סן חוזה

טיפים של גולשים על סן חוזה

קצת על סן חוזה

סן חוזה - San Jose
לעיר הבירה של קוסטה ריקה יצא "שם רע" בקרב המטיילים, אומנם רמת הפשע באזור נחשבת לגבוהה אך עדיין ניתן להסתובב כאן במרכז העיר בשעות היום ללא בעיות מיותרות, כמובן שצריך לשים לב היטב לחפצים שלכם ולא להסתובב בלילות סתם.
העיר בדרך כלל משמשת את רוב המטיילים כנקודת התחלה בקוסטה ריקה אך רובם  לא נשארים בה יותר מדי. בסן חוזה ובפאתיה חיים מעל למיליון תושבים, ובמרכז העיר תוכלו למצוא אוכל טוב אווירה טובה וגם מותגים מערביים, בנוסף תוכלו לצאת לטיולים די מעניינים ויפים בקירבת העיר(ראו תחת אטרקציות).
העיר נמצאת במיקום אסטרטגי ונחשבת לצומת תחבורה ראשית בקוסטה ריקה.
מומלץ מאד להתנייד בתוך העיר במוניות בלבד.

לעוד טיפים של גולשים על סן חוזה הוספת טיפ

זהירות! עובדים עליכם!

ב8/6/2012, אני והשותף שלי לטיול הגענו מפורטו וייחו בקוסטה ריקה לסאן חוזה. כשירדנו מהאוטובוס מלא נהגי מוניות נודניקים התחילו לחפור לנו לבוא איתם ושאלו לאן אנחנו צריכים. רצינו להגיע מסאן חוזה לחאקו. והיינו צריכים לעבור בתחנת אוטובוס שכולם מכירים אותה פה כ"תחנת קוקה קולה". נפלנו על נהג מונית אחד שרצה 3000 קולון לתחנת אוטובוס הזאת וכששאלנו נהגים אחרים הם נתנו לנו מחיר יותר גבוה, אז הלכנו איתו. באמצע הדרך לשם הוא עצר ואמר לנו שבגלל שיש משחק כדורגל באיזור הים הפסיפי מלא אנשים נוסעים לחאקו ולאזור הזה והוא חושב שאין אוטובוסים לשם. הוא התקשר לתחנת האוטובוסים הראשית דרך ספר טלפונים מודפס כזה עם סמל של קוסטה ריקה ואמרו לו שאין כרטיסים עד יום שני. אז אמרנו טוב...נישן לילה בסאן חוזה ונמשיך למונטה ורדה או משהו. הוא אמר שבגלל המשחק כדאי שהוא יברר אם יש מקום כי אתמול באו אנשים וכל האכסניות היו תפוסות ואנשים נאלצו לישון במלונות יקרים של 80 דולר ללילה. שוב הוא התקשר ואפילו נתן לשותף שלי לדבר איתם וכולם אמרו שהכל תפוס. נכנסה לי לראש מחשבה שאולי נפלנו על נוכל והשותף שלי אמר שאם נפלנו אז כנראה שהוא ממש נוכל..וקשה לך להאמין לזה, כי באמת היה נראה שהוא רוצה לעזור. הוא אמר שהוא מוכן לעשות לנו טובה ולקחת אותנו לחאקו במונית שלו ב80 דולר לבן אדם, וזאת נשמעה ההצעה הכי משתלמת במקום לישון לילה במלון של 80 דולר ללילה ואז לנסוע לחאקו שזה עוד כסף..בקיצור הסכמנו ונסענו איתו. כשהגענו, הוא הוריד אותנו על הכביש הראשי של חאקו ליד "בית פתוח" של יוסי ומרי. מי שהיה פה יכיר. כשנכנסתי יוסי שאל איך הגענו כזה מוקדם כשסיפרתי לו את הסיפור הוא אמר שעבדו עלינו ביג טיים. והנהג הזה, קרלוס, עשה אותו דבר לשלוש ישראליות קיבוצניקיות מעמק יזרעאל לפני שבוע. חייבים להעביר את זה לאנשים שלא יפלו. כי לא נראה לי שלמישהו במשטרה פה יהיה אכפת אם נגיש תלונה נגדו.

זהירות!! סכנה בסן חוזה! מנהגי מוניות! כנסו דחוף

זהירות!! סכנה בסן חוזה! מנהגי מוניות! הטיפ נכון ל21.5.12 כשתרדו בתחנת האוטובוס בסן חוזה יקפצו עליכם נהגי מוניות רמאים ושקרנים! אנחנו הגענו מבוקאס לתחנת האוטובוס.היינו צריכים מונית כדי להגיע לתחנת אוטובוס אחרת שנקראת קוקה קולה ונמצאת כמה דקות משם. זה עולה בערך 1800 קולון. עלינו עם נהג מונית אחד מהרמאים שם, ובדרך הוא סיפר לנו שיש היום ומחר פסטיבל בכל קוסטה ריקה וגם בחאקו ואין מקומות באוטובוסים בכלל. לא רק שהא אמר הוא התקשר למספר טלפונים שכאילו היו החברות אוטובוסים והם התחזו ממש לפקידים ואמרו שאין בכלל כרטיסים היום לאוטובוס. כנראה הנהגי מוניות האלה עובדים עם אנשים שמשתפים איתם פעולה בכל הרמאות הזאת. בסופו של דבר הוא הציעה לקחת אותנו לחאקו תמורת 160 דולר שנסיעה במונית צריכה לעלות 80 דולר גג. הנהג ממש נראה אמין אך האדיבות יתר שלו עוררה קצת את החשד. ביקשנו ממנו שבכל זאת יוריד אותנו בתחנת קוקה קולה. כשהגענו לתחנה הבנו שזה היה שקר ויש מלא מקום ואין שום פסטיבלים. במקרה פגשנו באותו זמן ישראלי שגנבו לו את הציוד באוטובוס בנסיעה לחאקו. הוא שם את החפצים שלו למעלה מעל הראש באוטובוס ונרדם לכמה דקות וגנבו לו את התיק עם כל המסמכים. צריך להיזהר יש מלא גנבים שמחכים להיזדמנות הזאת באוטובוסים . כל מה שצריך זה לשים את התיק בין הרגליים. כשהגענו למלון של איזו המלך בחאקו דיברנו עם עוד ישראליות שגם להם עשו את העוקץ הזה בסן חוזה,אבל נהג מונית אחר לא זה שהיה לנו. ככה שכנראה זה ארגון גדול שמתעסק בזה. תהנו קוסטה ריקה מדהימה.

הבית של ורד ואיציק
הוסטל של ישראלים כמובן שהומלץ רבות על ידי מוצ'ילרים, איציק וורד המקסימים ידאגו לכם להרגיש כמו בבית, יש מיטות נוחות, חדרים גדולים וחדרים פרטיים, נטפליקס, מטבח מאובזר, עמדת קפה ופינות זולה וכמובן קידוש בשישי.
פייסבוק

Gaudy's Backpackers

הוסטל ותיק ומוכר לישראלים, יש כאן אוירה טובה ומטיילים מכל העולם, חדרי דורמס נקיים, ארוחת בוקר(כלולה), אינטרנט(גם אלחוטי), מים חמים, שולחן פול, מטבח לשימוש האורחים, שמירת חפצים, שירותי כביסה(בתשלום).המיקום של ההוסטל מצוין וקרוב להכל, אפילו לשגרירות ישראל.
כתובת:Del banco de costa rica en paseo colon 200 mts. nirte, 150 mts. este.

Hostel Bekuo
הוסטל מעולה שנחשב לאחד הטובים בקוסטה ריקה. המקום מעוצב בצורה מיוחדת ולכל חדר יש סגנון אחר. יש מטבח מאובזר וסלון יפה לאורחים. הצוות מעולה ויעזור בהכל.
כתובת: 325meters west of spoon los yoses
טלפון: 22341091 506

Hostel Mi Casa
הוסטל טוב ונעים מאד. המקום נקי ויש חדרים משותפים וגם פרטים. יש מים חמים, שולחן פול, מטבח מאובזר וצוות יעיל ונחמד.
כתובת: sabana norte, de la  esquina oeste del edificiodel ICE, 150m norte
טלפון: 22314700 506

Costa Rica Backpackers
הוסטל מדליק עם הרבה תיירים מכל העולם , יש בריכה ,מסעדה,אינטרנט וקפה חינם, החדרים לא רעים אך רק משותפים והמחיר הוא כ-9 דולר ללילה.
הבעלים נחמדים מאוד ויעזרו בכל שתצטרכו.
כתובת:C. 21 y 23, Ave. 6

הר הגעש פואס Volcan Poas
פואס הוא הר געש פעיל והצמחיה שעליו ומסביבו היא יער טרופי מקסים,הכל ירוק ויפייפה ואם תתפסו יום שמש בהיר הנופים שתראו יהיו מרהיבים ,ייתכנו גם עננים נמוכים שיכסו את הנוף.
ההר נמצא בתוך פארק לאומי הקרוי על שמו והכניסה עולה כ-7 דולר מקום פופלרי ומאוד מומלץ לביקור, מידי פעם יש גם התפרצויות געש קטנות.
ניתן להגיע לכאן בתחבורה ציבורית ואין צורך בטיול מאורגן קחו לכם אוכל שתייה ובגדים חמים ותוכלו לצאת לכאן בטיול יום נפלא כאשר יוצאים מוקדם בבוקר באוטובוס של 8:30 וחוזרים באוטובוס של 14:30 שיוצא מהכניסה לפארק.

התאטרון הלאומי Teatro Nacional
זוהי אטרקציה שתתאים לחובבי הארכיטקטורה שבינכם מכיוון שמדובר  במבנה יפייפה ,הקירות מקושטים בעיטורי זהב מרשימים.
כתובת:C.3 y 5, Ave. 2

גן החיות Zoologico Nacional Simon Bolivar
גן חיות נחמד, פתוח כל השבוע.
כתובת:C. 7 y 9, Ave. 11

המכבסה Lavanderia (נסגרה!)
קארל ופטרישיה, זוג מקסיקנים שאוהבים ישראלים מאד. המכבסה שלהם היא מרכז מידע למטיילים ישראלים, דרכם ניתן להשיג כל מידע שתצטרכו, אפשר לראות טיפים בעברית של מטיילים קודמים.
ניתן גם להשתמש בשירותי המקום כמכבסה, שמירת חפצים, השכרת רכב, קבלת דואר מישראל. המקום מומלץ בחום ושווה ביקור! המכבסה נמצאת בשוק המרכזי  Mercado Central.

סן חוזה היא מקום כלל לא רע לקניות, רק קחו בחשבון שבאזורי השווקים מסתובבים המון כייסים, לא סחוב עליכם כמות כסף גדולה.
בין השווקים המוכרים:

mercado central
השוק המרכזי של סן חוזה, פה תמצאו הרבה דברים לקנות מעבודות יד וביגוד ועד לאוכל. מחירים טובים אך קחו בחשבון שמשוטטים כאן טיפוסים לא חברותיים כל כך.

mercado artesanal
שוק האומנים, המון עבודות יד, תכשיטים ואחלה מתנות לקנות לחברים בבית.

חיי הלילה בסן חוזה תוססים, ותוכלו למצוא הרבה ענין במרכז הבילויים  אל פואבלו  centro comercial el pueblo שם תמצאו המון ברים, דיסקוטקים ,מסעדות ועוד תיירים. שימו לב לא כדאי לשוטט סתם בלילה בחיפוש אחר מקומות חדשים, מומלץ להתנייד במוניות ולא לבדכם.

Tropical Adventures Foundation
לא מדובר כאן בסוכנות טיולים רגילה אלא מרכז אשר פועל ברחבי קוסטה ריקה במספר פרוייקטים של עזרה למקומיים ולטבע והתנדבות. ניתן להתנדב אצלם ולהשתלב באחד הפרוייקטים ובכך לחוות את קוסטה ריקה האמיתית. עלות ההתנדבות כולל גם לינה ו3 ארוחות, הדרכה ועוד... מתאים ליחידים, זוגות ולמשפחות. ללא ספק דרך אחד הפרוייקטים תוכלו לקבל חוויה ייחודית שלא תמצאו במקום אחר. מומלץ ליצור קשר לפני לפרטים.
כתובת: Apartado 8-7100 Paraiso, Cartago
טלפון:506-88680296

אוטובוס מקוסטה ריקה(סן חוזה) לפנמה (פנמה סיטי):
יוצא ב-12 בלילה או ב-12 בצהריים. חשוב להזמין מראש! למי שרוצה נסיעת לילה עדיף להזמין כרטיסים כשבועיים מראש מאחר ויש ביקוש רב לקו הזה. מי שרוצה נסיעת יום עדיף יומיים שלושה מראש.
מדובר בכ-15 שעות נסיעה, כוללות 2 הפסקות של חצי שעה ו-2 עצירות נוספות כשהאחת היא ביציאה מקוסטה ריקה ליד המעבר גבול (רק לשם חותמת יציאה בדרכון) והשניה בכניסה לפנמה במעבר גבול ששם תתבקשו לשם דולר אחד בכניסה ולמלא טופס עם פרטים אישיים ובדיקת מזוודות. מומלץ לסגור הוסטל בפנמה סיטי לפני שמגיעים.