פוארטו לימון

טיפים של גולשים על פוארטו לימון

קצת על פוארטו לימון

פוארטו לימון Puerto Limon
פוארטו לימון או כפי שמכנים אותה בקיצור "לימון", היא עיר הנמל הגדולה ביותר  על הים הקאריבי של קוסטה ריקה.
העיר לא מעניינת במיוחד ורוב המטיילים רק משתמשים בה כצומת תחבורה, בדרך לטורטוגרו או לקאוויטה או לסתם מקום לעשות בו סידורים.
העיר מונה קרוב ל100 אלף תושבים והיא מעט רועשת וסואנת בשביל מי שהגיע מהחופים השלווים, אך חובבי האוניות יהנו כאן מאוד.
מי שהגיע לכאן בחודש אוקטובר יוכל לתפוס את חגיגות dia de la raza שזה יום קולומבוס שנחגג בכל היבשת אך כאן החגיגה גדולה יותר בגלל שכריסטופר קולומבוס עצמו עגן בחופים  אלו באחד ממסעותיו. המונים מתושבי קוסטה ריקה מגיעים לכאן וחוגגים בקרנבל מדליק שכולל הרבה אלכוהול מוזיקה ותהלוכות שמחות. שימרו על חפציכם ביתר תשומת לב בזמן החגיגות.
לעוד טיפים של גולשים על פוארטו לימון הוספת טיפ

פינקה ריו פרלה - חווה מדהימה בהרים הקריביים של קוסטה ריקה!

לא מזמן חזרתי מטיול לקוסטה ריקה, וביקרתי בחווה אקולוגית בשם Finca Rio Perla, שנמצאת בהרים הקריביים של המדינה, כשעתיים מסן חוזה בכביש המוביל לעיר לימון. החווה היא בבעלות אדם שאני מכיר מוושינגטון, שהיה בעבר פעיל ומרצה בנושא הסביבה בישראל (ד"ר פול סגל, כיום מומחה לחקלאות טרופית בבנק העולמי). פגשתי את פול בוושינגטון, שם אני גר, והוא הזמין אותי לבקר אצלו. החווה שלו היא מקום מדהים ומזמין, בה האורחים יכולים לטייל למפלי מים מרהיבים בשטח החווה (בתוך איזור ג´ונגל מוגן),לרכב על סוסים לכוון הר הגעש טוריאלבה, לאכול את המטעמים המקומיים המוכנים מן הגינה האורגנית במקום, לדוג מושטים מן הבריכות שנמצאות בחווה, לטייל למטע אגוזי המקדמיה החצי-פראי או סתם לשרוץ בערסל עם נוף מדהים שנמשך עד הים. כמובן, פול מזמין לא רק מטיילים, אלא גם מתנדבים, שיכולים לעבוד בחווה (יש סוסים, פרות, עזים, גינת ירק, תרנגולות ומטע אגוזים) ולשהות במקום בתמורה. פול מחבב במיוחד מטיילים ישראלים- בתור יהודי וישראלי לשעבר, הוא היה רוצה לראות במקום קהילה יהודית-ישראלית בעתיד, שפועלת לפי עקרונות יהודיים-סביבתיים. שטח החווה כ- 1200 דונם ויש בה כמה אופציות לינה- חדרים פרטיים, חדרים משותפים וקמפינג על משטחי עץ מקורים. החווה ממוקמת קרוב לעיר סיקירס Siquirres, כמה קילומטרים מהכביש הראשי. את החווה מנהלת משפחה מקומית (זוג וילד חמוד). כמובן יש המון אופציות להמשך טיול באזור- ראפטינג מדהים על נהר הפאקארה, או המשך לחוף הקאריבי המדהים, או טיול לשמורה החופית טורטוגרו. מאד נהנתי מהשהות עם פול, והחלטתי לעזור לו ליצור קשר עם מטיילים ישראלים - גם התחלתי לשלוח לשם יהודים אמריקאים. אז אל תהססו לפנות אלי עם שאלות - כמובן שפול מוכל לסדר מחיר מיוחד לישראלים. לשאלות כתבו אלי.

כל מה שחייבים לדעת על קוסטה ריקה

לפני הכל אני רוצה להדגיש. הטיול שלנו נעשה בעונה הגשומה , כלומר , יולי ואוגוסט. אבל זה לא משנה שום דבר.! העונה הגשומה לא כזאת גשומה והחלוקה של שמש וגשם נעשית בצורה מעולה פה.. לא לפספס בגלל שאומרים שזו "העונה הגשומה"!!! אז ככה, לפני כחודש התחלתי לטייל עם חברה שלי בקוסטה ריקה . הארץ מדהימה! נופים מטורפים מקומות מדהימים ומה לא! הנה הרבה טיפים בהקשרים של מקומות שטיילנו בהם שתוכלו להיעזר. התחלנו בליבריה שממוקמת בצפון המדינה וזו לא התחלה אידיאלית אבל מפאת הופעה של אינפקטד משרום לא ויתרנו על החוויה.. בליבריה אין מה לעשות וזה גם לא מקום מומלץ אבל מה שכן זהו מקום נפלא להמשיך לניקרגואה אם לא רוצים לרדת חזרה לסן חוזה (עיר הבירה). במידה וכבר הגעתם לליבריה, הוסטל ליבריה מומלץ בהחלט.. זול ונחמד יחסית. חוץ מזה בחודש יולי , סוף יולי , בכל שנה, יש פסטיבל גוונקאסטה, על שם האיזור שבו נמצאת העיר, ויש מסיבות מטורפות ומצעד נחמד בעיר אבל כל המקומות מתייקרים בצורה משמעותית ומגעילה.... מליבריה המשכנו לארנל(שנמצא בלה פורטונה אגב..). בלי שום ספק מהמקומות הנדירים בעולם. הר געש מטורף שכל הזמן פעיל וניתן לראות לבה כל לילה..חוץ מזה אפשר לעשות רפטינג למי שיש עודף כסף. המקום המומלץ בלי שום ספק- גרינגו פיט 2 , שזה השם של ההוסטל הכי טוב שם. בעלות של 5 דולר ללילה בדורמס של 4 מיטות עם מקלחת ושירותים... מציאה.. משם לא המשכנו למונטזומה כמתבקש אבל לא לוותר. יער עננים שאומרים שהוא פצצה. אנחנו לא רצינו כי ראינו מספיק יערות עד כה... אז משם נסענו לטורטוגרו. איי איזה מקום אדיר. פחות מ15 שעות היינו שם ונהנינו חבל על הזמן..המקום עצמו הוא אי פצפון של רחוב אחד שהמשיכה שלו לתיירים היא הצבים שבאים להטיל שם ביצים כל לילה.. תחשבו על צבה בגודל שולחן אוכל שעולה לחוף מהים ומטילה מתחת לרגל שלך 170 ביצים. מדהים.. לא להישאר כי חוץ מזה אין כלום לעשות. להגיע בערב ולקחת את הסירה של 10 בבוקר מהרציף לכיוון לימון. 25 דולר בערך.. אגב הלינה לא זולה אבל זה רק לילה אז ניחא... לימון היא סה"כ תחנת מעבר לפורטו וייחו או קוויטה שנמצאים מאוד קרוב אחד לשני.. בלימון יחכו לכם ברציף כבר עשרות נהגים שמוכנים לקחת אותכם בזול.. להתמקח ! להתארגן הרבה אנשים ולהוציא מהם נסיעה ב- 8 דולר לבנאדם שזה אחלה מחיר.. הגענו לפורטו וייחו שזה עי
שימו לב, בזמן האירועים שבחודש אוקטובר התפוסה במלונות בעיר ובכל האזור מלאה, לכן הקפידו לשמור לכם מקום.

Hotel Miami
מלון טוב אך מעט יקר, מתאים למתפנקים.
מיקום:  C. 4 y 5, Ave. 2

מכאן יוצאים אוטובוסים ליעדים:
סן חוזה: 3 שעות.
מואין: רבע שעה
למטיילים שרוצים לצאת בשייט לטורטוגרו צריכים להגיע למואין(moin).

Costa Rica Animal Rescue Center
מקלט לעזרה לבעלי חיים שדוגל במטרה של להציל חיות לשקם אותן ולהחזירם לטבע. המקום מדהים וממש גן עדן לאהובי החיות והטבע!  במקום קופים מכל הסוגים והגדלים, המון קופים גורים שננטשו וצריכים ממש השגחה צמודה, יש פה עצלנים שהיא חיה אדירה בפני עצמה  ובכלל עוד המון חיות שצריכות עזרה. במקום מתנדבים מכל העולם והווי מעולה ובאמת שחייבים כאן עוד מתנדבים!מומלץ  בחום לכל המטיילים לעצור לרגע את הטיול ולעשות משהו קצת אחר שנותן המון בחזרה, פשוט מושלם לכל המטיילים הישראלים שמחפשים התנדבויות. המקום נמצא 3 שעות מסן חוסה, 4 ק"מ מהעיירה מויין. וליד העיר לימון. הבעלים שישמח לקבל אנשים מדבר אנגלית.