פאנטאנאל

טיפים של גולשים על פאנטאנאל

קצת על פאנטאנאל

פנטאנאל Pantanal
אזור עצום של כ-230,000 קמ"ר! בו אפשר לצפות בחיות רבות וזו המטרה לשמה מגיעים לכאן, הרבה יותר קל לצפות בחיות משום שהאזור לא מיוער בצורה של ג´ונגל סבוך ובכל שנה מאוקטובר עד למרץ שהיא העונה הגשומה, הנהרות שבאזור עולים גדותיהם ומציפים חלקים נרחבים מאזור הפנטאנאל, לכן הפנטאנאל גם נקרא אזור ביצות. בעלי החיים שקיימים כאן חיים בכמויות ובלהקות רבות. הציפורים כאן רבות ומונות מעל ל-650 מינים!!! פשוט גן עדן לאוהבי הצפרות והצלמים שביניכם. בנוסף לציפורים תמצאו כאן מיליוני תנינים(כן באמת מיליונים- מעל ל-15), דגים רבים בינהם הפיראנה הטורפת, המכרסם הגדול ביותר בעולם- הקפיברה, קופים רבים, דובי נמלים, ארמדילים ואפילו יגוארים(בעונה היבשה כנראה תראו), פומות, חתולי בר וזאבים. הסיבה שרואים כמעט את כל החיות האלו היא שכל האזור הוצף ואלו התקבצו אל האיים הענקיים שנוצרו.כל השנה אפשר להגיע לכאן אך הזמן הכי טוב להגיע לכאן הוא העונה היבשה שחלה בין יולי לאוקטובר.
לעוד טיפים של גולשים על פאנטאנאל הוספת טיפ

סוכן הנסיעות הכי טוב בדרום אמריקה!

אם אתם צריכים מישהו שיעזור לכם לארגן טיסות, נסיעות, מעבורות ובעצם כל דבר שקשור בהתניידות בדרום אמריקה ובמיוחד בברזיל, מאוריציו הוא האיש שלכם! הוא יהודי דובר עברית ומאוד אוהב לעזור לישראלים. טיילנו בארנטינה-צ׳ילה-ברזיל בתחילת 2015 והוא עזר לנו מאוד בסגירת טיסות פנימיות בארגנטיה וברזיל והסעות+שייט מסלבדור למורו דה סאו פאולו ובחזרה. הוא אפילו הוזיל לנו טיסה אחת ב- $140 לאדם (!) ביחס לטיסה הכי זולה שמצאנו באינטרנט, וכל זה תוך מסירות מעל ומעבר למצופה שכללה התכתבויות ווטס-אפ אל תוך הלילה. אגב, את התשלום אפשר אפילו לעשות לו בשקלים בהעברה בנקאית לחשבון בארץ - פינוק! :) בקיצור - מומלץ מאוד! כל הפרטים שלו מופיעים כאן: http://www.gringo.co.il/business/Flights_in_South_America_for_the_Best_Prices ובמידה ולא הצלחתם להיכנס לקישור, הנה הם: Mauricio Laukenickas Chief Operations Officer (COO) – Tisot Drom America mailto:[email protected] www.tisotdromamerica.com 9220-4664 71 55+ http://www.facebook.com/pages/Tisot-Drom-America/463542693677666

פנטאנאל- סנטה קלרה 23.12.13

חוות "סנטה קלרה" בפנטאנאל/ברזיל מפי זוג צעיר בירח דבש בברזיל- מפוז דה איגוואסו בברזיל הגענו לתחנה המרכזית, שם פגשנו את הנציג של סנטה קלרה. בחור מקסים בשם ´אל פסאו´ שדאג לעשות עבורנו את כל תהליך הרישום לחווה. - 3.5 ימים של סיורים מאורגנים באזור הפנטנאל (כולל סוסים, ספארי לילה,ספארי יום, הליכות, דיג פיראנות וכו´), 3 ארוחות ביום, בריכה חופשית וכמובן לינה (אנחנו לקחנו חדר פרטי אך יש גם דורמס ואזור קמפינג). הכל כולל הכל - 750 ריאל נכון ל3.12.13 לבנאדם לא כולל 60 ריאל לאדם נסיעה חזרה לקמפו גרנדה. כדי להגיע לחווה לקחנו אוטובוס של 18 שעות לקמפו גרנדה. משם אסף אותנו נהג מטעם החווה ונסענו עוד 5 שעות כדי להגיע לחווה עצמה. בעד: *השהות הייתה חוויה חביבה. חיות שתראו רק כאן כנראה, חדר נוח, בריכה סבירה, אוכל טוב והכי חשוב מדריך מדהים. *למדריך,יליד המקום, קוראים ´יזרעאל´ והוא מדבר אנגלית שוטפת וקצת עברית. בחור מקסים שהסביר על כל דבר, ענה על כל שאלה, שיתף פעולה ועזר בכל; מלבדו מרבית הצוות היה מקסים ומנומס. * דיג פירנות בנהר היה מגניב. תפסנו 12 חתיכות. נגד: *פעילויות מתוירות מאוד - כל הליכה היא באזור שעה וחצי שעתיים על שביל חרוש ממטיילים. זה לא הטבע בהתגלמותו אלא יותר ´טבע תיירותי´. *ספארי לילה וספארי יום - רכב פתוח שנוסע על הדרך הראשית (דרך אפר) והסיכוי לראות חיות הוא קלוש ביותר למעט החיות שרואים פה לרוב כמו תנינים וקפיברות; בנוסף, הרכב היה שבור לגמרי והגברים נאלצו לדחוף אותו מס´ פעמים. לאחר כמה ניסיונות, המדריכים הבינו שכנראה הרכב שבק חיים וקראו לרכב חלופי. חיכינו 40 דקות בשמש עד שהוא הגיע. טיול סירה בנהר- נחמד. מעביר את המסר. הסירה נתקעה במים הרדודים הרבה מאוד פעמים. *טיול סוסים - טיול הליכה נטו של 2-3 ק"מ בשיחים מסביב לחווה. לא מרגש. *המזגן בחדר היה חלש ביותר ולא קירר כמעט. לאור העובדה שהיו בחוץ 40 מעלות בצל עם לחות של 100%, נעים זה לא היה. *בעלת החווה ששמה ´אוונה´ ושיושבת בקבלה - אישה לא מנומסת ולא נעימה בעליל. תמיד זועפת, מנסים לדבר איתה והיא מתעלמת; בארוחות היא עומדת בחדר אוכל וסוקרת את האוכלים. באחת מארוחות הצהריים לקחתי צלחת והאוכל היה לא לטעמי אז שמתי את הצלחת בצד ולקחתי משהו אחר. כשיצאנו החוצה, המדריך עדכן אותנו כי היא חייבה אותנו ב25 ריאל כיוון שלא סיימתי מה

חזרתי לברזיל וטוב..

אהלן ידידים, לאחר מס´ שבועות מנותק מהאנושות בבוליביה, פרו, קולומביה וקוסטה ריקה סוף סוף חזרתי לברזיל דרך מנאוס, בלם. נהנתי כל רגע של נשימתי במקומות האלה. מ-בלם ירדתי דרך כל החופים של צפון-מזרח ברזיל עד שהגעתי לריו המדהימה בפעם השלישית. אני שוב חוזר על מה שכבר כתבתי כאן פעם על מר פרנק, בעלים של "קטן נסיעות" שבקופקבנה אשר עזר לי מאד עם כל הטיסות פנים וגם חוץ כשנסעתי לפרו. אני ממליץ בחום לבדוק בתוך אתרו (בעברית) על כל טיסה ומקומות לינה (פנסיות ומלונות ללא עמלת הזנה או ביטול). פשוט טוב, כי ביצעתי את נסיעתי מבוסס על הלינקים שלו. כמובן כשרציתי מחירים יותר זולים לגבי טיסות פשוט תמיד כתבתי לו והוא תמיד חזר אלי עם מחירים יותר טובים לרכישה. ככה רכשתי כל הטיסות שלי לפני שעזבתי את ריו. אז, לכל מי שמעוניין לקבל שירות טוב בעבור נסיעות עם לוח זמנים מתוכנן מראש זה הכתובת. פרנק..... מאד תודה על כל עזרה ושירות אשר הענקת לי!! אפיץ את שמך בארץ כשאחזור הביתה בעוד 4 חודשים. טוב ידידים... גם לכם שתהיה המשך נסיעה טובה ובטוחה לכולכם

למי שמתכנן לעזוב את ריו

מכירת כרטיסי טיסות ליעדים שונים שימו לב! אחרי הקרנבל נמצאים לרכישה בלעדית כרטיסי טיסה בתעריפים מוזלים מריו לסלבדור (ולהיפך), פוז דו איגואסו (ולהיפך), רסיפה (קרבה לפורטו דה גליניאס), נאטל, פורטאלסה (קרבה לג´רי) ועוד יעדים שונים. תמיד בימי חול מריו. אין לפספס תעריפים כאלו. הראשונים ישמרו על תעריפים מוזלים (בכפוף לתנאי חברות התעופה). הנמצאים בריו גם ניתן להזמין דרך אי-מייל (בעברית/אנגלית) ומספיק למסור שמות מלאים (בלועזית) ותאריך הרצוי לבדיקת תעריף. ההזמנות נשמרות במערכת הסוכנות עד 12 שעות מביצוען ללא כל התחייבות ולאחר מכן תתבטלנה אם אין תשלום! למזמין יש להגיע אל הסוכנות ע"מ לשלם בכרטיס אשראי או מזומן לפני תום ה-12 שעות אם ברצונו לטוס בתעריף מוזל. גם אצל קטן נסיעות יש מכירת כרטיסי אוטובוסים לסן פאולו ויעדים שונים, לאומי ובינלאומי (פוארטו איגואסו - ארגנטינה). הזמנות מלונות ואכסניות ללא כל עמלה לבוזיאוס, פאראטי, איליה גרנדה, סלבדור וכו´ פשוט הקלק בתפריט שבאתר של קטן נסיעות בדוק, הזמן ותהנה בחופשך. (אין צורך להגיע על הסוכנות - הכל בעברית). למי שאין גישה לאינטרנט בדירות מושכרות בריו גם ניתן להשתמש בשירותי אינטרנט לחיפוש עצמי בסוכנות. כנסו לאתרנו וצורו קשר לגבי עניינכם! נשמח לעמוד לשירותכם! תעשו חיים! שעות פתיחה: 10:00 עד 18:00 ימי ב´ עד ו´ טל´: 552125450912 סלולרי: 552172378778 (סוכן פרנק - עברית)

הטיולים שמגיעים לכאן יוצאים מ-3 נקודות חשובות: קאמפו גראנדה, קורומבה או קויאבה. מאחת משלושת ערים אלו אתם סוגרים דיל עם סוכנות או מדריך ומשם הכל זורם, יקחו אתכם עד למחנה בתוך אזור הפנטאנאל, המחנה יהיה הבית שלכם ל-4 ימים הבאים בהם תצאו כל בוקר ממנו ברכב לטייל ולסייר באזור. בטיול תראו חיות רבות ואף תאכילו תנינים מקרוב ממש, ותדוגו פיראנות שאותם תוכלו לאכול אם תרצו. המדריכים יעלים בד"כ ומסבירים היטב על כל החיות והאזור ויעשו הרבה בשביל שתראו חיות או אפילו חרקים וזוחלים. בערב חוזרים למחנה ושם מבלים את הלילה בחברת כל האנשים שהגיעו למחנה, יש בר מאולתר וחמוד שאפשר לשתות בירות ובד"כ עושים מדורה כל ערב.

הגעה דרך קויאבה - נוסעים מקואיבה לעיירה פוקונה (Pocone) , עיירה ברזילאית קטנה כמעט בלי הוסטלים, בלי אינטרנט ורק תיירים ברזילאים. יש שם הרבה מדריכים עצמאיים שעושים טיולים לפנטנאל יחסית במחיר סביר שזה סביבות ה-100 ריאל ליום וזה רק אם נכנסים ויוצאים באותו יום בלי לישון ב-Fazenda בתוך הפנטנאל ובלי להיכנס לעומק שזה מה שבאמת מעניין כי רק מפורטו ג'ופרה (Porto Jofre) שזה בקצה הכביש (Trans pantaneira) רואים יגוארים ואנקונדות. יש גם מדריכים שלוקחים תיירים על האופנוע לסיור בבוקר וחוזרים אחה"צ  אבל זה לא כולל אוכל בפאזנדה כלשהי (המדריך לוקח אתכם אליה) וארוחה יכולה לעלות גם 30 ריאל! וזאת לא כולל טיול סוסים או סירת קנו... דרך טובה לעשות את הפנטנאל זה להשכיר רכב ולעשות קמפינג (יש פזנדה גם עם קמפינג - לברר) וכך להסתובב עצמאית אבל גם זה יכול להיות מסובך ויקר מאד...

כתבות

כל מה שצריך לדעת על הקרנבל בברזיל אייבי בנימין סוגר קרנבל שלישי ברצף ומשתף אתכם בחוויות המדהימות ביותר שעברו עליו בברזיל ומסביר איך מתמכרים לתרבות הברזילאית: : "קחו נשימה עמוקה, כנסו לאוירה של ריקודים בקצב הנפלא של הסמבה, ובואו איתי למקום המדהים עלי אדמות באותו שבוע... ברזיל"
מפלי האיגוואסו והאזור אני גר בברזיל כבר 11 שנים וביקרתי יותר מ10 פעמים באיגווסו וכל פעם מבקר ומטייל באזור לפחות שבועיים ובכל ביקור אני מגלה פינות חמד חדשות אז למי שאוהב טבע, תרבות אינדיאנית אוטנטית , אבני חן, עבודות יד ואוכל מצוין במחירים יחסית זולים אני ממליץ בחום לקחת