פוארטו חימנז

טיפים של גולשים על פוארטו חימנז

קצת על פוארטו חימנז

פוארטו חימנז - Puerto Jimenez
בחצי האי המדהים אוסה  Osa נמצאת העיירה פוארטו חימנז, המקום רגוע ונחמד, אך הדבר העיקרי ביותר בעיירה זה שהיא בסיס היציאה לפארק הקרוקובדו היפהפה.
לעוד טיפים של גולשים על פוארטו חימנז הוספת טיפ

כל מה שחייבים לדעת על קוסטה ריקה

לפני הכל אני רוצה להדגיש. הטיול שלנו נעשה בעונה הגשומה , כלומר , יולי ואוגוסט. אבל זה לא משנה שום דבר.! העונה הגשומה לא כזאת גשומה והחלוקה של שמש וגשם נעשית בצורה מעולה פה.. לא לפספס בגלל שאומרים שזו "העונה הגשומה"!!! אז ככה, לפני כחודש התחלתי לטייל עם חברה שלי בקוסטה ריקה . הארץ מדהימה! נופים מטורפים מקומות מדהימים ומה לא! הנה הרבה טיפים בהקשרים של מקומות שטיילנו בהם שתוכלו להיעזר. התחלנו בליבריה שממוקמת בצפון המדינה וזו לא התחלה אידיאלית אבל מפאת הופעה של אינפקטד משרום לא ויתרנו על החוויה.. בליבריה אין מה לעשות וזה גם לא מקום מומלץ אבל מה שכן זהו מקום נפלא להמשיך לניקרגואה אם לא רוצים לרדת חזרה לסן חוזה (עיר הבירה). במידה וכבר הגעתם לליבריה, הוסטל ליבריה מומלץ בהחלט.. זול ונחמד יחסית. חוץ מזה בחודש יולי , סוף יולי , בכל שנה, יש פסטיבל גוונקאסטה, על שם האיזור שבו נמצאת העיר, ויש מסיבות מטורפות ומצעד נחמד בעיר אבל כל המקומות מתייקרים בצורה משמעותית ומגעילה.... מליבריה המשכנו לארנל(שנמצא בלה פורטונה אגב..). בלי שום ספק מהמקומות הנדירים בעולם. הר געש מטורף שכל הזמן פעיל וניתן לראות לבה כל לילה..חוץ מזה אפשר לעשות רפטינג למי שיש עודף כסף. המקום המומלץ בלי שום ספק- גרינגו פיט 2 , שזה השם של ההוסטל הכי טוב שם. בעלות של 5 דולר ללילה בדורמס של 4 מיטות עם מקלחת ושירותים... מציאה.. משם לא המשכנו למונטזומה כמתבקש אבל לא לוותר. יער עננים שאומרים שהוא פצצה. אנחנו לא רצינו כי ראינו מספיק יערות עד כה... אז משם נסענו לטורטוגרו. איי איזה מקום אדיר. פחות מ15 שעות היינו שם ונהנינו חבל על הזמן..המקום עצמו הוא אי פצפון של רחוב אחד שהמשיכה שלו לתיירים היא הצבים שבאים להטיל שם ביצים כל לילה.. תחשבו על צבה בגודל שולחן אוכל שעולה לחוף מהים ומטילה מתחת לרגל שלך 170 ביצים. מדהים.. לא להישאר כי חוץ מזה אין כלום לעשות. להגיע בערב ולקחת את הסירה של 10 בבוקר מהרציף לכיוון לימון. 25 דולר בערך.. אגב הלינה לא זולה אבל זה רק לילה אז ניחא... לימון היא סה"כ תחנת מעבר לפורטו וייחו או קוויטה שנמצאים מאוד קרוב אחד לשני.. בלימון יחכו לכם ברציף כבר עשרות נהגים שמוכנים לקחת אותכם בזול.. להתמקח ! להתארגן הרבה אנשים ולהוציא מהם נסיעה ב- 8 דולר לבנאדם שזה אחלה מחיר.. הגענו לפורטו וייחו שזה עי
cabinas on the corner
ישנם חדרים ב10 דולר או מיטה בחדר משותף ב-6 דולר.
הפארק הלאומי קורקבדו
אחד מהמקומות היפים במרכז אמריקה! מדובר ביער בתולי גדול שנשתמר היטב ולא נהרס כלל על ידי בני האדם.
ג’ונגל טרופי זה נמצא בפינה הדרום מערבית של חצי האי אוסה. החופים כאן מטריפים ביופיים! והג’ונגל שמגיע עד החוף פשוט מרהיב.
כאן תעשו טרק לא קל בכלל אך סוף סוף תרגישו קצת את הטבע בקוסטה ריקה ללא תיירות, טבע אמיתי מכל הכיוונים וחיות רבות כמו: קופים, דביבונים, דב נמלים, ציפורים ותוכים רבים, חרקים(עכבישים גדולים, פרפרים), נחשים ואפילו יגואר.
היציאה לטרק היא מ carate  לשם תגיעו בטנדר אחרי שעתיים נסיעה, משם אתם מתחילים את הטרק העובר בתחנות הפקחים שם ישנים.
יסבירו לכם ותשימו לב על כל נושא הגאות והשפל, כל 12 שעות הגאות מגיעה לשיא ויש נהר שאסור לחצות אם יש גאות.
אורך הטרק תלוי בכם, אתם יכולים לשהות כמה שתרצו, אפילו לילה אחד ולחזור חזרה בדרך שבאתם. תביאו אתכם אוכל או שתזמינו אוכל בתחנה.
המחיר ללילה בפארק הוא 8 דולר, ועלות מיטה ומזרון בתחנה הוא גם כן 8 דולר, אין צורך להביא לכאן אוהל ושק"ש אלא פשוט סדין ומצעים.
כמו כן אל תצאו לטרק לבד כי זה מסוכן, צאו רק בקבוצות. מי שמגיע בעונה היבשה צריך לדאוג לשמור מקום מראש! - משרדי הנהלת הפארק בפוארטו חימנז(טלפון- 7355036).
בתחנת la sirena תוכלו להשאר קצת וממנה לטייל קצת באזור, תשאלו את הפקחים במקום. מלה סירנה תוכלו לחזור או למשיך עוד צפונה.
רוב המטיילים המגיעים לכאן מגיעים דרך שייט מהעיירה גולפיטו(משם יש תחבורה למספר יעדים רב יותר), השייט אורך כשעה וחצי ומומלץ לצאת מוקדם.
ניתן גם להגיע לכאן באוטובוס מסן חוזה(8 שעות), האוטובוס עובר בעיר סן איסידרו.