעבוד על תיירים ולמכור להם דילים לא הגיוניים!! לבקש קבלות מפורטות, לקבל שם וטלפון של הסוכן ובעיקר לא להתפתות למחירים זולים מידי. מבחינת המעיינות החמים יש בערך 3 מקומות שמציעים את הספא, אנחנו היינו בBALDI מקום מושקע ביותר עם 20 בריכות ברמות חום שונות, מגלשות מים, כסאות נוח ובר במים, גנים, מפלים כו´. המים המינרליים נובעים מהר הגעש ארנל שביום עם ראות טובה אפשר לראות אותו ואת הלבה שלו מהמעיינות. כניסה עולה 20$ דרך סוכן, יש מסעדה אחת מאוד יקרה כך שכדאי להצטייד מראש. אפשר להעביר בכיף כמה שעות במעיינות ולהירגע, אפשר גם לעשות מסאג´ וספא. 3. מונטה ורדה – אזור ההר, 6 שעות מלה פורטונה, הגעה מלה פורטונה במסלול שנקרא JEEP-BOAT-JEEP וכולל סירה וג´יפ שמעבירים אותך ממקום למקום (25$ בערך). הנסיעה קצת קשה אבל שווה את זה. עדיף להזמין מראש נסיעה ומקום לינה במונטה ורדה. ישנו במלון ביתי וקטן בשם SINAI ב-15$ ללילה, יש גם את הוסטל סנטה הלנה. יש הרבה מאוד אטרקציות באזור אבל הבולטות שבהן הם הקנופי של AVENTURA והטיול גשרים. הקנופי לא מפחיד אלא אם כן יש פחד גבהים, חוויה מדהימה של "גלישה" מעץ לעץ כשאתם קשורים לכבל שעובר מעץ לעץ ביער בגבהים מטורפים. ממש להרגיש כמו קופיף על העץ... חובה לעשות בכל מזג אוויר!!! עולה בערך 30$, להגיד שאתם סטודנטים. חוץ מהקנופי יש כל מיני סוגי חוות כמו למ

כל מה שחייבים לדעת על קוסטה ריקה

לפני הכל אני רוצה להדגיש. הטיול שלנו נעשה בעונה הגשומה , כלומר , יולי ואוגוסט. אבל זה לא משנה שום דבר.! העונה הגשומה לא כזאת גשומה והחלוקה של שמש וגשם נעשית בצורה מעולה פה.. לא לפספס בגלל שאומרים שזו "העונה הגשומה"!!! אז ככה, לפני כחודש התחלתי לטייל עם חברה שלי בקוסטה ריקה . הארץ מדהימה! נופים מטורפים מקומות מדהימים ומה לא! הנה הרבה טיפים בהקשרים של מקומות שטיילנו בהם שתוכלו להיעזר. התחלנו בליבריה שממוקמת בצפון המדינה וזו לא התחלה אידיאלית אבל מפאת הופעה של אינפקטד משרום לא ויתרנו על החוויה.. בליבריה אין מה לעשות וזה גם לא מקום מומלץ אבל מה שכן זהו מקום נפלא להמשיך לניקרגואה אם לא רוצים לרדת חזרה לסן חוזה (עיר הבירה). במידה וכבר הגעתם לליבריה, הוסטל ליבריה מומלץ בהחלט.. זול ונחמד יחסית. חוץ מזה בחודש יולי , סוף יולי , בכל שנה, יש פסטיבל גוונקאסטה, על שם האיזור שבו נמצאת העיר, ויש מסיבות מטורפות ומצעד נחמד בעיר אבל כל המקומות מתייקרים בצורה משמעותית ומגעילה.... מליבריה המשכנו לארנל(שנמצא בלה פורטונה אגב..). בלי שום ספק מהמקומות הנדירים בעולם. הר געש מטורף שכל הזמן פעיל וניתן לראות לבה כל לילה..חוץ מזה אפשר לעשות רפטינג למי שיש עודף כסף. המקום המומלץ בלי שום ספק- גרינגו פיט 2 , שזה השם של ההוסטל הכי טוב שם. בעלות של 5 דולר ללילה בדורמס של 4 מיטות עם מקלחת ושירותים... מציאה.. משם לא המשכנו למונטזומה כמתבקש אבל לא לוותר. יער עננים שאומרים שהוא פצצה. אנחנו לא רצינו כי ראינו מספיק יערות עד כה... אז משם נסענו לטורטוגרו. איי איזה מקום אדיר. פחות מ15 שעות היינו שם ונהנינו חבל על הזמן..המקום עצמו הוא אי פצפון של רחוב אחד שהמשיכה שלו לתיירים היא הצבים שבאים להטיל שם ביצים כל לילה.. תחשבו על צבה בגודל שולחן אוכל שעולה לחוף מהים ומטילה מתחת לרגל שלך 170 ביצים. מדהים.. לא להישאר כי חוץ מזה אין כלום לעשות. להגיע בערב ולקחת את הסירה של 10 בבוקר מהרציף לכיוון לימון. 25 דולר בערך.. אגב הלינה לא זולה אבל זה רק לילה אז ניחא... לימון היא סה"כ תחנת מעבר לפורטו וייחו או קוויטה שנמצאים מאוד קרוב אחד לשני.. בלימון יחכו לכם ברציף כבר עשרות נהגים שמוכנים לקחת אותכם בזול.. להתמקח ! להתארגן הרבה אנשים ולהוציא מהם נסיעה ב- 8 דולר לבנאדם שזה אחלה מחיר.. הגענו לפורטו וייחו שזה עי
Cabinas ICaco Youth Hostel
הוסטל עם  חדרים ליחיד, לזוג או לשלוש, חדרים גם עם נוף לים,מים חמים תמיד, במקום יש מסעדה, סלון ואינטרנט. ניתן לקחת מדריך דרכם שיקח אתכם לטיולים באטבע לראות חיות, לשוט בתעלות, וללכת לראות צבות מטילות בלילה על החוף.
הפארק הלאומי טורטוגרו
זהו אולי הפארק המתוייר ביותר בקוסטה ריקה ,עשרות אלפי תיירים פוקדים אותו מידי שנה במטרה לצפות בבעלי החיים הרבים השוכנים בו.
הפארק נמצא על אזור החוף ומשתרע על פני קילומטרים רבים שבהם ג’ונגל יפייפה ותעלות מים ענקיות .
הפארק מפורסם בזכות  עשרות אלפי הצבים שמגיעים לחוף כדי להטיל ביצים מידי שנה בעונת הרבייה שלהם,קיימים ארבעה זני צבים החיים באזור .
ניתן לצאת לסיור צפייה בצבים בערב בליווי מדריך, אל תתאמצו לחפש מדריך "סופר מקצועי" , כי פקחי החוף גם ככה מגבילים את הקבוצות והסיורים שמגיעים לפה ורוב המדריכים בכפר כבר מיומנים . הסיור עולה כ-10 דולר.
בנוסף לצבים קיימים בפארק זנים רבים של חיות בינהם מאות מינים של ציפורים ,דגים,קופים ,תנינים,קיימנים וצפרדעים .
ניתן לצאת לשיט בסירה או בקנו בתעלות כדי לצפות בחיות , עם קנו תוכלו להגיע לאזורים שפחות נגישים לסירה ובכך אולי תצליחו לראות יותר חיות.
היציאה היא מהכפר טורטוגרו בשעות הבוקר המוקדמות (בסביבות השעה 6:00) והמחיר נע בין 20-25 דולר תלוי בגודל הסירות ,מספר המשתתפים ואורך השייט.
ניתן גם לצאת לסיור ב-cerro tortuguero זוהי גבעה שממנה תשקיפו על כל האזור היפהפה הזה, שימו לב הדרך עלולה להיות בוצית  אך אם זאת ההליכה לא קשה.
הזמן הכי טוב להגיע לפארק הוא ממרץ עד אוקטובר.
דמי כניסה הם 7 דולר.

ההגעה לכאן מתבצעת על ידי שילוב של אוטובוסים ושייט.
רובכם יגיע לכאן מסן חוזה ולכן  תצטרכו לקחת אוטובוס לעיר קראיארי  Cariari (שעה וחצי), בקאריארי קונים כרטיס לאוטובוס משולב עם סירה, עולים לאוטובוס ויוצאים לנסיעה שכונתית וקופצנית עד לרציף ממנו תחכה לכם סירה ושייט של שעתיים לטורטוגרו.
בקארירי יציעו לכם דילים יקרים לנסיעה משלובת זאת, זול וטוב יותר ללכת לתחנה המרכזית ולקנות את הכרטיס לאוטובוס ולשייט ולא לשלם סתם המון כסף לספספרים האלו.
לבאים מסן חוזה כדאי לצאת בבוקר לדרך זו.

ניתן להגיע לכאן גם דרך העיר פוארטו לימון בשייט של שלוש שעות, מומלץ לצאת כמה שיותר מוקדם בבוקר, המחיר הוא בסביבות ה-30 דולר אבל מאד משתנה.
חשוב מאד לשים לב עם מי אתם סוגרים את השייט, יש המון חאפרים...

טיסה
ניתן להגיע לטורטוגרו גם בטיסה עם מטוסים קטנים, הטיסה יוצאת לרוב מוקדם בבוקר מסן חוזה  ואורכת כחצי שעה
החברות שטסות הן Travel air  ו- Sansa. מחיר טיסה לכיוון אחד הוא כ-70 דולר.